R6 trekt niet lekker

JB92

MF'er
10 okt 2012
37
0
Geertruidenberg
Goedemiddag

De begrenzing van mijn 2001 R6 is er laatst uit gehaald, gasbegrenzing en plaatjes uit de carburateur. (voor zover ik weet, zie verhaal)

Alleen tijdens het optrekken tot 8000 toeren stotterd hij behoorlijk, dit lijkt mij omdat hij te rijk staat (wat hij ook loopt overigens) dan vanaf 9000 begint hij opeens met trekken maar klimt moeilijk in de toeren, en hij stopt ook al bij de 12/13000.

Vandaag was het zelfs extremer. Hij tikt met moeite de 180 aan.. Iets zit er niet goed maar ik weet niet waar ik moet beginnen met zoeken....
Verder loopt hij stationair goed en tijdens het rijden merk je ook niks, pas als je het gas open gooit. Met 3/4de gas lijkt hij zelfs beter te trekken dan met volgas.

Heeft iemand tips over de mogelijke oorzaak?

Gr Jeroen.
 
Ik heb nog gezegd dat ze de sproeiers moesten checken, zitten inderdaad geen andere in.

Maar het kan dus niet zijn doordat hij te rijk loopt? De benzine zie je uit de uitlaat sputteren stationair draaiend, en bij gas los klapt hij gewoon té extreem.
 
Haal je bougie er eens uit, als die echt zo rijk loopt dan moeten die behoorlijk zwart en nat zien.

Naar mijn ervaring is traag in toeren klimmen en weinig vermogen (extreem) te arm.

Je zegt dat er nog de originele sproeiers in zitten?
 
Laatst bewerkt:
misschien domme vraag, maar heeft die r6 een exup klep?

Ik had namelijk exact t zelfde probleem. M'n exup klep zat vast.

Anders klinkt het idd als een verkeerde afstelling
 
Laatst bewerkt:
Teruggaan naar de motorzaak en proefdraaien op een testbank!
Lijken de sproeiers te zijn die bij vollast het werk doen.
Wanneer die normaal rijdt bij geen vol vermogen zijn de naalden prima.
 
Laatst bewerkt:
Hoi de motor is vanmorgen op de testbank geweest.

Er bleek een membraan niet goed te zitten. Dus 1 gasschuif deed helemaal niks dus 3 cilinders werkte maar.

Ook meteen minder rijk gezet, hij verzoop gewoon continue.

Trekt nu beter nog ietsjes te rijk door open demper, maar open filter hoeft er niet bij.

Nu lekker rijden!

Gr jeroen
 
Terug
Bovenaan Onderaan