FI / MIL lampje knippert CBR600RR 2003 / TP sensor

Joost1985

MF'er
12 apr 2009
55
0
Borne
Vorige week een motorritje gemaakt van 250km zonder problemen.

Dag er na wilde ik hem weer starten, zie ik het FI lampje knipperen. Telkens 8x.

Zodra ik hem start blijft hij knipperen en durf er niet op te rijden zo. Ik heb gezocht op internet en de fout blijkt in het gaspositiesensor te zitten, de symptomen zijn slecht of helemaal niet starten maar daar heb ik geen last van. Maar hij loopt wel beroerd. :?

Vandaag toch met goede moed er mee bezig gegaan, iets geoxideerd stekkertje komt wel eens voor dus die goed schoongemaakt. op contact gezet en ja, klaar, niets geen problemen.



Toen weer gestart, en ja hoor, hij knippert weer -O-

Weer de sensor helemaal gedemonteerd, goed schoongemaakt weer, stekker ook, ook al zag het er allemaal prima uit. En weer exact op de zelfde positie gemonteerd.








Ik ben nu een beetje ten einde raad, een nieuwe sensor schijnt niet los te bestellen te zijn, dan komen de throttle body's er bij en zit je op 2000 dollar :o

Iemand nog ideeën?

FILMPJE VAN DE STORING
 
Laatst bewerkt:
voordat ik de sensor demonteerde brandde het storingslampje al van de een op de andere dag. Daarna heb ik de bedrading gecontroleerd op eventuele beschadigingen en de stekkers schoongemaakt. Toen dit zonder resultaat bleek heb ik de sensor er zelf pas af gehaald met het idee dat deze defect is.

Als ik de motor op contact zet geeft hij de foutmelding al, als het alleen (opnieuw) afstellen is zou je denken dat hij pas storing geeft wanneer je hem start. Hoe stel je deze sensor af? staat ook niets over in het werkplaatshandboek
 
Inmiddels een gebruikte throttlebody + TP sensor gevonden, zo goed als nieuw.

nu maar monteren, word nog een mooi klusje. Hopen dat we de mooie dagen nog wat kunnen opsparen voor als de motor straks weer helemaal top is :)
 
Dat dacht ik dus ook, daar staan gewoon bepaalde waardes voor lijkt mij

maar in de manuel staat dat ze in de fabriek gekalibreerd zijn, dat dit niet handmatig te doen is.

Daarom is de losse sensor ook niet los te bestellen en te vervangen. Die horen bij de throttle bodies. En lees dit ook op het internet :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan