Carburateur synchroniseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

T_Gixxer

MF veteraan
11 mrt 2011
1.641
0
IJmuiden
Ik heb sinds een week een Yamaha XT660. Nou liep ie niet zo heel lekker, en vrij onregelmatig. Mij werd verteld dat ik de carburateur moest synchroniseren.

Hoe doe je dit? :? Op internet zie ik alleen synchronisaties van 2 of meer carburateurs.
 
Ik heb sinds een week een Yamaha XT660. Nou liep ie niet zo heel lekker, en vrij onregelmatig. Mij werd verteld dat ik de carburateur moest synchroniseren.

Hoe doe je dit? :? Op internet zie ik alleen synchronisaties van 2 of meer carburateurs.



doe je niet, valt niets te synchen met maar 1 carb. :+ :') :')

je kan hem wél afstellen.
 
Laatst bewerkt:
1986 XT 600 Raptor carb conversion, pics tonight.

ahwel, weer wat wijzer. > inderdaad 2 carbs.


Picture014.jpg



2 carbs op 1 cilinder, waarschijnlijk met maximaal haalbare vulling in cilinder te maken.
dat is het enige wat het imho kan zijn waarom ie er 2 heeft.
 
Laatst bewerkt:
Okay even de situatie analytisch bekijken,....
Carburateurs synchroniseren doe je om te voorkomen dat , in een meercilinder, de ene cilinder niet meer vermogen levert dan de andere, om zo een vloeiende en gelijkmatige belasting te krijgen van je krukas....
Bij een Eencilinder met 2 carburateurs, zou je zelfs een doorlaat dicht kunnen plakken, en dan nog blijft de motor lopen, totdat er niet genoeg mengsel meer in komt om de toename te regelen..
De keuze voor 2 carb's is om bij lage toerentallen toch voldoende doorstroming te krijgen om venturiwerking te realiseren, en een betere gasrespons te krijgen...

Dus ik persoonlijk denk niet dat je met synchroniseren iets verbeterd aan een onregelmatige loop
 
Ter duidelijkheid, dacht ik een leuk vrijdag-topic te hebben verzonnen. Maar schijnbaar bestaan er van Honda EN Yamaha een XT660, waar de Yamaha wel 2 carbs heeft en de Honda maar 1 (ga ik vanuit).

Loos alarm jongens :')
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan