remblokken versleten en remschijf krom achter...!!! 8 maande

saensgroen

Rookie
19 jun 2010
27
0
zaandam
Vandaag moest ik voor een 7000 beurt met mijn x max uit okt 2012 (10 maanden dus) met 7645 kilometer op de teller (door drukte bij dealer kon ik pas 4 weken terecht voor 7000 beurt) absurd weinig dus ...even alleen nieuwe olie zoals het onderhoudsschema aangeeft. Zal ik buiten lekker een sigaartje te doen komt de monteur bij me met de mededeling dat me achterschijf krom is en me achterblokken totaal op zijn en daarom de schijf is vervormt!!!! en de voorrem is 1/2 op...rekening rond de 250 euro!!!! slik slik....!!!! WAT?

Ik dacht dat me hart over sloeg. Ik rij zeer weinig (gezien de 7645) kilometer rij altijd rustig en nu dit? ik heb gezegd ik accepteer dit niet dit kan en mag niet voorkomen!!! ik rij altijd rustig en zuinig dit moet onder de garantie vallen!!! nu zeggen de monteurs dat ze ervaring met Yamaha hebben en ze het niet zullen vergoeden. Nou dat is mooi jullie regelen het maar zei ik!!! Dit mag echt niet zo snel, met zo weinig kilometers voor komen, alleen ja zoals ik rustig rij kan ik natuurlijk niet bewijzen al geloven ze me persoonlijk wel maar garantie wordt moeilijk.

Wordt vervolgd dus!!!

Ik moet ook zeggen ik heb in de 8 maanden al me 3e accu die waren al 2 keer stuk gegaan reden ??? dat was door de dealer wel vervangen zonder problemen. En ik handvat verwarming laten uitschakelen ik wilde tot de winter proberen of de storing vd accu's eventueel door handverwarming kwam. En tot nu tot geen problemen meer gehad zal het dan toch komen door de handverwarming!!! Ik heb de nieuwe versie x max met abs maar ik ben er eigenlijk al weer klaar mee!!! wilde gaan voor de nieuwe 4oo maar nu niet meer. Iemand ook ervaring met extreem snelle slijtage van de remblokken en evt kromme schijf!!!

En wat is normaal de slijtage van remblokken!!! iemand idee???
Hoop wat info hier te vinden, ik heb gezegd wacht ff af , neem leenmotor mee ivm schijf die krom is en ze niet op voorraad hebben!!! en olie service lampje wil niet meer uit!! moeten ze ook vragen aan Yamaha... (maandag ochtend motor denk ik nu)

en als het niet wordt afgehandeld schakel ik een advocaat in via mijn rechtsbijstand verzekering!!!

x max 250 rijder!!
 
Is het dreigen met een advocaat niet een beetje overdreven...?

Als je de rem te lang laat slepen zijn de blokken zo weg in 7xxx km. Vervorming van de schijf duidt toch wel op een oververhitting van de rempartij. Zelf niet iets van gemerkt (gevoelt of geroken)?
 
Als ik het goed begrijp had je dealer beter niks kunnen zeggen om jou gedreig voor die paar euro te voorkomen..
Yamaha 's kwaliteit kennende denk ik dat de berijder (misschien?) eens moet kijken of hij geen bedieningsfouten maakt ?
 
Garantie geldt nu eenmaal niet voor slijtagedelen. Dat vind ik ook wel logisch.
Als jij bv. de gewoonte hebt (zoals wel meer mensen) je rem ingetrapt/ingeknepen te houden als je bij een stoplicht stilstaat, dan is een kromme schijf daar vaak het gevolg van. Een pittige rijstijl is ook zoiets. Hoe kan een dealer/fabrikant ooit dat onderscheid maken, met name als er verder geen klachten zijn mbt. dat type scooter?
 
Is het dreigen met een advocaat niet een beetje overdreven...?

Als je de rem te lang laat slepen zijn de blokken zo weg in 7xxx km. Vervorming van de schijf duidt toch wel op een oververhitting van de rempartij. Zelf niet iets van gemerkt (gevoelt of geroken)?
Hij dreigt toch niet met een advocaat, alleen rechtsbijstand daan krijg je meestal een juridisch adviseur die zal zeggen dat het waarschijnlijk aan de rijstijl ligt
 
Kilometers zeggen absoluut niks.. Mijn oude SRAD kocht ik met half versleten remblokken en pas na 15000km waren deze aan vervanging toe (met 2-3mm over).

Misschien rem jij voor elke bocht of rij je regelmatig door de stad. Qua remslijtage kan 1000km op de snelweg net zoveel zijn als 10 kilometer door Amsterdam.

Waarschijnlijk rust je je voet op de voetrem en rij je er gewoon doorheen. We hadden er laatst een mee naar Duitsland met zijn Aprillia RSV Mille. Zijn hele schijf verkleurd, en keerringen gesmolten omdat zijn rem aanliep.

Zoek het bij jezelf.
 
Zo moeilijk is het toch niet.

Stond de rem vast is het garantie.
Stond de rem niet vast is het slijtage en gewoon eigen kosten.

Overigens is bij het halen van het rijbewijs geleerd om regelmatig de remmen te controleren.
 
idd

Niet om lullig te doen maar,

je hebt hier ook zelf een verantwoording in. Als je bij de motorclub wil horen zul je je ook moeten verdiepen in techniek. En niet alleen maar kopen en rijden.

Je krijgt dan een dimensie erbij en dat betaalt zich o.a. uit in eigen lage onderhoudskosten.

- Het begint met een WPH.
- Gereedschap, let op ..je moet ook het gereedschap leren bedienen.
- Af en toe de kunst afkijken bij een ervaren sleutelaar.

En werken aan de stalen zenuwen.


En een advocaat inschakelen tjezus man doe ff normaal. Voor 250 euro?
 
Laatst bewerkt:
idd

Niet om lullig te doen maar,

je hebt hier ook zelf een verantwoording in. Als je bij de motorclub wil horen zul je je ook moeten verdiepen in techniek. En niet alleen maar kopen en rijden.

Je krijgt dan een dimensie erbij en dat betaalt zich o.a. uit in eigen lage onderhoudskosten.

- Het begint met een WPH.
- Gereedschap, let op ..je moet ook het gereedschap leren bedienen.
- Af en toe de kunst afkijken bij een ervaren sleutelaar.

En werken aan de stalen zenuwen.


En een advocaat inschakelen tjezus man doe ff normaal. Voor 250 euro?
Als je een nieuwe motor koopt bij een motorzaak, en onderhoud gewoon door de prof laat doen, is er geen enkele noodzaak om zelf te gaan sleutelen.

Mocht het een misser zijn van de zaak/merk, dan moet dat opgelost worden.
aan de andere kant hebben remmen wel eens de neiging te slijten, op welke manier dan ook.
Hete schijf en dan door een plas rijden. Hete schijf en rem er op houden bij verkeerslicht. Kan helemaal goed gaan, ook mis gaan. En dat valt niet onder garantie oid.

Het hangt in dit geval helemaal van de oorzaak af.
En TS zal eerst de oorzaak moeten achterhalen, en dan aankloppen bij de juiste persoon.
 
Eens.

Maar het had voorkomen kunnen worden door kunde en of zelf je motor te controleren.

En een beetje motorrijder mag best wel zijn motor kunnen controleren.

Een motor is geen auto en ik vind dat een beetje technisch inzicht b.v. in het motorrijbewijs zou opgenomen moeten worden.

Deze zaak gaat die gewoon verliezen, zeker als de remmen al gedaan zijn want er valt dan niets meer te controleren.


Een achterremschijf krom is zeer uitzonderlijk.

Dan zou 1 zuiger moeten blijven hangen (en dat kan komen door vuil oid (uitgaande van 2 zuigers))
Remschijf bloed heet moeten zijn
En dan met je voet op de achterrem bij het stoplicht of panic stop.

Ik rij al 32 + jaar motor en ik heb nog nooit een kromme achtterremschijf meegemaakt.

En als beide zuigers daadwerkelijk aanliepen dan had je dat moeten merken bij het rollen met de hand met je motor.


Dit wordt een hele lastige kwestie zeker als het bewijs materiaal weg is.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag moest ik voor een 7000 beurt met mijn x max uit okt 2012 (10 maanden dus) met 7645 kilometer op de teller (door drukte bij dealer kon ik pas 4 weken terecht voor 7000 beurt) absurd weinig dus ...even alleen nieuwe olie zoals het onderhoudsschema aangeeft. Zal ik buiten lekker een sigaartje te doen komt de monteur bij me met de mededeling dat me achterschijf krom is en me achterblokken totaal op zijn en daarom de schijf is vervormt!!!! en de voorrem is 1/2 op...rekening rond de 250 euro!!!! slik slik....!!!! WAT?

Ik dacht dat me hart over sloeg. Ik rij zeer weinig (gezien de 7645) kilometer rij altijd rustig en nu dit? ik heb gezegd ik accepteer dit niet dit kan en mag niet voorkomen!!! ik rij altijd rustig en zuinig dit moet onder de garantie vallen!!! nu zeggen de monteurs dat ze ervaring met Yamaha hebben en ze het niet zullen vergoeden. Nou dat is mooi jullie regelen het maar zei ik!!! Dit mag echt niet zo snel, met zo weinig kilometers voor komen, alleen ja zoals ik rustig rij kan ik natuurlijk niet bewijzen al geloven ze me persoonlijk wel maar garantie wordt moeilijk.

Wordt vervolgd dus!!!

Ik moet ook zeggen ik heb in de 8 maanden al me 3e accu die waren al 2 keer stuk gegaan reden ??? dat was door de dealer wel vervangen zonder problemen. En ik handvat verwarming laten uitschakelen ik wilde tot de winter proberen of de storing vd accu's eventueel door handverwarming kwam. En tot nu tot geen problemen meer gehad zal het dan toch komen door de handverwarming!!! Ik heb de nieuwe versie x max met abs maar ik ben er eigenlijk al weer klaar mee!!! wilde gaan voor de nieuwe 4oo maar nu niet meer. Iemand ook ervaring met extreem snelle slijtage van de remblokken en evt kromme schijf!!!

En wat is normaal de slijtage van remblokken!!! iemand idee???
Hoop wat info hier te vinden, ik heb gezegd wacht ff af , neem leenmotor mee ivm schijf die krom is en ze niet op voorraad hebben!!! en olie service lampje wil niet meer uit!! moeten ze ook vragen aan Yamaha... (maandag ochtend motor denk ik nu)

en als het niet wordt afgehandeld schakel ik een advocaat in via mijn rechtsbijstand verzekering!!!

x max 250 rijder!!


Rij jij toevallig met je voet een beetje gesteund op je achterrem pedaal welke toevallig een hele kleine vrije slag heeft ? je zal niet de eerste zijn :N
 
Vandaag moest ik voor een 7000 beurt met mijn x max uit okt 2012 (10 maanden dus) met 7645 kilometer op de teller (door drukte bij dealer kon ik pas 4 weken terecht voor 7000 beurt) absurd weinig dus ...even alleen nieuwe olie zoals het onderhoudsschema aangeeft. Zal ik buiten lekker een sigaartje te doen komt de monteur bij me met de mededeling dat me achterschijf krom is en me achterblokken totaal op zijn en daarom de schijf is vervormt!!!! en de voorrem is 1/2 op...rekening rond de 250 euro!!!! slik slik....!!!! WAT?

Ik dacht dat me hart over sloeg. Ik rij zeer weinig (gezien de 7645) kilometer rij altijd rustig en nu dit? ik heb gezegd ik accepteer dit niet dit kan en mag niet voorkomen!!! ik rij altijd rustig en zuinig dit moet onder de garantie vallen!!! nu zeggen de monteurs dat ze ervaring met Yamaha hebben en ze het niet zullen vergoeden. Nou dat is mooi jullie regelen het maar zei ik!!! Dit mag echt niet zo snel, met zo weinig kilometers voor komen, alleen ja zoals ik rustig rij kan ik natuurlijk niet bewijzen al geloven ze me persoonlijk wel maar garantie wordt moeilijk.

Wordt vervolgd dus!!!

Ik moet ook zeggen ik heb in de 8 maanden al me 3e accu die waren al 2 keer stuk gegaan reden ??? dat was door de dealer wel vervangen zonder problemen. En ik handvat verwarming laten uitschakelen ik wilde tot de winter proberen of de storing vd accu's eventueel door handverwarming kwam. En tot nu tot geen problemen meer gehad zal het dan toch komen door de handverwarming!!! Ik heb de nieuwe versie x max met abs maar ik ben er eigenlijk al weer klaar mee!!! wilde gaan voor de nieuwe 4oo maar nu niet meer. Iemand ook ervaring met extreem snelle slijtage van de remblokken en evt kromme schijf!!!

En wat is normaal de slijtage van remblokken!!! iemand idee???
Hoop wat info hier te vinden, ik heb gezegd wacht ff af , neem leenmotor mee ivm schijf die krom is en ze niet op voorraad hebben!!! en olie service lampje wil niet meer uit!! moeten ze ook vragen aan Yamaha... (maandag ochtend motor denk ik nu)

en als het niet wordt afgehandeld schakel ik een advocaat in via mijn rechtsbijstand verzekering!!!

x max 250 rijder!!

als je zo praat zoals je typt ben je wel een schreeuwert hoor, je kan ook gewoon vragen aan je dealer of je remmen niet aanlopen en dat de oorzaak kan zijn, of dat ze iets kunnen vinden dat het zou verklaren

Jou dealer kan er niks aan doen dat jou rem versleten is, jou dealer bepaalt de garantie niet dat doet Yamaha, er zal vast wel ergens staan dat slijtage delen erg moeilijk zijn vergoed te krijgen met garantie aangezien het ook kan dat jij met je xmax lekker stoppies aan het oefenen bent geslagen.

of je rijdt 7000 km snelweg zonder al te veel te remmen of je bezorgt er pizza's mee in de stad, maakt nogal een verschil.

jij moet samen met de dealer aan kunnen tonen dat het een slecht product is geweest, en als jij dat kunt aantonen zal Yamaha je daar denk ik echt wel in tegemoed komen.

:W
 
Ik heb eigenlijk geen idee of die ook voetpedalen hebben, t is een scootert.


Ow, weet ik ook niet, maar wel had hij moeten merken dat die rem aanliep, een klein beetje aanlopen gaat de schijf niet krom van en de blokken snel versleten, hij zal hem toch wel eens met de hand een stukje geduwd hebben en dan merk je het helemaal. ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan