voordelen van gel accu en nadelen

maximjan

MF'er
5 feb 2008
208
1
Vriezenveen
Heb een nieuwe accu nodig voor mijn projeckt ,zit te denken aan een gel accu ,kun je die op elke positie plaatsen ?? wie o wie heeft ervaring . 8-)
 
Bij mijn motor ligt ie schuin en bij de scootâh ligt ie zelf helemaal plaat.
Dus in elke positie te plaatsen.
Ik heb vorig jaar een Varta accu gekocht bij Conrad en die doet het uitstekend.
 
voordelen zie boveburen.
nadelen prijs en je merkt vaak niet dat ze aan het overlijden zijn. bij ouderwetse loodaccu´s (onderhoudsvrij of niet) merk je aan de startcapasiteid dat hij op zijn einde loopt bij een gel accu kan dat heel plotseling gaan. zelfs zo plotseling dat hij thuis prima start en er na het vullen van de tank geen leven meer in zit. gebeurt niet altijd maar het gebeurt wel.
 
voordelen zie boveburen.
nadelen prijs en je merkt vaak niet dat ze aan het overlijden zijn. bij ouderwetse loodaccu´s (onderhoudsvrij of niet) merk je aan de startcapasiteid dat hij op zijn einde loopt bij een gel accu kan dat heel plotseling gaan. zelfs zo plotseling dat hij thuis prima start en er na het vullen van de tank geen leven meer in zit. gebeurt niet altijd maar het gebeurt wel.
Ik koop voor 35 euro een Kung Long Gel accu , de originele BMW lood accu heb ik niet voor 100 euro, hoezo prijs?
En ik ken mensen die 7 jaar met een Kung gedaan hebben, dat heb ik met een lood accu nog nooit gered.
Een Kung start ook gewoon na stilstand, hij heeft vrijwel geen zelfontlading, wat een loodaccu wel heeft.
Ik ken geen nadelen :z
 
Een gel accu is geen startaccu, leuk voor op de boot, caravan, camper.
Een gel accu levert geen piekspanning maar wel levert deze stroom voor langere tijd, houdt het ook veel langer vol.
Voor de motor kan je het beste een MF of een AGM/SLA accu nemen.
In de volksmond worden deze als gel accu bestempeld maar het is iig geen gel accu.
 
Ik koop voor 35 euro een Kung Long Gel accu , de originele BMW lood accu heb ik niet voor 100 euro, hoezo prijs?
En ik ken mensen die 7 jaar met een Kung gedaan hebben, dat heb ik met een lood accu nog nooit gered.
Een Kung start ook gewoon na stilstand, hij heeft vrijwel geen zelfontlading, wat een loodaccu wel heeft.
Ik ken geen nadelen :z
mijn standaard bmw accu zit er al van 2005 in en start elke keer als ik op de knop druk en in de auto zit al 12jaar de zelfe loodaccu en die doet het tot mijn verbazing ook nog steeds al merk ik in de winter wel dat het steeds wat moeilijker gaat. daar entegen heb ik in mijn andere motor een gel accu gehad van een goed aangeschreven merk die me na een jaar of 4 bij de pomp liet staan zonder waarschuwing vooraf.
verder heb ik ouderwetse loodaccu´s van een jaar of 9 oud met dopjes die tot onder het minimum droog waren kunnen redden door ze bij te vullen en er een paar druppels zuur bij te doen. ik zal wel ouderwets zijn maar geef mij maar dingen die ik kan repareren zodat ik niet hulpeloos langs de kant sta in plaats van dingen die vervangen moeten worden en waar je altijd moet wachten als hij kapot is.
 
zo'n LIPO Lithium Polymer accu heeft wel een gebalanceerde lader nodig,

of zit die in die accu gebouwd.



in het geval van nee kan je die niet zomaar op je + en massa kabel aansluiten.
iemand die hier ervaring mee heeft met deze accu's?
 
Terug
Bovenaan Onderaan