Aankooptips regenkleding gevraagd

fighternorrie

MF veteraan
15 dec 2003
13.266
113
Nibbixwoud
M'n vriendin en ik zijn van plan regenkleding te kopen voor op de motor.
Wat is beter: overall of 2 delig pak?
Waar moet je op letten met de maat (we gaan naar de motorbeurs met de auto dus zonder motorkleding)
Waar nog meer op te letten?
etc?

Alvast bedankt voor de info :}
 
Ik heb beide, een overall en een 2 delig pak.

Gewoon omdat een overall echt lastig uit te trekken is voor woonwerk heb ik er nog een 2 delig pak bijgekocht.

Een overall pakt dan wel wat minder wind.

Ik geloof dat de maten gelijk blijven aangezien ze al vaak voorzien zijn dat er motorkledij onder zal gedragen worden. En er aitten vaak rekkers in verwerkt.
 
Gewoon een textielpak (tweedelig dus) is aanzienlijk handiger... En dat hoeft echt niet het duurste van het duurste te zijn. Water is al lang via m'n polsen naar binnen aan het kruipen (wat ik er ook tegen probeer) voordat m'n el-cheapo vanucci spul (huismerk motozoom) de eerste druppel doorlaat...
 
Laatst bewerkt:
Dus je wil een extra tweedelig pak over je tweedelige pak aantrekken? Ik betwijfel of het daar veel comfortabeler van wordt... Dan kun je beter investeren in 1 pak p.p. dat het water écht buiten de deur houdt.
 
Dus je wil een extra tweedelig pak over je tweedelige pak aantrekken? Ik betwijfel of het daar veel comfortabeler van wordt... Dan kun je beter investeren in 1 pak p.p. dat het water écht buiten de deur houdt.
Regenpak/overall.
Das dun plastic dus qua comfort zal het wel meevallen.
En z'n regenpakkie is een stuk goedkoper dan een 2-delig goretex pak.
 
Maar ze zitten niet lekker en ademen voor geen meter... hele dag in dat spul en je bent alsnog kletsnat. Is het niet handiger om eerst eens een dagje in NL te toeren wanneer het hoost? Dan weet je hoe goed je pak regen buitenhoudt...
 
Laatst bewerkt:
In het geval van regenkleding om over je motorpak heen aan te trekken: 2-delig.

Ik heb zo'n regen overall van louis.de gehad, deed prima zijn werk, maar het was rottig aan en uit trekken. Plus, bij een 2 delig pak heb je ook nog de keus of je alleen het jack aan wilt trekken of het volledige pak.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou ook tweedelig kopen.

Let er wel op dat de rits van je jas diagonaal loopt (en het liefst je gulp dan ook). Zo loopt het water via de zijkant weg ipv dat het zich verzamelt bij je kruis en dan is doorlekken bijna onvermijdelijk.
 
Geldkwestie of niet, het is wel zo.
Zal best, maar dat was mijn vraag niet.

een regen overal kost 50-100 euro en een goed Gore-tex pak kost beduidend meer.

Ik vraag advies voor een regenpak/overall, dat een duur Gore-tex pak beter is weet ik maar dat zit er nu niet in.
 
Dan maak jij ff geld naar me over voor 2 van die Gore-tex pakken ;)

Nee gebruik dat geld liever voor mijn eigen spullen sorry ;) Ben het met je eens dat het aardig aan de prijs is. Ik heb nu nog een pak daar zit als regenlaag zo'n plastic 2e laag in die los te ritsen is. Met 20gr en regen wat hier vaak voorkomt zit je niet lekker op de motor. Denk dat je met zo'n overal hetzelfde effect gaat krijgen. Plakkerig en vies warm.
 
Laatst bewerkt:
Held regen overall voor rond de 5 a 6 tientjes....klaar :)
Gegarandeerd droog :P
 
Nee gebruik dat geld liever voor mijn eigen spullen sorry ;) Ben het met je eens dat het aardig aan de prijs is. Ik heb nu nog een pak daar zit als regenlaag zo'n plastic 2e laag in die los te ritsen is. Met 20gr en regen wat hier vaak voorkomt zit je niet lekker op de motor. Denk dat je met zo'n overal hetzelfde effect gaat krijgen. Plakkerig en vies warm.
Rij geen woon-werk etc.
Is echt als back-up op vakantie.
 
Ik zou lekker voor een overall gaan,
lijkt me dat 2 delig toch sneller water in kan komen.

Had zelf jaren een overall van de lidl, was prima!
Vorig jaar op de beurs een anderen gekocht (stuk duurder) en is ook prima.
Aan trekken is eerste paar keer wennen, daarna goed te doen.

Maar zou toch echt aanraden om te passen met volle motorkleding + laarzen aan, sommige pakken kreeg ik niet over de laarzen heen -> no go. :')
Kan deze zo erover heen trekken, want je wilt niet je laarzen uitdoen als het opeens hard giet...
 
Heb zelf een 2 delig pak van IXS (type: Wetrace). Net geen condoom, maar zit wel redelijk strak over het leren pak. Deze kun je nog wel zelf nog aan trekken terwijl je je hele pak aan hebt.
Mijn lieftallige echtgenote rijdt met een gewoon regenpak (niet speciaal voor motorrijden) van de schoenenreus ofzo en dat blijft ook netjes droog... maar dat pak wappert nogal |(

Beide mogelijkheden zorgen voor blijvend (jawel, proefondervindelijk vast gesteld de hele dag) voor droog mens in een droge koe, maar ik vind zeker op langere trips door de regen dat een strakker pak zorgt voor meer rust. Er is minder turbulentie dus er wordt minder aan je lijf getrokken door de wind en de windruis is ook minder waardoor het stiller is. Bijkomend voordeel is dat je nog zicht hebt in je spiegels :9 En dit pak heeft ook nog eens ruimte voor je speedhump en kneesliders (mocht je die hebben).

Voor was het ook fijn dat het pak 2 delig is. Je kunt dan het jack ook dragen als het nog niet heel hard regent of gewoon als windstopper (in de bergen kan het nog wel eens wat frisjes zijn brrr).

Nadeel... die string tussen je benen om je jack omlaag te houden ziet er belachelijk uit... maar toegeven... na een dag in de regen te hebben gereden vind ik comfort toch wel ff belangrijker dan hoe stoer ik er uit zie.
 
Laatst bewerkt:
We hebben beide textiel.
Ik twijfel alleen of dat 100% waterdicht is als je er een dag mee in de regen zit.

De regenkleding wordt ook aangeschaft met oog op de vakantie.

Je kan je pak ook behandelen met een middel om het waterafstotend/dicht te maken.
O.a. verkrijgbaar bij de ANWB, maar ook bij sportwinkels, Bever en ruitersportzaken.
 
Persoonlijk heb ik liever een overal als een 2 delig regenpak. Een overal is gewoon droger als een 2 delig. Het aan en uit trekken van een overal vergt wel wat gewenning maar dat kun je thuis ook even oefenen. Ik heb zelf de Revit Pacific kost ong. 80 a 90 euro. Voordeel van deze regenoveral is dat ie ook ademd. Daarbij nog een voordeel dat de stof zeer dun is en dus heel klein op te vouwen.
 
In het geval van regenkleding om over je motorpak heen aan te trekken: 2-delig.

Ik heb zo'n regen overall van louis.de gehad, deed prima zijn werk, maar het was rottig aan en uit trekken. Plus, bij een 2 delig pak heb je ook nog de keus of je alleen het jack aan wilt trekken of het volledige pak.
:^

Overigens is het best interessant om eens tijdens de solden/koopjesdagen langs te lopen in een motospeciaalzaak. Daar heb ik een jas van 800 EUR voor 400 EUR kunnen meenemen (ondertussen alweer een jaar of 5 geleden) en die jas voldoet nog steeds ruimschoots (lente, zomer, herfst), voor de winter heb ik een jaar of 3 later een 2de jas gekocht die 2 maten groter is zodat ik extra lagen kledij eronder kan dragen.

Ik heb ook een echte regenoveral, maar omdat die niet ademt en omdat het een hels werk is om hem aan te trekken, draag ik die niet meer op de motor. Wordt wel nog voor andere doeleinden gebruikt (dakgoten reinigen tijdens hoosbui)
 
Laatst bewerkt:
Kies je voor een overal, kijk dan naar een waarbij de rits schuin loopt en niet in je kruis eindigd. Daar loopt in de regen stiekem veel water langs en de rits is de zwakke schakel in de keten.

Zelf heb ik een 2 delig regenpak. Is veel makkelijk uit en aan te trekken. Denk bijvoorbeeld aan een tussenstop of plaspauze. Ik heb een lang model jas van Revit zodat deze ver genoeg over mijn broek valt.
Ik trek hem overigens alleen aan als het echt de hele dag regent. Niet zomaar voor een paar buitjes. Daar houdt mijn textiel pak mij prima droog in.
 
Terug
Bovenaan Onderaan