Motorrijles: Kletsen over lessen #8 'A1?.. AM-zwaar!'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Haaai...
Ik sta (nog steeds) tussen de lessers zonder foto..
Ben "al" ex-lesser vanaf 18-04-2013 en ik ben ook al aan de 2e motor toe, nl. een Kawasaki er-5 :P
Zorg thuis straks wel voor een foto!
;-)))
Als je zo vriendelijk zou willen zijn e.e.a. voor me aan te passen ;)

:o

wat is er dan met je eerste gebeurt?

wel hele mooie motor vind ik, zo een er-5 :)
 
Laatst bewerkt:
:o

wat is er dan met je eerste gebeurt?

wel hele mooie motor vind ik, zo een er-5 :)

Op dag 3 na het ophalen van mijn pasje ging ik alleen even naar een collega...
Bij het uitrijden van het dorp kwam ik op een bochtige weg die op de Suzuki nooit geen probleem was, alleen met de Honda shadow ineens heeeeel anders was. Ik kreeg de motor niet de bocht ingeduwd, maakte de verkeerde beslissing om over het gras rechtdoor te gaan richting fietspad en meende toen te moeten remmen met de voorrem...
Gevolg deukje in de tank en zoals vandaag bleek waarschijnlijk een gescheurde meniscus.
Na dat voorval durfde ik niet meer goed op die motor, die ik nooit gekocht zou hebben, maar dit was de oude motor van mijn man. Na 2 weken aanmodderen besloten de shadow te verkopen (voor hetzelfde geld waar we hem een jaar eerder voor gekocht hadden) en de ER5 gekocht. Veeeeeel beter voor mij. Bewust een motor gekocht waar ook veel mee gelest werd, want dus makkelijk en ik krijg mijn vertrouwen weer terug, en word dus weer beter.
 
Super openingspost weer!

Alle eer aan de vorige openingsposts, daar zijn we gewoon maar mee begonnen. Zie ook het nieuwe event!

Hoiiiiii! :W

Bij mij mag 'ie zo:

Yzer90
Eerste rijles: 24 juni 2013
Theorie: 6 juni 2013
AVB: 2 augustus 2013
AVD: nnb
Rijschool: RWO Rijschool
Lesmotor: Honda cbf125

Komt goed!


ben ik dan de eerste in het nieuwe topic met de mededeling dat ik ben geslaagd voor het avd?
full

alles ging goed, geen aanmerkingen of wat.
en zelfs nog in het examen een spookrijder tegen gekomen in zwolle!

kan ik gelijk bij de ex-lessers gezet worden?

Gefliciteerd! (en done)

Als jullie willen, kunnen jullie er mij ook op zetten :-D


Lindseysew
Eerste rijles : 19 Maart 2013
Theorie : 09 April 2013
AVB : 09 Juli 2013
AVD : N.n.b.
Rijschool : Ezendam Rijopleidingen
Lesmotor : Honda CBF 125

:-)


Je staat erbij!


Dat is niet de juiste url djeez! Als je hem upload krijg je een klein vakje waar de juiste url ergens staat. Volgens mij is er ook een "hoe load ik plaatjes up"-topic ergens..
 
Mag ik er ook bij? :)

Lewi_chan
Eerste rijles : 1 Juni 2013
Theorie : nnb
AVB : nnb
AVD : nnb
Rijschool : Han Lacourt (Leiden)
Lesmotor : Suzuki gladius
 
Oh, wat naar Djeez, gescheurde meniscus, komt dat snel weer goed? Beter dan banden gescheurd denk ik. Is het zo anders om op een andere motor te rijden? Shadow is wel anders dan een lesmotor denk ik. Goede les voor iedereen, als je voor het eerst op een motor gaat rijden die heel anders is dan je vorige, eerst ff voorzichtig. Ik heb de eerste tijd ook heel voorzichtig op mijn gixxer gereden. Is ook heel anders dan een lesmotor.
 
En we hebben zomaar afscheid genomen van onze topicstarter, Simon. Hij deed het zo goed! Uitdaging voor de nieuwe topicstarter om het ook zo goed te doen :-)
 
Mag ik er ook bij? :)

Lewi_chan
Eerste rijles : 1 Juni 2013
Theorie : nnb
AVB : nnb
AVD : nnb
Rijschool : Han Lacourt (Leiden)
Lesmotor : Suzuki gladius

Je staat erbij!

En we hebben zomaar afscheid genomen van onze topicstarter, Simon. Hij deed het zo goed! Uitdaging voor de nieuwe topicstarter om het ook zo goed te doen :-)

Ja, bedankt Simon! Ik neem het even over en ben begonnen met de vorige openingspost, hopelijk kan ik jullie een beetje tevreden houden ^^

Nog suggesties om het topic nog overzichtelijker te maken?
 
Op dag 3 na het ophalen van mijn pasje ging ik alleen even naar een collega...
Bij het uitrijden van het dorp kwam ik op een bochtige weg die op de Suzuki nooit geen probleem was, alleen met de Honda shadow ineens heeeeel anders was. Ik kreeg de motor niet de bocht ingeduwd, maakte de verkeerde beslissing om over het gras rechtdoor te gaan richting fietspad en meende toen te moeten remmen met de voorrem...
Gevolg deukje in de tank en zoals vandaag bleek waarschijnlijk een gescheurde meniscus.
Na dat voorval durfde ik niet meer goed op die motor, die ik nooit gekocht zou hebben, maar dit was de oude motor van mijn man. Na 2 weken aanmodderen besloten de shadow te verkopen (voor hetzelfde geld waar we hem een jaar eerder voor gekocht hadden) en de ER5 gekocht. Veeeeeel beter voor mij. Bewust een motor gekocht waar ook veel mee gelest werd, want dus makkelijk en ik krijg mijn vertrouwen weer terug, en word dus weer beter.

ja, dat is ook nogal een verschil, zo'n shadow :o
succes met de meniscus
 
Ik vond het echt heeeel anders rijden. Je hele zithouding is anders. En zwaarder in kg. En ik had m waarschijnlijk wel in de bocht gehouden, maar gewoon in een split second verkeerde beslissing genomen.
Volgende week krijg k de MRI en daarna waarschijnlijk kijkoperatie en hechten. Maar dat ligt aan de uitkomst van de MRI. Waarschijnlijk zou de operatie toch pas eind september zijn, dus we zien wel. Het is nu te doen, dikke knie s'avonds en pijn, maar motorrijden gaat nog prima... ;)
 
ben ik dan de eerste in het nieuwe topic met de mededeling dat ik ben geslaagd voor het avd?
[afbeelding]
alles ging goed, geen aanmerkingen of wat.
en zelfs nog in het examen een spookrijder tegen gekomen in zwolle!

kan ik gelijk bij de ex-lessers gezet worden?

Gefeliciteerd en veel veilige km's toegewenst!
 
Bah, ik dacht dat ik de snelle slalom onder de knie had, maar 20km/h is toch anders dan 30 km/h. Morgen maar weer een poging wagen en mijn zelfvertrouwen hopelijk een schop geven.

Hoeveel lessen hebben jullie (ex-lessers?) gehad tot je beide examens had?
 
Bah, ik dacht dat ik de snelle slalom onder de knie had, maar 20km/h is toch anders dan 30 km/h. Morgen maar weer een poging wagen en mijn zelfvertrouwen hopelijk een schop geven.

Hoeveel lessen hebben jullie (ex-lessers?) gehad tot je beide examens had?
tussen de 20 en de 30 weet het niet precies meer is al weer meer als 1,5 jaar geleden.
 
Bah, ik dacht dat ik de snelle slalom onder de knie had, maar 20km/h is toch anders dan 30 km/h. Morgen maar weer een poging wagen en mijn zelfvertrouwen hopelijk een schop geven.

Hoeveel lessen hebben jullie (ex-lessers?) gehad tot je beide examens had?
8 uur voor AVB
8 uur voor AVD

totaal dus z'n 16 uur. Was in ieder geval zo gepiept.
nu alweer z'n 8.000 km gereden (en 1x het asfalt van dichtbij bekeken...) :]
 
Vandaag ook mijn AVD behaald! Ging niet echt goed, had gewoon best wel last van zenuwen en daardoor voelde het begin een beetje rommelig.

Gisteren had ik ook nog een les, en toen zei m'n leraar dat ik niet auto moest gaan rijden. Te compensatie ging ik dus te hard rijden binnen de bebouwde kom, en was het overzicht op de kruisingen wat minder. In het tweede deel van de rit kwam ik er meer in. (Lekker doorgetrokken op de A67 hielp goed. ) en daardoor was hij overtuigd.
Fuck It. We hebben hem binnen!

Nu die motor nog afklussen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan