Van 25KW naar vol vermogen, is de monteur wat vergeten?

Steffie1990

MF'er
11 apr 2013
136
0
Kortgene
Beste medeforumleden,

Pasgeleden heb ik mijn R6 weer op vol vermogen laten zetten omdat ik vond dat ik de motor wel aardig onder de knie had.

Nu ben ik op internet wat aan het rondneuzen voor leuke spulletjes voor me R6. Ineens kom ik een 25KW setje tegen van alpha technik (dezelfde als die ik heb), hierbij zitten zowel 4 metalen plaatjes bij en 4 rubberen ringen.

Van de garage dealer heb ik alleen 4 metalen plaatjes teruggehad en kreeg te horen dat ze alleen dit eruit hadden gehaald. (de motor is daarna ook niet meer op de vermogensbank geweest )

Nu begin ik te twijffelen of er nog 4 rubberen ringen zitten in het motorblok? uitlaatpijpen? (ik weet niet waar die horen te zitten)

Weet iemand of er een keuze is dat er of plaatjes of ringen geplaatst worden? Of dat de monteur nog wat vergeten is weg te halen?
 
Laatst bewerkt:
Kan prima zijn dat het alleen de ringen waren, dit komt ook het meest voor.

Als de motor gewoon goed loopt, en volle slag van de gashendel heeft zou ik me er niet zo druk om maken.
 
Laatst bewerkt:
trekt die op zijn achterwiel met vol gas :P
tumblr_lw89rmJVKd1qdlh1io1_400.gif
 
De R6 gaat iniedergeval hard zat! Vrije slag heb ik met de gashendel altijd al gehad. En de motor loopt soepel.

Een geknepen/half geknepen motor is toch wel een kleine mishandeling van een motor
 
Ik heb de vrije slag afgesteld zoals stond in de handleiding, iets van 3 tot 6 mm?
Hoe wil je iets dat ronddraait in mm uitdrukken? Dat is nu net waar graden voor verzonnen zijn...

Hoewel het effectief niet veel boeit als je er aan gewend bent, rijdt het naar mijn (en die van de meeste mensen die ken) mening gewoon beter om het gas kort te stellen. Dat houdt in, er moet iets speling zijn, maar zo min mogelijk. Dus je kunt je stuur vrij verdraaien van links naar rechts, zonder dat het toerental verandert en zonder dat het gas blijft hangen. Afgezien daarvan staat het zo strak mogelijk. Werkplaatshandboeken geven vaak een 'veilige' waarde, maar die hoeft lang niet optimaal te zijn.

That said, ik ken ook mensen die rustig 30 graden vrije slag hebben en dat fijn vinden.
(had eerst het idee dat ik met 25 kw meer vrije slag had, maar dat zit tussen me oren denk ik)
Dat denk ik ook ja :P
 
Laatst bewerkt:
hoeft natuurlijk niet als de desbetrefende monteur de carbs van hun plek heeft gehaald. heeft deze misschien ook de gaskabel los gehad. of simpel weg opnieuw afgesteld. beetje service van de zaak;) het zou zo maar kunnen.
 
Hoe wil je iets dat ronddraait in mm uitdrukken? Dat is nu net waar graden voor verzonnen zijn...

Je kan roepen wat je wil maar een gashendel zet toch echt rotatie (in graden of radialen) om naar translatie (in mm) en het aantal mm's is dan een stuk eenvoudiger te meten als het aantal graden.
Het is ook de kabel (en niet de gashendel) die een aantal mm speling nodig heeft om goed te kunnen werken, ongeacht of dit met snelgas of normaal gas is (grote of kleine hoekverdraaiing)

Verder ben ik het wel met je eens, zolang het gas in de uiterste stuuruitslagen soepel rond gaat en uit zichzelf terug komt heb je niet te weinig speling.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan