De onofficiële Motor-Forum android applicatie

Eztys

MF veteraan
18 apr 2012
2.270
0
*O* De onofficiële Motor-Forum android applicatie *O*

Ik ben de afgelopen tijd bezig geweest met het maken van een android applicatie voor het forum. De applicatie is gemaakt om gemakkelijk door het forum te navigeren op je android toestel. Inmiddels is de beta versie klaar om getest te worden.

301zo6e.png


Er kan gebruik worden gemaakt van de volgende functies:

Wat werkt :?

  • Blijvend inloggen/uitloggen
  • Favorieten
  • Mijn laatste reacties
  • Prive berichten
  • Reageren
  • Berichten quoten
  • Berichten bewerken
  • Youtube links openen met browser/youtube app
  • Links naar andere topics openen in de app


Wat werkt niet :?
  • Plaatjes van de MF server worden niet weergegeven
  • Te koop motoren

To-do
  • Nieuw topic starten
  • Topics toevoegen aan favorieten
  • ...?

Download

Voordat je de applicatie dowload en installeert wil ik graag duidelijk maken dat de applicatie NIET in samenwerking met motor-forum.nl gemaakt is, het is dus GEEN officiële android applicatie van motor-forum.nl. De applicatie is dus op eigen initiatief gemaakt. Ik (Eztys) en het Motor-Forum kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor alle problemen die volgen uit het gebruik van de applicatie.

Logboek
14 Augustus: Eerste beta versie.
14 Augustus: Inlogprobleem (hopelijk) verhopen
7 September: Automatische hoofdletters bij elke nieuwe zin. Smileys toevoegen. Snelle favorieten knop, en een refresh knop.

Nieuwste versie
1 Oktober: De terug knop in een home knop veranderd. Mogelijkheid om horizontaal door het topic te navigeren. Beta versie
1.03


Installatie

Omdat ik geen Google Play account heb moet je de applicatie zelf installeren. Dit doe je door het bestand op je toestel te zetten, en vervolgens te openen. De verdere installatie spreekt voor zich.

Essentiële instellingen
Om de applicatie te laten werken moet je de volgende voorkeuren instellen:
Ga naar 'Voorkeuren' en zorg er voor dat er:
  • GEEN vinkje staat bij: Bevestigingsscherm overslaan?
  • Pagina navigatie: Gebruik een meerkeuzeveld.



Veel plezier met de applicatie! Feedback is van harte welkom.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een klein probleempje gevonden, ik probeerde zojuist in te loggen maar kreeg de melding "inloggen mislukt".

nu zie ik via het menu knopje wel uitloggen staan maar deze mislukt ook als ik t uitvoer.

Zoals het eruit ziet lijkt t alsof ik toch ingelogd ben, maar ik kan mijn favorieten en priveberichten niet openen wat aanduid dat ik toch niet ben ingelogd.

EDIT:
Na het leegmaken van de buffer nu wel succesvol ingelogd maar het probleem is nog wel identiek mbt uitloggen favorieten en priveberichten
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een klein probleempje gevonden, ik probeerde zojuist in te loggen maar kreeg de melding "inloggen mislukt".

nu zie ik via het menu knopje wel uitloggen staan maar deze mislukt ook als ik t uitvoer.

Zoals het eruit ziet lijkt t alsof ik toch ingelogd ben, maar ik kan mijn favorieten en priveberichten niet openen wat aanduid dat ik toch niet ben ingelogd.

EDIT:
Na het leegmaken van de buffer nu wel succesvol ingelogd maar het probleem is nog wel identiek mbt uitloggen favorieten en priveberichten

Oke, dan log je dus wel uit op het forum. Ik zal er z.s.m. even naar kijken.

Leuk initiatief! Kijk effe je post na, zitten nogal wat fouten in qua tekst :)

Bedankt :) Ik zal eens even kijken. ;)
 
na t herinstalleren en opnieuw opstarten lijkt ie t nu ook bij mij te doen! (verzonden via de app)
 
*O* De onofficiële Motor-Forum android applicatie *O*

Ik ben de afgelopen tijd bezig geweest met het maken van een android applicatie voor het forum. De applicatie is gemaakt om gemakkelijk door het forum te navigeren op je android toestel. Inmiddels is de beta versie klaar om getest te worden.

[afbeelding]

Er kan gebruik worden gemaakt van de volgende functies:

Wat werkt :?

  • Blijvend inloggen/uitloggen
  • Favorieten
  • Mijn laatste reacties
  • Prive berichten
  • Reageren
  • Berichten quoten
  • Berichten bewerken
  • Youtube links openen met browser/youtube app
  • Links naar andere topics openen in de app


Wat werkt niet :?
  • Plaatjes van de MF server worden niet weergegeven
  • Te koop motoren

To-do
  • Nieuw topic starten
  • Smileys toevoegen tijdens reageren
  • Topics toevoegen aan favorieten
  • ...?

Download

Voordat je de applicatie dowload en installeerd wil ik graag duidelijk maken dat de applicatie NIET in samenwerking met motor-forum.nl gemaakt is, het is dus GEEN officiële android applicatie van motor-forum.nl. De applicatie is dus op eigen initiatief gemaakt. Ik (Eztys) en het Motor-Forum kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor alle problemen die volgen uit het gebruik van de applicatie.

Logboek
14 Augustus: Eerste beta versie.
14 Augustus: Inlogprobleem (hopelijk) verhopen - Beta versie
1.01


Installatie

Omdat ik geen Google Play account heb moet je de applicatie zelf installeren. Dit doe je door het bestand op je toestel te zetten, en vervolgens te openen. De verdere installatie spreekt voor zich.

Essentiële instellingen
Om de applicatie te laten werken moet je de volgende voorkeuren instellen:
Ga naar 'Voorkeuren' en zorg er voor dat er:
  • GEEN vinkje staat bij: Bevestigingsscherm overslaan?
  • Pagina navigatie: Gebruik een meerkeuzeveld.



Veel plezier met de applicatie! Feedback is van harte welkom.


hulde *O* :}
 
Nog een tip: Door op het bovenste gedeelte van een post te klikken (waar de avatar en naam etc zit) kun je deze quoten en bewerken(als het jouw post is). Ik zorg er nog wel voor dat dit wat duidelijker wordt.
 
Hij doet het hor ^_^

Ideaal dat je zo'n mooie app maak.
Mocht je geen playstore account aan willen maken, ik wil hem wel plaatsen bij de playstore.


(verzonden via de mf app)

EDIT:

Kost overigens wel $25,- zie ik.
Kunnen we wel een oplossing voor vinden denk ik.
Laat maar weten of je interesse hebt.
 
Laatst bewerkt:
Hij doet het hor ^_^

Ideaal dat je zo'n mooie app maak.
Mocht je geen playstore account aan willen maken, ik wil hem wel plaatsen bij de playstore.


(verzonden via de mf app)

EDIT:

Kost overigens wel $25,- zie ik.
Kunnen we wel een oplossing voor vinden denk ik.
Laat maar weten of je interesse hebt.

Het lijkt mij het handigst wanneer ik zelf een account aanmaak. Maar ik heb het geld er niet voor over omdat ik verder toch nooit android apps maak.
 
Is ie er ook zonder verpakt te zijn als exe...? geen windhoos hiero

beter lezen hierboven... thnx
 
Laatst bewerkt:
Ik kreeg die fout ook.. Toen de versie van vonfoxie gedownload, en inderdaad effe onbekende bronnen aangezet, en voila... Werkt goed voor zover ik gekeken heb! *O* *O*

Goed bezig Sytze :}


Is het mogelijk om dat vinkje bij "bevestigingscherm overslaan?" wel aan te hebben kunnen staan? Is op de PC namelijk best irritant :P

Als ik dat doe trouwens? Gebeurd er dan hetzelfde als dat ik probeer de delen door nul? :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan