Motorrijles: Kletsen over lessen #8 'A1?.. AM-zwaar!'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou gisteren mijn AVB niet gehaald. 2 fout bij de remproeven en de langzame slalom echt net aan niet gehaald... ging net fout op de laatste poort bij mijn 2de kans.

Nja, in ieder geval vandaag wel me theorie in 1 keer gehaald! met maar 1 foutje, dus daar ben ik wel weer blij mee! :D

Zaterdag met me instructeur een nieuwe datum afspreken voor mijn AVB.
 
Bah, ik dacht dat ik de snelle slalom onder de knie had, maar 20km/h is toch anders dan 30 km/h. Morgen maar weer een poging wagen en mijn zelfvertrouwen hopelijk een schop geven.

Hoeveel lessen hebben jullie (ex-lessers?) gehad tot je beide examens had?
7 lessen AVB uit m'n hoofd en ik denk een les of.. 15 á 20 voor AVD?
Met lessen van 1,5 toch redelijk wat uurtjes.
 
alle geslaagde gefeliciteerd, en veel succes verder met AVD of veel plezier met je pasje:)

@hondatouring,
wel jammer, maar als je het straks allemaal in een keer goed doet zal dat ook wel weer een zetje in de rug zijn voor je AVD :)


ik had overigens iets rond de 20 lessen gehad van een uur. dacht iets rond de 14 AVB en 6 AVD. hoop AVB lessen waren wel gewoon iedere les alle oefeningen een keertje doen en door de weg op. beetje gemengd dus:)
 
Gefeliciteerd voor degenen die geslaagd zijn, en Hondatouring: - even clichématig - volgende keer beter! :Y

Ik ben gelijktijdig met mijn vriend aan het lessen, die al eens schakelbrommers gereden heeft. Mr. Cum Laude heeft dus na ca. 6 lessen AVB, en AVD ook maar direct gepland. Toen ik te horen kreeg dat een lesje of 20 er wel in zit was ik even aan het sippen, maar dat blijkt dus toch redelijk normaal te zijn :+ .
 
Ik had ca. 20 lessen voor het AVB nodig waar van de 1,5 uurtje helft AVB was en de helft AVD. Daarna nog 6 lessen AVD van een uurtje. En de AVB maar net aan gered. Mijn lief daarentegen had het ook supersnel en dat was voor mij ook zwaar irritant, maar ja, nu hebben we het alletwee en rijden we toch samen
 
Ik had trouwens volgens mij 33 lessen van 50 minuten. Merendeel AVB, had namelijk wel ff nodig om het gevoel te pakken te krijgen. (En als je in november start, krijg je de winter mee, en dan staat het ook af en toe stil.)
 
Vandaag m'n theorie in ieder geval gehaald, wijze les voor een ieder die nog moet, bij twijfel niet corrigeren, 3 foutjes, uit de omschrijving maak ik op dat dat net mijn drie fouten zijn...
 
Zijn er ook mensen die AVB en AVD binnen 15 lessen hebben gehaald?

Sommige vrienden om me heen hebben er 8 , soms zelfs 5 lessen over gedaan! :/
 
Zijn er ook mensen die AVB en AVD binnen 15 lessen hebben gehaald?

Sommige vrienden om me heen hebben er 8 , soms zelfs 5 lessen over gedaan! :/
Ik ken ze ook.
10 lessen totaal,
en daarna autorijbewijs in 2 lessen + examen.

Maarja, daar voor al "lang" schakelbrommer gereden, en ook zonder rijbewijs wel eens in de auto gestapt.
Dan is het even regeltjes toepassen, even wennen aan het voertuig en je bent er.

Maar dat zijn wel uitzonderingen. 20 tot 40 lessen voor beide samen is gebruikelijker.
 
Straks me rijbewijs ophalen. En dan vanmiddag lekker touren zonder dat er iemand in me oor fluisterde waar ik heen moet.
Ben benieuwd hoe dat is!
 
Ik zou de iPod zelf niet in je oren steken :+

Met een muziekje vind ik niets mis, zolang ik mijn motor en omgevingsgeluiden nog maar hoor. ;)
Inderdaad.
Muziekje aan is niets mis mee, maar het moet niet de rest overstemmen. Als je geen muziekje op de motor aan mag, mag je ook geen radio luisteren in het koekblik en mag de instructeur ook niet in je oren blerren tijdens het rijden vind ik. Is allemaal in zeker zin afleidend
 
Hier al mensen die zitten te shinen in hun eigen pak op de lesmotor? Heb mezelf maar een cadeautje gegeven voor de goede moed *D .
 
Stil, heel stil.
Dus doe lekker een muziekje in of zo, straks ga je je instructeur nog missen :+
er heerste inderdaad een heerlijke rust!
nog een leuk stuk opgereden met een paar mensen die onderweg waren naar de TT.
even vriendelijk gezwaaid toen ik er bij hoogeveen afging.

met andere woorden, de eerste 200 KM zitten al in de benen, haha!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan