Het Grote SV650S 99-02 Topic deel 16 The Summer edition

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo mensen,

even een vraagje: ik ben van plan om de koplampunit van mijn Sv650S te verwijderen, dit omdat ik de Sv puur voor op 't circuit gebruik. Weet iemand of dit een relatief makkelijk klusje is, of moet ik dan bepaalde bedrading omleiden bijvoorbeeld?

Thanks alvast!

Jerd.
 
Hallo mensen,

even een vraagje: ik ben van plan om de koplampunit van mijn Sv650S te verwijderen, dit omdat ik de Sv puur voor op 't circuit gebruik. Weet iemand of dit een relatief makkelijk klusje is, of moet ik dan bepaalde bedrading omleiden bijvoorbeeld?

Thanks alvast!

Jerd.

Je hoeft er niets meer voor te doen dan het stekkertje uit de unit te trekken en dat ergens vast te zetten zodat het niet onder je kuip bungelt. Er hoeft niet iets aan- of kortgesloten te worden.
Wel de gaten in je kuipje netjes dichtmaken met gaas of zo anders ziet het er niet uit :N
of heb je een racekuipje zonder uitsparingen voor de koplampunits?
 
Laatst bewerkt:
ReplierOffline
Geplaatst op donderdag 18 augustus 2016 14:14CiteerFavoriet
Sv650s

Bekijk Mijn Motor-ForumBekijk onderwerpenVerstuur privébericht
Scheelt je inderdaad al een paar kilo kabelboom voorin.
Als racer kan er wel mee af inderdaad. Ben benieuwd. Foto??
 
Nieuw 'piepke' op de kop getikt. Eigenlijk voor een FZ1, dus passend gemaakt voor de SV en erop gezet.
Heeft een E-keurmerk. E3, dus officieel voor Italie, en dan officieel ook nog eens niet voor een SV, maar who cares.
Met de dB-killer erin is het best acceptabel, al denk ik dat het niet zal voldoen als het tot een daadwerkelijk geluidsmeting komt. De slip-on demper is eigenlijk voor een 4-cilinder, en ik heb een K&N luchtfilter, dus logisch dat het wat harder klinkt allemaal. Echte enorme knallen komen er niet uit, dus ondanks dat het niet helemaal is wat het origineel hoort te zijn durf ik hier met gemonteerde dB-killer het buitenland wel mee in.

Zonder dB killer is het een oorverscheurend genot. Echt een genot voor al je organen.
Klapt ook mooi bij gas loslaten. Harder nog dan uit de open-Yoshi met de afmeting van een Titanic-uitlaat.

Naast het 'instelbare' E-keurmerk heeft deze het voordeel dat de duo-voetsteun er nog gewoon opkan na afslijpen van het montage-oog voor de originele uitlaat. Daarnaast is deze demper een stuk dunner en bouwt het geheel zo smal dat het binnen de bagage-uitrusting valt die ik er igv een kampeertripje wel eens op heb.

Nog even die voetsteun erop zetten, de beschadigde plek van de uitlaat-frameklem wegpolijsten en de ophanging achter iets minder prototypisch maken dan het kabelbindertje dat er nu op zit.

full
 
en snel even een stuk graffiti op de muur gespoten . . . sommigen hebben ook alles over voor een mooi achtergrondje ;)
Gave SV, maar ook dat was ie al!
 
Ziet er goed uit Roger! Kun je lekker met zo'n lief op pad *O* (kon je uiteraard al).

Tot ziens BikerOfAmsterdam! :P Heb je trouwens al iets anders gevonden / gekocht?


Vandaag weer even wezen rijden met dit heerlijke weer :] .

[afbeelding]

Mooie foto hoor en ook een mooie sv. ;) Heb um gelukkig al in het echt mogen bewonderen.
 
ook een noodstop gemaakt met 140 km/h
Niet omdat het moet, maar omdat het kan :9

Ik oefen regelmatig de noodstop, omdat het mijn leven kan redden (en het heeft mij ook al gered!!!)

30w7amg.jpg
 
heeft iemand van jullie nog een toprack over voor het eerste modelletje SV650?
oa Renntec en Hepco & Becker maken ze.

full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er geen. Was een tijd geleden ook een beetje op zoek, maar kon er geen vinden. Mocht je geen pasagierszitje nodig hebben, kun je dit maken:



4 slotbouten, duozitje, plaatje alu en een paar moeren.
Let maar niet op die dingen aan de zijkant, die zijn veeeel te slap voor het gewicht van bijv. zijtassen.
 
Mooi bouwwerkje.
Ik wil het rekje juist omdat ik regelmatig met duo rijdt, en dan is zo'n rekje net even handig om de rugzak op te knopen. Een rekje boven de duoseat heb ik in dit geval niets aan. Als ik echt op vakantie ga met passagier en kampeeruitrusting heb ik een eigen fabricaat bagagerek (met zijtassteunen die werken ;) ) waar een bagagerol en de zijtassen meekunnen.

Ik zie ook regelmatig dat men de schokdemper van de ZX6-R monteert op het eerste type SV650.
Kan die er zonder 'verbouwen' van de schokdemper of de motor zó op?
Zo ja, van welke bouwjaren van de ZX6-R is het direct overzetbaar op de SV650 (99-02)?
 
Eén op één is het niet, maar wel heel makkelijk. Google maar eens sv650 shock swap. Er staat ook een compleet filmpje van op youtube.

Je kiest een leuke schokbreker uit op basis van de ruim aanwezige data (google: sv650 shock swap chart)

Je koopt er een met de onderste (?) moer en bout. Die zijn anders dan de sv.

Je verlaagd je accubak, of zaagt er een stukje uit. (Voor het reservoir)

En klaar!
 
Mooi bouwwerkje.
Ik wil het rekje juist omdat ik regelmatig met duo rijdt, en dan is zo'n rekje net even handig om de rugzak op te knopen. Een rekje boven de duoseat heb ik in dit geval niets aan. Als ik echt op vakantie ga met passagier en kampeeruitrusting heb ik een eigen fabricaat bagagerek (met zijtassteunen die werken ;) ) waar een bagagerol en de zijtassen meekunnen.

Ik zie ook regelmatig dat men de schokdemper van de ZX6-R monteert op het eerste type SV650.
Kan die er zonder 'verbouwen' van de schokdemper of de motor zó op?
Zo ja, van welke bouwjaren van de ZX6-R is het direct overzetbaar op de SV650 (99-02)?

Hey man!
Dat heb ik gedaan.

Het kan, maar is zonder modificatie van het batterijbakje misschien wel een probleem.
Mijn mini post staat hier: link .

En je hebt een grotere (blok) bout nodig en een moer, omdat ie normaliter indraait op schroefdraad getapt in de originele schokbreker, iets langer en een moer.

Maar zonder reservoir is misschien makkelijker, een Busa heeft er zo een geloof ik. Een ZX14 wordt ook aangeraden en zo te zien is het reservoir een stuk gunstiger geplaatst (niet boven het ophangpunt boven, zoals bij de zx6r uit 2004 wel het geval is.
Ik heb het niet geprobeerd, maar ik ga ervan uit dat het zonder zagen te doen is bij eentje die er zoals deze uitziet:
DSC_9449-1.JPG

Ik heb zelf deze:
s-l1000.jpg

En dus mijn batterijbakje los gehaald, verplaatst en mijn fusebox achter mijn kortpaneel.

Fijne is van de schokbreker dat ie echt een stuk stijver op de weg ligt. Ik merk alleen nog duiken in mijn voorvork, maar mis nog de tijd en geld om daar echt serieus mee aan de gang te gang, pas nadat ie technisch in betrouwbare staat.
 
Eén op één is het niet, maar wel heel makkelijk. Google maar eens sv650 shock swap. Er staat ook een compleet filmpje van op youtube. (...)
Dank voor de info, zal eens een filmpje opzoeken
 
Fijne is van de schokbreker dat ie echt een stuk stijver op de weg ligt. Ik merk alleen nog duiken in mijn voorvork, maar mis nog de tijd en geld om daar echt serieus mee aan de gang te gang, pas nadat ie technisch in betrouwbare staat.

Haha, ' in betrouwbare staat' , betekent dat dat je achterrem intussen werkt? :9 :+
Ik wil ook nog steeds graag de vering verbeteren, maar mis helaas ook de tijd en het geld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan