56km op motor die nieuw uit showroom zou komen???

Status
Niet open voor verdere reacties.
zo had ik het nog niet gezien, maar je hebt wel gelijk. 🤔

probleem is: wat heeft TS nu aan dit topic, nu hij toch door is gereden?
hoe meer kilometers hij erbij rijd (en meer tijd er verstrijkt), des te lastiger zal het voor hem worden (en voor eventuele ingeschakelde instanties)
om deze zaak helder te krijgen.
dat uitzoeken van framenr is imo de enige optie die hij nog heeft om de waarheid boven tafel te krijgen.
maar meer bewijs ga je er denk ik ook niet meer uit halen.
kennelijk (vooropgesteld dat ze m idd een demo motor gegeven hebben i.p.v. hagelnieuw) is dit door de motorzaak van minuut to minuut uitgedacht, en heeft dat tot dusver in het nadeel van TS gewerkt.
mocht hij later alsnog gelijk krijgen en een nieuwe kunnen ophalen, vraag ik me eerlijk gezegd af of dat alle rotte gevoelens weg zal halen.
ja, zn motor is nieuw, maar: nee, want de ervaring met de lui van die motorzaak is ronduit negatief, en wie weet hoe ze met de nieuwe zijn omgesprongen voor aflevering...
want die kosten krijgen ze denk ik zeker niet vergoed, en ze zullen dan toch ook wel extra chagrijnig zijn op TS...

jammer dat zijn plezier nu zo vergalt is. :/
ik hoop dat het nog goed komt, maar tenzij hij echt hard kan maken dat het de ex-demo fiets is, trekt hij vermoed ik aan het kortste eind.
Een demo fiets met 59 km? Eerder rijklaarmaken en de motor zo lekker vinden rijden dat de monteur even verdwaald raakte. Niet netjes maar ach..Of hij heeft zijn eigen proefrit kilometers erop staan. Op de mijne stonden ook 29, terwijl eerder bij anderen aankopen 0, 4 of 7 km. Wat maakt het uit?
 
Laatst bewerkt:
Een demo fiets met 59 km? Eerder rijklaarmaken en de motor zo lekker vinden rijden dat de monteur even verdwaald raakte. Niet netjes maar ach..Of hij heeft zijn eigen proefrit kilometers erop staan. Op de mijne stonden ook 29, terwijl eerder bij anderen ankopen 4 of 7 km. Wat maakt het uit?
Dikke tip, lees de rest ook even.
 
Verhaal staat bovenaan de eerste bladzijde,
Een demo fiets met 59 km? Eerder rijklaarmaken en de motor zo lekker vinden rijden dat de monteur even verdwaald raakte. Niet netjes maar ach..Of hij heeft zijn eigen proefrit kilometers erop staan. Op de mijne stonden ook 29, terwijl eerder bij anderen ankopen 4 of 7 km. Wat maakt het uit?
Tip van mij, verhaal staat bovenaan de eerste pagina, als het teveel lezen voor je is daarna, ga naar pagina 5. Daar in het midden staan de foto's van TS. Trek je conclusie en lees daarna nog eens terug wat je geschreven hebt.
 
na paar paginas wel gezien..

veel geneuzel...paar verstandige antwoorden.

autos (allemaal lease, dus boeieeh) weet ik niet meer.. nooit zo op gelet.
maar ik heb nieuwe motoren met 10, 19 en 9 kms ontvangen en in alle gevallen vond ik dat eigenlijk te weinig voor een "shakedown".
ik verwacht van een garage of leverancier dat ze hun product TESTEN. Elk Exemplaar! (ik weet iets van fabricage/assemblage...)
Elk Exemplaar !
een echte test is in mijn optiek minstens een paar honderd km, zoniet gewoon 10.000km.

mijn 2e F-je liep na 18 maanden en 105.000 km Vast.. in mijn optiek was dat nog steeds een fabricage-slordigheid...
(BMW vond dat ik na 80.000 km over de garantie heen was, heeft 3 maanden geduurd....)

Ik verwacht van een dealer/leverancier minstens..
warmlopen, stukje rijden.
trillingen. plastic-nazien.
alle knoppen, lampen, actuatoren, sensoren nakijken en Laten Werken, Verifieren!

en ik hoop eigenlijk dat de fabriek de bewegende delen langer dan dat heeft laten inlopen dan 56km (uurtje...)
ik weet dat sommige producten vrijwel niet getest worden.. vind ik Fout.

hey OP, tis een nieuwe, je heb toch garantie... ?

zal proberen niet meer in dit topic te kijken...
 
na paar paginas wel gezien..

veel geneuzel...paar verstandige antwoorden.

autos (allemaal lease, dus boeieeh) weet ik niet meer.. nooit zo op gelet.
maar ik heb nieuwe motoren met 10, 19 en 9 kms ontvangen en in alle gevallen vond ik dat eigenlijk te weinig voor een "shakedown".
ik verwacht van een garage of leverancier dat ze hun product TESTEN. Elk Exemplaar! (ik weet iets van fabricage/assemblage...)
Elk Exemplaar !
een echte test is in mijn optiek minstens een paar honderd km, zoniet gewoon 10.000km.

mijn 2e F-je liep na 18 maanden en 105.000 km Vast.. in mijn optiek was dat nog steeds een fabricage-slordigheid...
(BMW vond dat ik na 80.000 km over de garantie heen was, heeft 3 maanden geduurd....)

Ik verwacht van een dealer/leverancier minstens..
warmlopen, stukje rijden.
trillingen. plastic-nazien.
alle knoppen, lampen, actuatoren, sensoren nakijken en Laten Werken, Verifieren!

en ik hoop eigenlijk dat de fabriek de bewegende delen langer dan dat heeft laten inlopen dan 56km (uurtje...)
ik weet dat sommige producten vrijwel niet getest worden.. vind ik Fout.

hey OP, tis een nieuwe, je heb toch garantie... ?

zal proberen niet meer in dit topic te kijken...
Oplossing :+ :

IMG_0697.jpeg
 
na paar paginas wel gezien..

veel geneuzel...paar verstandige antwoorden.

autos (allemaal lease, dus boeieeh) weet ik niet meer.. nooit zo op gelet.
maar ik heb nieuwe motoren met 10, 19 en 9 kms ontvangen en in alle gevallen vond ik dat eigenlijk te weinig voor een "shakedown".
ik verwacht van een garage of leverancier dat ze hun product TESTEN. Elk Exemplaar! (ik weet iets van fabricage/assemblage...)
Elk Exemplaar !
een echte test is in mijn optiek minstens een paar honderd km, zoniet gewoon 10.000km.

mijn 2e F-je liep na 18 maanden en 105.000 km Vast.. in mijn optiek was dat nog steeds een fabricage-slordigheid...
(BMW vond dat ik na 80.000 km over de garantie heen was, heeft 3 maanden geduurd....)

Ik verwacht van een dealer/leverancier minstens..
warmlopen, stukje rijden.
trillingen. plastic-nazien.
alle knoppen, lampen, actuatoren, sensoren nakijken en Laten Werken, Verifieren!

en ik hoop eigenlijk dat de fabriek de bewegende delen langer dan dat heeft laten inlopen dan 56km (uurtje...)
ik weet dat sommige producten vrijwel niet getest worden.. vind ik Fout.

hey OP, tis een nieuwe, je heb toch garantie... ?

zal proberen niet meer in dit topic te kijken...

Die nieuwe motor van jou kost geen 12.000,- maar 20.000,-

Extra manuren, setjes banden, kettingsetje, verse olie...

Gelukkig is wat jij wil niet nodig, daarvoor hebben ze garantie uitgevonden.
 
Wat een geneuzel allemaal
Ik kocht mijn motor bij een motorzaak maar er moest een zijspan aan gebouwd worden.
Dit gebeurden in Duitsland, motor er heen en na veel heen en weer kontakt en tien maanden was hij in Nederland. Dealer motor gereed gemaakt voor aflevering.Vragen ze of hij thuis afgeleverd moest worden. Hier akkoord mee gegaan,bij aflevering stond de km teller op 275 km. Heb er niets over gezegd, maar 3 maanden later kreeg ik een envelop uit Duitsland met een handgeschreven bedank brief van een Duits motorblad dat ze hadden mogen proefrijden
met mijn motor. En het blad met de test en foto:s er in.Maar ik wist van niets en mijn dealer ook niet.Maar ik heb nu wel een motorblad met een test van mijn motor en wie kan dat zeggen?
 
Wat een geneuzel allemaal
Ik kocht mijn motor bij een motorzaak maar er moest een zijspan aan gebouwd worden.
Dit gebeurden in Duitsland, motor er heen en na veel heen en weer kontakt en tien maanden was hij in Nederland. Dealer motor gereed gemaakt voor aflevering.Vragen ze of hij thuis afgeleverd moest worden. Hier akkoord mee gegaan,bij aflevering stond de km teller op 275 km. Heb er niets over gezegd, maar 3 maanden later kreeg ik een envelop uit Duitsland met een handgeschreven bedank brief van een Duits motorblad dat ze hadden mogen proefrijden
met mijn motor. En het blad met de test en foto:s er in.Maar ik wist van niets en mijn dealer ook niet.Maar ik heb nu wel een motorblad met een test van mijn motor en wie kan dat zeggen?

Precies dezelfde casus, chapeau 🤟
 
Wat een geneuzel allemaal
Ik kocht mijn motor bij een motorzaak maar er moest een zijspan aan gebouwd worden.
Dit gebeurden in Duitsland, motor er heen en na veel heen en weer kontakt en tien maanden was hij in Nederland. Dealer motor gereed gemaakt voor aflevering.Vragen ze of hij thuis afgeleverd moest worden. Hier akkoord mee gegaan,bij aflevering stond de km teller op 275 km. Heb er niets over gezegd, maar 3 maanden later kreeg ik een envelop uit Duitsland met een handgeschreven bedank brief van een Duits motorblad dat ze hadden mogen proefrijden
met mijn motor. En het blad met de test en foto:s er in.Maar ik wist van niets en mijn dealer ook niet.Maar ik heb nu wel een motorblad met een test van mijn motor en wie kan dat zeggen?
Wat vind jij dan geneuzel?
 
TS heeft de motor in November gekocht en begint twee maanden later een zeurtopic. Genieten dit.
Een zeurtopic vind ik niet, ik snap het wel. Alleen te laat en klagen bij het verkeerde loket. Maar dat TS hier zijn verhaal kwijt wil moet kunnen. Ik hoop dat hij van zijn motor kan genieten en dit loslaten. Als hij er een paar jaar mee gereden heeft is hij die extra 25 km zo vergeten. Die motor kan nog rijden als wij al niet meer leven hoor.
 
Ok, maar je hebt de rest nog steeds niet gelezen dus?
Ja hoor, ik volg van begin. Het geval is echter dat het tot niets meer leidt, behalve aanhoren en hopen dat hij toch van zijn motor kan genieten. Ook met een gesleten buitenmantel van een koppelingskabel, niet gespannen ketting gaat die motor langer dan ons leven mee met goede verzorging.
 
Waar is @Gwiedert de motordetective ,die zoekt t wel ff uit 8-)
Bedankt voor de eer, maar volgens mij is hier niet veel aan uit te zoeken... De dealer is tijdens zn testritje gewoon verdwaald. Kan de beste overkomen ;)

Eerlijk gezegd zou ik me de hoofdpijn besparen, en je verlies nemen. Die motor rijd er niet minder om en de inruilwaarde is ook geen cent minder.
Een eerlijke google review is misschien geen gek idee.
 
En een officiële klacht bij de importeur en Triumph zelf.

Als dit schijnbaar vaker voorkomt kan het best dat die partijen het dealerschap willen heroverwegen. Met zulk gedrag wil je als merk niet geassocieerd worden.
 
De dealer kan zich niet verdedigen,alles komt hiervan 1 kant wie zegt dat dat allemaal klopt
Het is bekend (ook binnen de motorbranche) dat deze dealer showroomfietsen gebruikt voor proefritten en ze dan vervolgens als "nieuw" verkoopt. Eigenlijk zijn het dus demo fietsen, daar zouden ze bij mij ook niet mee aan hoeven komen. Of de prijs moet er ook naar zijn.
 
In welke regio zit deze dealer… meeste lijken te weten waar t over gaat, maar als dit echt zo is is t wel handig dat iedereen dit weet wellicht? Zaken als Barbier en Jager worden toch ook steeds met naam en toenaam genoemd op MF als in wegblijven…
 
In welke regio zit deze dealer… meeste lijken te weten waar t over gaat, maar als dit echt zo is is t wel handig dat iedereen dit weet wellicht? Zaken als Barbier en Jager worden toch ook steeds met naam en toenaam genoemd op MF als in wegblijven…
“Iedereen alles weet“ zonder de wederhoor? Zo begonnen ook de heksenjachten, met het verschil dat deze schandpaal digitaal is, voor een ondernemer schadelijk. En wat is het nut voor jou persoonlijk om te weten, je bent op zoek naar een Triumph?
 
“Iedereen alles weet“ zonder de wederhoor? Zo begonnen ook de heksenjachten, met het verschil dat deze schandpaal digitaal is, voor een ondernemer schadelijk. En wat is het nut voor jou persoonlijk om te weten, je bent op zoek naar een Triumph?
Ik hoef het elk geval niet te weten,zonder de wederhoor
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan