Het Grote SV650S 99-02 Topic deel 16 The Summer edition

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee joh, zoveel tijd wil ik er nog niet insteken, eerst rijden :p

Achterrem blokjes liggen klaar voor montage, maar nee.
Het probleem is dat ie soms dus onregelmatig stationair draait. Met gevolgen als uitvallen bij het aanremmen van een stoplicht bijvoorbeeld.
Vooral dat SOMS is zo erg, moeilijk traceerbaar! Lekje/carb probleempje, bougies zijn vervangen, maar mogelijk de ontsteking (de bobines oid).
 
Ik heb standaard veren er nog onder, en vind hem lekker veren zo _O-
waarom wil iedereen zo graag stuggere veren eronder hebben, ik begrijp dat niet echt -O-
 
Harder of met meer vertrouwen door de bocht.
Minder duiken bij het remmen <- merk ik steeds vaker.

Maakt hem nog meer een speelse superbike en minder een boot dijend over de golven.
 
Het probleem is dat ie soms dus onregelmatig stationair draait. Met gevolgen als uitvallen bij het aanremmen van een stoplicht bijvoorbeeld.
Vooral dat SOMS is zo erg, moeilijk traceerbaar! Lekje/carb probleempje, bougies zijn vervangen, maar mogelijk de ontsteking (de bobines oid).
Ja, da's een vervelender kawei dan remblokjes vervangen.
Ik probeer even mee te denken. Misschien heb je het al getest en/of uitgesloten.
Zijn de inlaatrubbers niet lek? Eenvoudig te testen door met een bus remmenreiniger op de rubbers te spuiten met statoinair draaiende motor. Eventueel een beetje tegen de carburateurs trekken/duwen om het eventuele spleetje open te zetten. Als je hoort dat de motor anders gaat lopen bij spuiten met de reiniger is er ws een inlaatrubber lek.
Verder is het heel eenvoudig om de bobine/bogiekabels etc in te spuiten met dampstart. Dat houdt vocht buiten. Baat het niet dan schaadt het niet. Heb dit zelf ook wel eens gehad. Dit hoeft het niet te zijn, maar dit zijn wel twee dingen die soms wel, soms niet voor klachten zorgen..
 
Ik heb standaard veren er nog onder, en vind hem lekker veren zo _O-
waarom wil iedereen zo graag stuggere veren eronder hebben, ik begrijp dat niet echt -O-
Standaard achterveer is inderdaad zo beroerd nog niet, de standaard voorpartij wel.
Enige is dat de achterveer bij een klein beetje slijtage niet meer genoeg bij te stellen is, en dan is het niet meer lekker. Zeker niet als je de voorkant wèl onder handen hebt genomen. Dan is het niet in balans.

Op mijn SV650N is het compleet vervangen door mooi spul en is de setup ook flink sportiever. Op de SV650S is het nog origineel, dat rijdt inderdaad ook best OK, en veel comfortabeler, maar wel minder 'lekker'
Dat laatste is uiteraard grotendeels persoonlijke voorkeur.

De standaard achterveer vind ik trouwens ook te slap igv rijden met duo.
 
Ja, da's een vervelender kawei dan remblokjes vervangen.
Ik probeer even mee te denken. Misschien heb je het al getest en/of uitgesloten.
Zijn de inlaatrubbers niet lek? Eenvoudig te testen door met een bus remmenreiniger op de rubbers te spuiten met statoinair draaiende motor. Eventueel een beetje tegen de carburateurs trekken/duwen om het eventuele spleetje open te zetten. Als je hoort dat de motor anders gaat lopen bij spuiten met de reiniger is er ws een inlaatrubber lek.
Verder is het heel eenvoudig om de bobine/bogiekabels etc in te spuiten met dampstart. Dat houdt vocht buiten. Baat het niet dan schaadt het niet. Heb dit zelf ook wel eens gehad. Dit hoeft het niet te zijn, maar dit zijn wel twee dingen die soms wel, soms niet voor klachten zorgen..

Thanks voor de tips, de dampstart ga ik eens proberen. Ik vermoed wel een lekje ergens, maar een slangetje ipv het inlaatrubber was. Die waren nog goed de laatste keer (en na blokwissel en carbwissel exact de zelfde klacht, alleen minder erg).
 
Harder of met meer vertrouwen door de bocht.
Minder duiken bij het remmen <- merk ik steeds vaker.

Maakt hem nog meer een speelse superbike en minder een boot dijend over de golven.

Duiken bij het remmen vind ik eigenlijk niet eens zo super erg.
Of mijn veren moeten ooit al eens vervangen worden :P
Ik ben zelf ook een klein licht persoon _O-
Met racepak en alles aan nog geen 80 kilo.
Op circuit (lelystad) kon ik een marshall op een multistrada bijhouden :+
We reden de rest van de groep helemaal zoek _O-
Stepjes ook regelmatig aan de grond

2u4jwc4.jpg

2dlummd.jpg

in de achtervolging _O-

 
Duiken bij het remmen vind ik eigenlijk niet eens zo super erg.
Of mijn veren moeten ooit al eens vervangen worden :P
Ik ben zelf ook een klein licht persoon _O-
Met racepak en alles aan nog geen 80 kilo.
Op circuit (lelystad) kon ik een marshall op een multistrada bijhouden :+
We reden de rest van de groep helemaal zoek _O-
Stepjes ook regelmatig aan de grond
Lekker bezig hoor, en qua vering/demping goed voor elkaar toch?
Anders zou zoiets niet lukken.
Misschien wel een keer op zoek naar een pak met elleboogprotectoren . . . . voor het pak dan ;)
 
Duiken bij het remmen vind ik eigenlijk niet eens zo super erg.
Of mijn veren moeten ooit al eens vervangen worden :P
Ik ben zelf ook een klein licht persoon _O-
Met racepak en alles aan nog geen 80 kilo.
Op circuit (lelystad) kon ik een marshall op een multistrada bijhouden :+
We reden de rest van de groep helemaal zoek _O-
Stepjes ook regelmatig aan de grond

[afbeelding]
[afbeelding]
in de achtervolging _O-


Nice, leuk filmpje ook. Elbow-down doe ik je nog niet na op de SV op 't circuit. Hey maar Multistrada, dat is toch een Hypermotard?

Ciao, J.
 
Nice, leuk filmpje ook. Elbow-down doe ik je nog niet na op de SV op 't circuit. Hey maar Multistrada, dat is toch een Hypermotard?

Ciao, J.

Ohja, excuses _O-
ik kom vaak met die 2 in de war -O-

elleboogprotectie hoef ik niet, het is niet zo dat het toevallig gebeurde _O-
Ik ging er wel als een aap bij hangen, omdat ik dan kan zeggen dat het me gelukt is :Y

en qua vering is die voor mij goed afgesteld, komt wss omdat ik een wat lichter persoon ben :+
 
Ohja, excuses _O-
ik kom vaak met die 2 in de war -O-

elleboogprotectie hoef ik niet, het is niet zo dat het toevallig gebeurde _O-
Ik ging er wel als een aap bij hangen, omdat ik dan kan zeggen dat het me gelukt is :Y

en qua vering is die voor mij goed afgesteld, komt wss omdat ik een wat lichter persoon ben :+

Rijd je alleen op Lelystad?
 
Voor ik iets aan de vering had gedaan vond ik de sv ook al lekker rijden, dus ik kan niet zeggen dat het echt nodig is. Ben ook geen groot coureur, dus neem het vooral met een korreltje zout.

Alles bij mekaar is m'n sv met gsxr voorvork, cbr1000 remmen en zx10r schokbreker er wel flink op vooruit gegaan. Ik heb het idee dat het grootste verschil zit in de aanwezigheid van demping, die was eerst niet geweldig. Duiken bij remmen, tja.. Ik rem toch ruim voor bochten. Kom nooit op het circuit, dus diep de bocht in remmen doe ik toch nooit. Er is nu vooral meer rust tijdens stevig doorrijden. Als ie glijdt of zich op een andere manier misdraagt, dan is het heel makkelijk te corrigeren.

De motor wordt er zeker beter van, maar zonder upgrades kon ik me er ook prima op vermaken. Of het het geld waard is? Ik vind van wel, maar het hele uitzoeken en gesleutel is voor mij de helft van het plezier. Als je het alleen doet voor het resultaat, dan kun je volgens mij net zo goed een andere motor kopen. Minder werk, goedkoper (?) en beter voor de restwaarde.
 
ik wil nog steeds een keer naar het circuit toe met de sv
maar dan is het misschien ook een goed idee om eerst andere rem/schakel set te monteren want ze komen te vaak tegen de grond
 
ik wil nog steeds een keer naar het circuit toe met de sv
maar dan is het misschien ook een goed idee om eerst andere rem/schakel set te monteren want ze komen te vaak tegen de grond

Dat is inderdaad één van de beperkende factoren van de SV op 't circuit, de stepjes. Maar, je kan nog best een stuk komen hoor, zonder gelijk de stepjes aan de grond te rijden. Ik zou niet direct de hele rearset wisselen, dat is best duur. Ik heb zelf van die riser-plaatjes gemonteerd, die koop je voor 30eu op eBay en verhogen je standaardset. Werkt prima.
 
Sinds+- 1,5maand in het bezit van A2, toevallig een Sv650s '99 op het oog gekomen die begrensd was op 35kw, gelijk gekockt toen. Fiets rijdt heerlijk, super om op te beginnen. Foto:
2elz6lx.jpg

Maar nu had ik een vraag, er zit een superbike stuur op met bar. Nu heb ik alle onderdelen om het originele stuur erop te zetten. Nu wil ik dit eens proberen en kijken of ik het wat vind. Nu heb ik verder geen ervaring met sleutelen aan een motorfiets maar ik kan wel met gereedschap omgaan. Is het makkelijk om het oude stuur erop te zetten? Anders ga ik dat maar eens proberen
 
Hee welkom mooie fiets
Nee dat is niet zo moeilijk.
En misschien zijn er ook wel mensen die bij je in de buurt wonen en je willen helpen.
Weet alleen niet waar je woont
 
Laatst bewerkt:
Hee welkom mooie fiets
Nee dat is niet zo moeilijk.
En misschien zijn er ook wel mensen die bij je in de buurt wonen en je willen helpen.
Weet alleen niet waar je woont

Thanks, heb t zelf al geprobeerd en denk dat het gelukt is. Heb alleen t idee dat sommige kabels te lang zijn, is dat heel erg?
9gaah5.jpg
 
Even een vraagje hier, zijn er mensen die iets gedaan hebben aan de TPS sensor van de bikes?
Ja, de 1G heeft ze, voor het veranderen van de timing bij bepaalde toeren
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan