Koplamp knippert

Srah1998

MF'er
4 nov 2021
157
52
Volgens mij heb ik dit ooit eerder geplaatst maar ik dacht dat dit probleem zichzelf verholpen had. (niet dus)
Het gaat om een Honda 1200 x crosstourer uit 2013
Vorige week vrijdag reed ik in de avond laat nog op de motor terug vanuit het buitenland. Het volgende viel me op.

Als ik gas gaf op de snelweg dan zag ik mijn koplamp knipperen. Vervolgens hou ik mijn snelheid stabiel en dan zie ik hem bijna tot niet meer knipperen.
Toen ik (toevallig) bij het tankstation voor een glazen muur stopte en de voorkant van mijn motor zag. zag ik dat de koplamp weer uit was gegaan. ik liet mijn voorrem los en het lampje kwam terug. voorrem weer ingedrukt en hij viel weer weg. Dit deed ik 4 keer en daarna bleef de koplamp aan

Ik ben ook al een aantal maanden geleden naar een monteur geweest en die heeft aan van alles lopen trekken en ingespoten bijvoorbeeld de schakelaar zelf. ook het contactslot is met contact spray ingespoten. Hij kon ook niks triggeren. Verder heeft hij ook de zekering vervangen voor de zekerheid.

Zelf kan ik ook niks triggeren en kan er geen touw aan knopen. Ik heb ook al de motor naar links en rechts gewduwd en beetje erop wippen maar helaas blijft de koplamp dan wel aan.

Naast mijn koplamp heb ik ook nog een grootlicht, dagrij verlichting ( twee kleine lampjes) en de mistlampen. Deze zijn nog nooit uitgevallen ook niet als mijn dimlicht uitvalt.

Het zal als een vaag verhaal klinken maar ik probeer het vooralsnog zo duidelijk mogelijk te vertellen.....
 
het laatste stukje naar de schakelaar daar zit het ergens het is misschien een stuk van 5 tot max 10 cm waar het zit. Er zit een tiewrap net voordat die de schakelaar in gaat en dan maken alle kabels naar de schakelaar een strakke bocht.
 
het laatste stukje naar de schakelaar daar zit het ergens het is misschien een stuk van 5 tot max 10 cm waar het zit. Er zit een tiewrap net voordat die de schakelaar in gaat en dan maken alle kabels naar de schakelaar een strakke bocht.
Als je het stuur beweegt , dan kan je wel zien mischien waar die constant knikt.
 
lampje gaat zo weer aan. Vinger weg van de startknop en lampje viel meteen weer uit. Dit en keer of 20 gedaan zodat ik het zeker wist

Lijkt wel op een knik / scheur in de kabel.
het zit duidelijk in de schakelaar en dan ga je iedereen op het verkeerde been zetten met de bekabeling.
Ga die schakelaar (laten) fixen of doorverbinden!
 
Ik ben ook al een aantal maanden geleden naar een monteur geweest en die heeft aan van alles lopen trekken en ingespoten bijvoorbeeld de schakelaar zelf. ook het contactslot is met contact spray ingespoten. Hij kon ook niks triggeren. Verder heeft hij ook de zekering vervangen voor de zekerheid.
ga terug, vertel het probleem en jouw bevinding met de schakelaar. Hoogst waarschijnlijk gaat er dan een lampje branden in het hoofd van de monteur en heeft hij een oplossing.

Gaat er geen lampje bij hem branden moet je er snel wegwezen.
 
ga terug, vertel het probleem en jouw bevinding met de schakelaar. Hoogst waarschijnlijk gaat er dan een lampje branden in het hoofd van de monteur en heeft hij een oplossing.

Gaat er geen lampje bij hem branden moet je er snel wegwezen.
Mijn complimenten voor het gebruik van " waarschijnlijk gaat er dan een lampje branden" in een topic over niet goed functionerende verlichting... mooi!

Verder alleen maar eens :)
 
Hahahah heb twee monteuren benaderd en bij beide ging het lampje niet branden helaas. Waren niet bekend met dat Honda het op deze manier doet. Wil niet zeggen natuurlijk dat ze het niet kunnen oplossen.
ze willen er naar kijken maar voorlopig zijn ze nog druk
 
Terug
Bovenaan Onderaan