Motor tunen! wat kan ik het beste doen!?!?

Miguelli

MF'er
23 mei 2010
144
0
Den Bosch
Facebook
Beste kenners,


Heeft iemand nog tips wat ik kan doen om mijn motor meer pk / koppel te geven?

Ik heb al een powercommander en een volledig akra systeem. Nogsteeds
mis ik in mijn 600 nog trekkracht.

Is een andere tandwiel verhouding evt nog aan te raden???

Gr M
 
Waarschijnlijk heb je nu ca. 1500 euro uitgegeven vor 5-8pk meer.

Nog eens 10-15pk extra = race ecu, kabelboom, ontsteking, nokkenassen = 2000-3000 euro.

Beter inruilen op een 750 of 1000
 
Waarschijnlijk heb je nu ca. 1500 euro uitgegeven vor 5-8pk meer.

Nog eens 10-15pk extra = race ecu, kabelboom, ontsteking, nokkenassen = 2000-3000 euro.

Beter inruilen op een 750 of 1000

full
 
voor elke rit ff flink schijten, knapt je gewichts/pk verhouding flink van op.
voor de rest is een 600cc natuurlijk echt helemaal volkomen kut, Michael van der Mark is ook een slakkie op die cbr van hem
 
Van andere tandwielen krijg je niet meer pk's of koppel.

Maar wat wil je, meer trekkracht onderin het toerengebied?

Ik zou hem gauw inruilen voor een 1000 als dit je veels te sloom is!
 
Beste kenners,


Heeft iemand nog tips wat ik kan doen om mijn motor meer pk / koppel te geven?

Ik heb al een powercommander en een volledig akra systeem. Nogsteeds
mis ik in mijn 600 nog trekkracht.

Is een andere tandwiel verhouding evt nog aan te raden???

Gr M

met andere tandwielverhouding zal je wel sneller op kunnen trekken, echter gaat het ten koste van je topsnelheid.
 
voor elke rit ff flink schijten, knapt je gewichts/pk verhouding flink van op.
voor de rest is een 600cc natuurlijk echt helemaal volkomen kut, Michael van der Mark is ook een slakkie op die cbr van hem

_O- _O- _O- :} :+ .

@TS, t is mij niet duidelijk waar je de motor voor wil gebruiken :? . Circuit, straat of beide?
Als je alleen op de straat rijd, inruilen tegen een 1000, rijd stukken relaxter. Circuit en dan CUP/wedstrijden lekker die 600 houden, en dan misschien andere nokkenassen en kop flowen/bewerken. Zelfs voor af en toe een circuit-dag zou ik persoonlijk liever een 600 rijden. :Y
 
Ik bedoelde idd voor op het circuit. Vooral in zijn 4 5 en 6 mis ik enorm veel acceleratie.
Ik dacht mss is er een goedkope oplossing op dat ding nog wat meer vermogen en/of acceleratie te geven.

Vooral op Assen mis ik het enorm. zat evt zelf al te twijffelen om over te stappen naar evt een 750.

vind de 600 heerlijk sturen, maar mis soms gewoon dat die niet compleet door trekt.


voor de mensen die de andere tips hebben gegeven, bedankt. zal voortaan eens goed gaan kakken als ik weer een dagje assen ga doen ;)
 
Ik bedoelde idd voor op het circuit. Vooral in zijn 4 5 en 6 mis ik enorm veel acceleratie.
Ik dacht mss is er een goedkope oplossing op dat ding nog wat meer vermogen en/of acceleratie te geven.

Vooral op Assen mis ik het enorm. zat evt zelf al te twijffelen om over te stappen naar evt een 750.

vind de 600 heerlijk sturen, maar mis soms gewoon dat die niet compleet door trekt.


voor de mensen die de andere tips hebben gegeven, bedankt. zal voortaan eens goed gaan kakken als ik weer een dagje assen ga doen ;)

1 of zelf 2 tandjes kleiner voor helpen dan een hoop,maar bij 2 tandjes kleiner wordt ie wel heel "giftig" })
 
Er is er hier op het forum maar EEN die je kan helpen met meer vermogen...
beetje ducktape, PVC pijpjes, epoxy, ceramische spuitbus, koelwaterstroming omkeren, magnesium wielen, en allemaal voor drie scheten en een knikker
 
Er is er hier op het forum maar EEN die je kan helpen met meer vermogen...
beetje ducktape, PVC pijpjes, epoxy, ceramische spuitbus, koelwaterstroming omkeren, magnesium wielen, en allemaal voor drie scheten en een knikker


wacht!


je vergeet nog de dubbele quickshifter en versnellingsbak nokken bijvijlen, O-)
 
Laatst bewerkt:
ga maar eens na extreme motors in schijndel,heb ik mijn v-max laten doen wist niet wat er gebeurde toen ik het gas open trok, zit nu een stage 7 op. suc6
Dan begin je ook al wel met "iets" meer potentie. Ik kan me vergissen, maar de moderne 600jes zitten volgens mij al vrij dicht op de grens van maximaal vermogen en toch het spul heel houden. Je zult er best meer uit kunnen halen, maar als je dan na elk raceweekend je halve blok kunt reviseren wordt je er ook niet vrolijker van.
 
Ik bedoelde idd voor op het circuit. Vooral in zijn 4 5 en 6 mis ik enorm veel acceleratie.
Ik dacht mss is er een goedkope oplossing op dat ding nog wat meer vermogen en/of acceleratie te geven.

Vooral op Assen mis ik het enorm. zat evt zelf al te twijffelen om over te stappen naar evt een 750.

vind de 600 heerlijk sturen, maar mis soms gewoon dat die niet compleet door trekt.


voor de mensen die de andere tips hebben gegeven, bedankt. zal voortaan eens goed gaan kakken als ik weer een dagje assen ga doen ;)


als jij serieus goed kan sturen zal je met je 600 op assen bijna net zo hard gaan als 1000's.
Verschil tussen de 600's en 1000's is niet erg groot.
Met meer dagen/ervaring zal je gaan zien dat je nog lang niet de potentie uit je 600 gehaald hebt :)
Wat voor tijd rijd je nu??
Daarnaast kan je beter je vering en remmen aanpakken. Daar win je meer mee dan die 10 pk ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan