GifNbietjeGas
Rookie
- 18 dec 2021
- 7
- 0
Beste leden,
Betreft een CBR600RR circuitmotor uit 2003 waar ik sinds een aantal dagen een issue mee had, maar nu, al dan niet gerelateerd aan het vermogens probleem, eerst verholpen moet worden.
Voor het seizoen: Luchtfilter schoongemaakt, nieuwe bougies, verse olie (wel het oude filter laten zitten :|), nieuwe accu. En nog wat meer maar niet gerelateerd.
Dag 2 van het jaar: Afentoe 'uitvallen' motor bij vol gas en hoog toeren. 2x per sessie. Hield dan 0,3 sec in en olielampje ging branden (contact valt dood?) Later eerder opgeschakeld en toen was het niet of maar 1x per sessie.
Dag 3/4 hetzelfde maar op de 4e dag ging het contact even helemaal niet meer aan. Draaide de sleutel om maar er gebeurde niks. 10 min later opeens wel.
Dag 5: Helemaal geen vermogen in de lagere versnellingen, stotteren en hikken, komt traag op toeren. 5 en 6 leken wel goed te werken/vloeiend te trekken.
- Ik heb de accu nu aan de druppellader maar hij gaf vrij snel aan dat ie helemaal vol was en hij was nieuw dus lijkt me oké.
- Moertje (zie foto) bij 1 accu pool ontbrak, heb de bout met tape geborgd ipv met de moer (zelf kwijt gesukkelt), wellicht maakt ie soms niet goed contact daardoor? Is geen heel deftige verbinding. Dus dat hou ik als optie. Ben bezig zo'n moertje te regelen.
- Dynamo lijkt me oké, accu was snel vol en motor start keurig na 5 sessies/meerdere dagen zonder bij te laden.
- Olieniveau was netjes, niet boven het bovenste streepje in iedergeval. Kleine zweetlekkage via de pakking maar dat mag niet uit maken in dit geval.
- Bougies/luchtfilter waren nieuw en schoon dus dat lijkt me sterk. Luchtinlaten zijn schoon.
- Spanningsregelaar? Ik heb 0 verstand daarvan, is dat op te maken uit mijn verhaal of dat het zou kunnen zijn?
Hopelijk schiet er bij jullie (nog) iets te binnen, ik hoor het graag. Breng hem liever niet naar een motorzaak daar voor.
Mvg,
Betreft een CBR600RR circuitmotor uit 2003 waar ik sinds een aantal dagen een issue mee had, maar nu, al dan niet gerelateerd aan het vermogens probleem, eerst verholpen moet worden.
Voor het seizoen: Luchtfilter schoongemaakt, nieuwe bougies, verse olie (wel het oude filter laten zitten :|), nieuwe accu. En nog wat meer maar niet gerelateerd.
Dag 2 van het jaar: Afentoe 'uitvallen' motor bij vol gas en hoog toeren. 2x per sessie. Hield dan 0,3 sec in en olielampje ging branden (contact valt dood?) Later eerder opgeschakeld en toen was het niet of maar 1x per sessie.
Dag 3/4 hetzelfde maar op de 4e dag ging het contact even helemaal niet meer aan. Draaide de sleutel om maar er gebeurde niks. 10 min later opeens wel.
Dag 5: Helemaal geen vermogen in de lagere versnellingen, stotteren en hikken, komt traag op toeren. 5 en 6 leken wel goed te werken/vloeiend te trekken.
- Ik heb de accu nu aan de druppellader maar hij gaf vrij snel aan dat ie helemaal vol was en hij was nieuw dus lijkt me oké.
- Moertje (zie foto) bij 1 accu pool ontbrak, heb de bout met tape geborgd ipv met de moer (zelf kwijt gesukkelt), wellicht maakt ie soms niet goed contact daardoor? Is geen heel deftige verbinding. Dus dat hou ik als optie. Ben bezig zo'n moertje te regelen.
- Dynamo lijkt me oké, accu was snel vol en motor start keurig na 5 sessies/meerdere dagen zonder bij te laden.
- Olieniveau was netjes, niet boven het bovenste streepje in iedergeval. Kleine zweetlekkage via de pakking maar dat mag niet uit maken in dit geval.
- Bougies/luchtfilter waren nieuw en schoon dus dat lijkt me sterk. Luchtinlaten zijn schoon.
- Spanningsregelaar? Ik heb 0 verstand daarvan, is dat op te maken uit mijn verhaal of dat het zou kunnen zijn?
Hopelijk schiet er bij jullie (nog) iets te binnen, ik hoor het graag. Breng hem liever niet naar een motorzaak daar voor.
Mvg,