kelkjes op carburateur? en carburateur schuifjes doen niet?

Biroluzun

MF'er
21 mrt 2013
32
0
Zaanstad
Beste MF leden,
vandaag was ik bezig met het opknappen van een aantal onderdelen onder andere het kuip werk i.v.m. een schuiver van een maandje geleden.

Vandaag kwam ik op het idee om tog maar ook naar mijn luchtfilter te kijken want dat had ik niet gedaan sinds ik het motor heb (3 a 4 maanden geleden aangeschaft)

Dus ik haal de tank los en vervolgens het kapje van de lucht filter en zie een K&N filter ik trek die eruit en zie tot mijn verbazing rode kelkjes? zover ik het weet kan je deze optioneel erop zetten voor het fijnere werk betere luchtstroming etc. (maar ik twijfel tog of het nou fabriek af aan is en of het achteraf is gemonteerd?)
GroteFoto-NJ8NDQ3O.jpg

GroteFoto-4LP6EBRR.jpg

GroteFoto-OVRD67YY.jpg



Njaa vervolgens trek ik mijn luchtfilter huis eraf en na beetje experimenteren zie ik ook dat de gasschuif of hoe dat ook heet niet op en neer schuift bij geen van de 4 carburateurs er is wel een opening van een centimeter max? zie foto. (By the way mijne is teruggevoerd naar 25kw)
Ik dacht dat mijn motor op inlaatspruitstuk was geknepen doormiddel van plaatjes met vernouwde doorlaat?
GroteFoto-MEMFFYUM.jpg

GroteFoto-TTFFXHOE.jpg



Bij het aanschaf van de motor kreeg ik ook een dynojet kit met gebruikte sproeiers waarschijnlijk zijn dit de orginele sproeiers die er standaard erin zaten?

Kent iemand deze vorm van terugvoeren naar 25kw
En van dat kelkjes? achteraf gemonteerd of niet?
 
Eerst is het wel handig om te weten wat voor motor het is. Als ik de lijst met motoren op moet noemen die 4 carburateurs hebben ben ik nog wel even bezig.

Wat bedoel je trouwens met 'de gasschuiven gaan niet omhoog'? Als je hem met je vinger omhoog duwt moet er toch wel beweging inzitten, en dan zover dat ze helemaal verzinken in de bovenrand van de inlaatkelk.
 
Eerst is het wel handig om te weten wat voor motor het is. Als ik de lijst met motoren op moet noemen die 4 carburateurs hebben ben ik nog wel even bezig.

Wat bedoel je trouwens met 'de gasschuiven gaan niet omhoog'? Als je hem met je vinger omhoog duwt moet er toch wel beweging inzitten, en dan zover dat ze helemaal verzinken in de bovenrand van de inlaatkelk.

Het betreft een Gsxr 600 1998
Nee ze gaan niet omhoog. al duw ik met me vingers omhoog doen ze ook niets.
ze blijven op de zelfde hoogte zoals je ze ziet op de foto.

GroteFoto-TTFFXHOE.jpg


Hij denkt dat de gasschuiven in verbinding staan met de gaskabel ipv de vlinderkleppen.

En mag ik weten hoe je daarbij komt dat ik dat denk.. njaa om lang verhaal kort te maken ik weet hoe deze type carburateurs werken!

Enkel het verbaast me hoe ze zijn begrensd daar kan ik niets over terug vinden op MF of ik ben verkeerd aan het zoeken geweest.


groet,
 
Dan is dat de 25kw of bij sommige 72kw begrenzing.

Op de foto zie ik een platte kop schroef in de deksel gevezen, zo wordt de beweging begrenst.

Hopelijk zit daar vloeibare pakking tussen want anders heb je daar een lek.

Is een goede begrenzing omdat je dan kan afstellen naar de pk en het mengsel goed blijft.

Kelken zijn vermoedelijk van een opvoer merk of van een andere carburateur (keihin,mikuni).

Ze zijn ook vrij lang dus geschik voor lage/midden toeren lijkt me, zal ook beter zijn voor 25kw op een 600 want die halen niet veel toeren meer.
 
Laatst bewerkt:
Dan is dat de 25kw of bij sommige 72kw begrenzing.

Op de foto zie ik een platte kop schroef in de deksel gevezen, zo wordt de beweging begrenst.

Hopelijk zit daar vloeibare pakking tussen want anders heb je daar een lek.

Is een goede begrenzing omdat je dan kan afstellen naar de pk en het mengsel goed blijft.

Kelken zijn vermoedelijk van een opvoer merk of van een andere carburateur (keihin,mikuni).

Ze zijn ook vrij lang dus geschik voor lage/midden toeren lijkt me, zal ook beter zijn voor 25kw op een 600 want die halen niet veel toeren meer.

Weet u toevallig een topic waar ik meer over deze begrenzing terug kan vinden?
 
Nou die rode kelkjes zijn iig niet origineel, ben benieuwd wat ze met het filterhuis hebben gedaan om dit te laten passen.

Zou je een foto daar van kunnen uppen? Thanks.

:W
 
Het betreft een Gsxr 600 1998
Nee ze gaan niet omhoog. al duw ik met me vingers omhoog doen ze ook niets.
ze blijven op de zelfde hoogte zoals je ze ziet op de foto.

[afbeelding]En mag ik weten hoe je daarbij komt dat ik dat denk.. njaa om lang verhaal kort te maken ik weet hoe deze type carburateurs werken!

Enkel het verbaast me hoe ze zijn begrensd daar kan ik niets over terug vinden op MF of ik ben verkeerd aan het zoeken geweest.


groet,

Door de manier waarop jij het geschreven hebt, maar ik zei het misschien wat cru, ik had het woord misschien kunnen gebruiken. :+

Er horen standaard kelken op je motor trouwens, of het rode zijn kan ik niet zien op het plaatje 2000 SUZUKI GSX-R600Y - CARBURETOR (MODEL W/X/Y)
 
Nou die rode kelkjes zijn iig niet origineel, ben benieuwd wat ze met het filterhuis hebben gedaan om dit te laten passen.

Zou je een foto daar van kunnen uppen? Thanks.

:W

zo te horen horen ze er gewoon op te zitten.
:P de rest zou dan wel goed zijn of wil je tog een foto!? mag hoor :9 ..


Het betreft een Gsxr 600 1998
Nee ze gaan niet omhoog. al duw ik met me vingers omhoog doen ze ook niets.
ze blijven op de zelfde hoogte zoals je ze ziet op de foto.

[afbeelding]En mag ik weten hoe je daarbij komt dat ik dat denk.. njaa om lang verhaal kort te maken ik weet hoe deze type carburateurs werken!

Enkel het verbaast me hoe ze zijn begrensd daar kan ik niets over terug vinden op MF of ik ben verkeerd aan het zoeken geweest.


groet,

Door de manier waarop jij het geschreven hebt, maar ik zei het misschien wat cru, ik had het woord misschien kunnen gebruiken. :+

Er horen standaard kelken op je motor trouwens, of het rode zijn kan ik niet zien op het plaatje 2000 SUZUKI GSX-R600Y - CARBURETOR (MODEL W/X/Y)

jammer :( ik dacht dat ik na het ontgrenzen veel harde kon rijden :9 8-) :P... ;(

Bedankt voor het plaatje trouwens O-)
 
Weet u toevallig een topic waar ik meer over deze begrenzing terug kan vinden?

Zoek maar eens op Duitse fora/sites, daar gebeurt begrenzen veel vaker. Je kan ringen in de carbs hebben, een begrenzing op de gaskabel, die er voor zorgt, dat je het gas niet helemaal open kunt draaien en nog een begrenzing op de gasschuiven. In jouw geval, zullen er waarschijnlijk ringen in de inlaatrubbers zitten en zijn de gasschuiven vastgezet. Deklekjes zullen er wel opgezet zijn, omdat de motor anders niet fatsoenlijk wil lopen in de lagere toerentallen en heel hoge toerentallen zal je niet halen.

alpha Technik - 25 kW
 
Zoek maar eens op Duitse fora/sites, daar gebeurt begrenzen veel vaker. Je kan ringen in de carbs hebben, een begrenzing op de gaskabel, die er voor zorgt, dat je het gas niet helemaal open kunt draaien en nog een begrenzing op de gasschuiven. In jouw geval, zullen er waarschijnlijk ringen in de inlaatrubbers zitten en zijn de gasschuiven vastgezet. Deklekjes zullen er wel opgezet zijn, omdat de motor anders niet fatsoenlijk wil lopen in de lagere toerentallen en heel hoge toerentallen zal je niet halen.

alpha Technik - 25 kW

Bedankt ik ga het even doornemen

jammer :( ik dacht dat ik na het ontgrenzen veel harde kon rijden :9 8-) :P... ;(

En waarom zou dat niet kunnen?

Met veel harder bedoel ik harder dan de standaard snelheid (het snelheid zonder begrenzer).. want als het er tog standaard erop hoort! zou het niks uitmaken..
jou foto is onderweg vanavond ga ik sleutelen vanacht staat het erop



Weet u toevallig een topic waar ik meer over deze begrenzing terug kan vinden?

Draai die schroeven eruit en kijk wat het verschil is?

Wel een gat afdekken in de deksels of je hebt een lek.

Dan kun je ook kijken of er andere begrenzingen zijn.

ik neem carburateurs van xingmarx vanavond over anders moet ik die gaten van die bouten op het vacuumklep straks ook proberen te dichten..

daarna word het wel bekend of er andere begrenzingen er zijn.
 
Je ziet de ringen in de inlaatrubbers wel zitten, als je er andere carbs op zet. Ik zou overigens de originele sproeiers terugzetten en alleen de deksels van de gasschuiven omwisselen, dan is de kans groot, dat de afstelling meteen goed is.
 
TS weet de werking van CV carburateurs en is de nederlandse taal ook volledig machtig.
Tog is met CH!!!
En zo staan er meer puber taalfouten geschreven. Let er een beetje op want normaal nederlands leest wat lekkerder en kom je wat beter over. Oja je bent ondernemer lees ik net??

Maar even on topic.
Dit zijn gewoon de standaard inlaatkelken van een srad 600 en de normale werking van de gasschuiven wordt belemmerd.

Maar waarom wil je een topic vinden over de begrenzing van jouw motor??????
 
Heb ook een srad 600 uit '98, zelfde kelken en ook als 25 kw begonnen. Bij mij waren het alleen ringen in de inlaatrubbers. Motor verzoop heel vaak maar weet niet of het aa die ringen lag. Gelijk de carbs ultrasoon gereinigd, dynojet erin, af laten stellen op een testbank en nu loopt die perfect ;)
 
TS weet de werking van CV carburateurs en is de nederlandse taal ook volledig machtig.
Tog is met CH!!!
En zo staan er meer puber taalfouten geschreven. Let er een beetje op want normaal nederlands leest wat lekkerder en kom je wat beter over. Oja je bent ondernemer lees ik net??

Maar even on topic.
Dit zijn gewoon de standaard inlaatkelken van een srad 600 en de normale werking van de gasschuiven wordt belemmerd.

Maar waarom wil je een topic vinden over de begrenzing van jouw motor??????

Ik snap niet waarom er mensen zijn die daar mee zitten? ik ben niet Nederlands van afkomst! vergeleken met veel buitenlanders beheers ik het taal goed. dat ik hier en daar typ fouten maak zit anderen 9 van de 10 keer dwars en kunnen zich niet weerhouden om een commentaar daarop te geven! om eerlijk te zijn vind ik dat kansloos.

(Oja je bent een ondernemer lees ik net) wat bedoel je daar eigenlijk mee?


Maar even on topic!!
antwoord op je vraag: het zit namelijk zo dat ik er meer info over wil inwinnen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan