Zou een fluohesje op de motor veel uitmaken? deel 2

fluohesje helpt bevorderen van extra zichtbaarheid op de mot

  • natuurlijk, das logisch toch!

    Stemmen: 100 33,3%
  • ehm, alleen als ie goed zichtbaar is voor anderen..

    Stemmen: 13 4,3%
  • hangt van de kleur fluo af.

    Stemmen: 3 1,0%
  • 's nachts geloof ik er niet in, overdags wel.

    Stemmen: 8 2,7%
  • overdags geloof ik er niet in, 's nachts wel.

    Stemmen: 23 7,7%
  • alleen met reflectiestrepen, anders niet!

    Stemmen: 16 5,3%
  • het helpt helemaal niet om extra gezien te worden

    Stemmen: 94 31,3%
  • misschien alleen als ik zelf geen verlichting voer?

    Stemmen: 4 1,3%
  • geen mening

    Stemmen: 5 1,7%
  • boeit me helemaal niet..

    Stemmen: 34 11,3%

  • Totaal aantal stemmers
    300
Viel me vandaag op dat de mensen die keurig rechtop op de motor zitten, allemaal een geel hesje aan hadden, terwijl de mensen op de wat sportievere motoren dat allemaal niet hadden. Zegt het al dan niet dragen van zo'n hesje iets over de rijder?


dat het een uitgelezen preventiemiddel tegen rugklachten is?
 
Ondertussen de trotse bezitter van een fluowinterjas en een hesje voor over mijn zomerkleding.
Ik heb nu al wel gemerkt dat ik een grotere fan van het hesje ben dan van de jas.
Het hesje kun je na het rijden netjes opbergen.
Die felgele fluojas trekt wel heel veel aandacht in de Albert Heijn :)
 
Ondertussen de trotse bezitter van een fluowinterjas en een hesje voor over mijn zomerkleding.
Ik heb nu al wel gemerkt dat ik een grotere fan van het hesje ben dan van de jas.
Het hesje kun je na het rijden netjes opbergen.
Die felgele fluojas trekt wel heel veel aandacht in de Albert Heijn :)


alleen met een foto erbij, anders geloven we het niet. :z
 
Ik had vanochtend bijna een hardloper onder mijn trapfiets. Het was donker en hij droeg een geel vestje. Ik had de man ook wel gezien want genoeg verlichting in de stad maar niet verwacht dat hij gewoon rechtdoor voor mijn fiets langs zou proberen te rennen. Hij zat door het tijdstip, weinig mensen op straat en muziek in zijn oren waarschijnlijk in zijn eigen wereldje.

De reflectie op het hestje deed overigens meer dan de kleur. Ga ik nu de reflectiestickers die ik bij mijn nieuwe helm kreeg er ook op plakken? Nope.
 
full
 
Ondertussen de trotse bezitter van een fluowinterjas en een hesje voor over mijn zomerkleding.
Ik heb nu al wel gemerkt dat ik een grotere fan van het hesje ben dan van de jas.
Het hesje kun je na het rijden netjes opbergen.
Die felgele fluojas trekt wel heel veel aandacht in de Albert Heijn :)


Dus stiekem baal je er toch wel van, dat je voor l#l loopt. :+
 
Fluorhesjes verandert nog niet het zicht van een vatsig persoon. Dikke mensen zullen altijd moeite hebben met de dode hoek. We zijn het probleem aan het verschuiven, een vet tax scheelt al een hoop verkeersongelukken.
 
Ik denk dat het niets uitmaakt, maar er zijn blijkbaar mensen die daar anders over denken.

Ik kom nl. regelmatig motorrijders tegen met zo'n mooi fluohesje aan hebben en die denken dat het dan niet meer nodig is om je licht aan te doen |(

Zie trouwens ook nog best wel vaak motorrijders zonder fluohesje en zonder licht, wat hun idee daar achter is :?

Mijn idee van goede zichtbaarheid is een xenon lamp, misschien soms wel irritant, maar dus wel goed zichtbaar.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat het niets uitmaakt, maar er zijn blijkbaar mensen die daar anders over denken.

Ik kom nl. regelmatig motorrijders tegen met zo'n mooi fluohesje aan hebben en die denken dat het dan niet meer nodig is om je licht aan te doen |(

Zie trouwens ook nog best wel vaak motorrijders zonder fluohesje en zonder licht, wat hun idee daar achter is :?

Mijn idee van goede zichtbaarheid is een xenon lamp, misschien soms wel irritant, maar dus wel goed zichtbaar.



Elke keer, dat ik iemand tegenkom met een slecht afgestelde Xenon (Bijna dagelijks) heb ik behoefte aan een jachtgeweer, om die k#tlamp aan barrels te schieten. Die krengen verblinden zo erg, dat je niet meer kan zien wat er achter het voertuig met die Xenon zooi rijdt. Lekker veilig dus........ :N :N :N
 
Elke keer, dat ik iemand tegenkom met een slecht afgestelde Xenon (Bijna dagelijks) heb ik behoefte aan een jachtgeweer, om die k#tlamp aan barrels te schieten. Die krengen verblinden zo erg, dat je niet meer kan zien wat er achter het voertuig met die Xenon zooi rijdt. Lekker veilig dus........ :N :N :N

yep, die hele zichtbaarheid is een soort wapenwedloop aan het worden.
over 20 jaar lopen we allmaal met knipperende LEDs en draaiende waarschuwingsborden op onze jas en pet.

Hond-uitlaters dragen tegenwoordig gele hesjes...

Laatste in schemering op trapfiets bijna en kleuter omvergereden: lliep in verlaten dorpje langs de weg, met grijs jasje.. onzichtbaar tussen het geweld van autolampen en fietsende powerLEDS.
 
Elke keer, dat ik iemand tegenkom met een slecht afgestelde Xenon (Bijna dagelijks) heb ik behoefte aan een jachtgeweer, om die k#tlamp aan barrels te schieten. Die krengen verblinden zo erg, dat je niet meer kan zien wat er achter het voertuig met die Xenon zooi rijdt. Lekker veilig dus........ :N :N :N

Je lijkt een beetje op moppersmurf!
Ik haat.....

Maar missie geslaagd, want je wordt wel gezien met je Xenon lamp!
 
yep, die hele zichtbaarheid is een soort wapenwedloop aan het worden.
over 20 jaar lopen we allmaal met knipperende LEDs en draaiende waarschuwingsborden op onze jas en pet.

Het valt inderdaad op, dat de verlichting langzaam maar zeker steeds intensiever wordt, gisteren door de file in het donker en in de regen, wordt het een waas van verlichting in je spiegels......
 
Terug
Bovenaan Onderaan