Ombouw gekuipte Bandit naar naked

JanB

geblokkeeerd account
24 jan 2003
47.133
14
Een kennis van me wil z'n gekuipte Bandit ombouwen naar een naked versie.
De ombouw zelf zal niet zo'n probleem zijn, maar heeft iemand wat tips voor de koplamp, bv. van die streetfighterkuipjes oid? Andere tips zijn uiteraard ook welkom.
 
Zonde.. ik vind die gekuipte mooier dan de ongekuipte. Althans voor het model vanaf 2000.

Verdere tips heb ik niet. Behalve dat het wellicht handig kan zijn om aan te geven welk model bandit het is. Dr zal ongetwijfeld wel wat verschil zitten qua mogelijkheden.
 
Wss worden de oem knippers voor ook vervangen.
Let dan op het standaard verhaal mbt wattages, het relais en de knipperfrequentie.
 
Eerste model? Supersimpel. Tweede model? Let even op de tellers, want de afdekkapjes zijn anders. Derde model en later? Hele tellers vervangen.

Verder is het peanuts, heb het een aantal keer gedaan. Op Ebay zoeken naar "Klarglas scheinwerfer Bandit" en Bob's your mother's brother. Totale kosten (incl. knippers) is zo'n 100 euro.
 
Ha dank mannen. Ik was er ff niet zeker van of ie nou in techniek moest of in algemeen. Vond het niet zo'n specifiek technische vraag.
Het model is een '95 er. Was van origine ooit een bloterik, maar door een vorige eigenaar voorzien van een Bandit-kuipje.

Ik ga ff zoeken, House. Hij wil er een koplampkuipje op, dus niet terug naar de klassieke Bandit uitvoering.
 
1995 is het eerste model bandit. Hier is de kuip er gewoon vanaf te schroeven en je kan de koplamp plaatsen.
Alleen de kabelboom uit de kuip moet dan onder de tank verwerkt worden als je geen ronde koplamp neemt. Niet veel werk en er is prima ruimte voor. Tank = 2x M6 onder zadel en drukkers van de zijkappen, tank naar je toe trekken en voorkant omhoog. Leidingen los (zorg dat het kraantje niet op PRI staan, maar op FUEL of RES) en hij kan eraf.

Streetfighter kapjes vind ik persoonlijk niks op de bandit. Ze passen eigenlijk altijd niet bij de rest, daarom heb ik zelf een buell XB flyscreen op een dubbele koplamp voorop. Dit heeft een beetje dezelfde lijnen als de bandit, vind het zelf dus wel wijs staan. Of gewoon een heldere ronde koplamp erop :+

ob07e1.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan