welke voorwiel lager fireblade cs28

Mascotte

MF veteraan
13 jun 2009
2.084
0
Haarlem
Facebook
Zoals de titel al aangeeft heb ik een nieuw voorwiellager nodig, echter weet ik niet wat ik moet bestellen en waar ik dit kan vinden.
Gaat om fireblade uit '92
 
Ik heb toen de ouden er even uitgetikt en ben daarmee naar Eriks gegaan in Almelo, die hadden de SKF lagers gewoon op voor, ik meende dat ik iets van €6,- per stuk kwijt was.

In Amsterdam zal vast ook wel een soortgelijke zaak zitten wat in lagers en dergelijk doet. Pas er voor op dat je de stofkapjes weer terug plaatst, anders heb je de lagers zo weer aan gort.

Edit: Er zit ook een Eriks in Amsterdamnd..

Vestigingen - ERIKS
 
Laatst bewerkt:
Ik heb toen de ouden er even uitgetikt en ben daarmee naar Eriks gegaan in Almelo, die hadden de SKF lagers gewoon op voor, ik meende dat ik iets van €6,- per stuk kwijt was.

In Amsterdam zal vast ook wel een soortgelijke zaak zitten wat in lagers en dergelijk doet. Pas er voor op dat je de stofkapjes weer terug plaatst, anders heb je de lagers zo weer aan gort.

Edit: Er zit ook een Eriks in Amsterdamnd..

Vestigingen - ERIKS

Eens ;)

dus niet zelf gaan klooien met lagers in de vriezer leggen en zo...
Oude lagers er uit tikken, SKF lagers aanschaffen en bij een motorzaak er in laten zetten.
Doe ik ook altijd op die manier en kan niet verkeerd gaan.

succes
 
Pas er voor op dat je de stofkapjes weer terug plaatst, anders heb je de lagers zo weer aan gort.

Het zijn geen stofkapjes, maar keerringen.

Dat de vloeistofafdichtende functie wat minder kritisch is dan bij een keerring in een motorblok is waar, maar als deze verrot/verroest zijn moet je ze ook gewoon vervangen, en niet eindeloos blijven hergebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Eens ;)

dus niet zelf gaan klooien met lagers in de vriezer leggen en zo...
Oude lagers er uit tikken, SKF lagers aanschaffen en bij een motorzaak er in laten zetten.
Doe ik ook altijd op die manier en kan niet verkeerd gaan.

succes

Alsof inpersen lastiger is als uitpersen :? Is exact hetzelfde met als verschil dat je er met inpersen gewoon goed bij kan
 
Laatst bewerkt:
Ongetwijfeld, met een hele mooie OEM Honda sticker er op en een 3 á 4x zo duur prijskaartje en daar mag je dan geduldig op wachten tot die binnen is (terwijl de lagerboer om de hoek ze op voorraad op het schap heeft liggen) ;)
 
Laatst bewerkt:
Ongetwijfeld, met een hele mooie OEM Honda sticker er op en een 3 á 4x zo duur prijskaartje en daar mag je dan geduldig op wachten tot die binnen is (terwijl de lagerboer om de hoek ze op voorraad op het schap heeft liggen) ;)

Onzin, lagers zijn slijtagedelen en een beetje zaak heeft de belangrijkste maten gewoon op voorraad liggen. Ik ken ook geen motorzaak die ze origineel besteld, komen gewoon uit de toelevering. Als een zaak je originele Honda lagers probeert te verkopen snap ik dat je ze ergens anders haalt maar dat is in de meeste gevallen gewoon niet zo.
 
Onzin, lagers zijn slijtagedelen en een beetje zaak heeft de belangrijkste maten gewoon op voorraad liggen. Ik ken ook geen motorzaak die ze origineel besteld, komen gewoon uit de toelevering. Als een zaak je originele Honda lagers probeert te verkopen snap ik dat je ze ergens anders haalt maar dat is in de meeste gevallen gewoon niet zo.
ik ken zaken die Eurol in je blok gooien en A-merk op de factuur zetten. Zo ook met bv well nuts en wiellagers
 
Terug
Bovenaan Onderaan