56km op motor die nieuw uit showroom zou komen???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou schijnbaar is het algemeen bekend dat de dealer het vaker doet… zo wordt er hier over gesproken in ieder geval. Zelf ga ik geen Triumph kopen nee, maar vind t wel handig te weten welke zaken vermeden moeten worden en welke niet. Heb best wat maten die zo af en toe eens advies vragen..
 
Nou schijnbaar is het algemeen bekend dat de dealer het vaker doet… zo wordt er hier over gesproken in ieder geval. Zelf ga ik geen Triumph kopen nee, maar vind t wel handig te weten welke zaken vermeden moeten worden en welke niet. Heb best wat maten die zo af en toe eens advies vragen..
De nieuwe Daytona 650 trekt mij wel voor een wat rustigere X+1 motor.
De fabrikanten zijn elkaar nu een beetje na aan het na-apen?
Goedkoop een sportmotor (look) brengen.
Na het bekijken van de ZX-4RR vorige week (daar mag een R vanaf) toch maar besloten om mij te beperken tot de Moto Morini Corsaro 750 sport.
(Ook op basis van een naked bike :+ )
(Maar eerst kijken als die er eindelijk is)
 
Laatst bewerkt:
Maar gaat TS nog actie ondernemen of gaat hij het nog een paar maand laten sudderen om vervolgens hier weer te komen klagen?

Wat ik al eerder geopperd heb, enige wat TS kan doen is aan de hand van zijn chassisnummer opvragen wanneer de fiets geleverd is aan de betreffende dealer.
Dit is de enige manier om aan te tonen dat het niet de nieuw bestelde fiets is die hij gekregen heeft.

Als de leverdatum wel na de bestelling van TS ligt, wordt zijn zaak in ieder geval erg mager.
Alles wat dan rest is een paar foto's, een fiets die geaccepteerd is en enkele maanden gebruik door TS zelf.

Ik denk dat het enige wat dan rest is: diep ademhalen en verder gaan met je leven.
 
Nou schijnbaar is het algemeen bekend dat de dealer het vaker doet… zo wordt er hier over gesproken in ieder geval. Zelf ga ik geen Triumph kopen nee, maar vind t wel handig te weten welke zaken vermeden moeten worden en welke niet. Heb best wat maten die zo af en toe eens advies vragen..
[Edit]: Niet speculeren over namen van zaken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maar gaat TS nog actie ondernemen of gaat hij het nog een paar maand laten sudderen om vervolgens hier weer te komen klagen?

Wat ik al eerder geopperd heb, enige wat TS kan doen is aan de hand van zijn chassisnummer opvragen wanneer de fiets geleverd is aan de betreffende dealer.
Dit is de enige manier om aan te tonen dat het niet de nieuw bestelde fiets is die hij gekregen heeft.

Als de leverdatum wel na de bestelling van TS ligt, wordt zijn zaak in ieder geval erg mager.
Alles wat dan rest is een paar foto's, een fiets die geaccepteerd is en enkele maanden gebruik door TS zelf.

Ik denk dat het enige wat dan rest is: diep ademhalen en verder gaan met je leven.
Ts geeft niet veel respons dus dat klagen valt mee. Bovendien is de kans groot dat dit vaker gebeurt, wat terug te lezen is in een aantal reacties. Ts voelt zich bedonderd en niet onterecht denk ik.
Het zijn vooral weer de volgers die het bagatelliseren totdat ze zelf een keer aan de beurt zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ts geeft niet veel respons dus dat klagen valt mee. Bovendien is de kans groot dat dit vaker gebeurt, wat terug te lezen is in een aantal reacties. Ts voelt zich bedonderd en niet onterecht denk ik.
Het zijn vooral weer de volgers die het bagataliseren totdat ze zelf een keer aan de beurt zijn.
Mjah, bagatelliseren is een groot woord.
Ik had alleen direct actie ondernomen en niet eerst nog 2 maand met de motor doorgereden.
Inmiddels spreken we over een motor van 3 a 4 maand oud.
Wat verwacht je dat de dealer nu nog gaat doen?

En dan het bedrijf doet dit vaker?
Jij hebt ze gesproken?
Ervaring?
Jij weet 100% zeker over welk bedrijf TS het heeft?

Allemaal loze aannames zie ik in veel reacties terugkomen.
En zolang TS geen reactie geeft, blijft het daar bij.
 
Mjah, bagatelliseren is een groot woord.
Ik had alleen direct actie ondernomen en niet eerst nog 2 maand met de motor doorgereden.
Inmiddels spreken we over een motor van 3 a 4 maand oud.
Wat verwacht je dat de dealer nu nog gaat doen?

En dan het bedrijf doet dit vaker?
Jij hebt ze gesproken?
Ervaring?
Jij weet 100% zeker over welk bedrijf TS het heeft?

Allemaal loze aannames zie ik in veel reacties terugkomen.
En zolang TS geen reactie geeft, blijft het daar bij.
Ik ga geen bedrijfsnaam noemen, dat mag ts eventueel doen. Maar ik weet 100% zeker dat het bij dit bedrijf voorkomt dat er showroommotoren gebruikt worden voor proefritten die vervolgens als nieuw verkocht worden....
 
Ik ga geen bedrijfsnaam noemen, dat mag ts eventueel doen. Maar ik weet 100% zeker dat het bij dit bedrijf voorkomt dat er showroommotoren gebruikt worden voor proefritten die vervolgens als nieuw verkocht worden....
En dat is dan een kwalijke zaak, die direct aangepakt had moeten worden.

Maar zover ik begrijp heeft TS zo'n beetje elke dealer in het noordelijk halfrond gesproken, maar is hij nooit in gesprek gegaan met zijn eigen dealer over een mogelijke oplossing.
Behalve dat hij heeft gevraagd waar die 56km vandaan kwamen.
 
Ik ga geen bedrijfsnaam noemen, dat mag ts eventueel doen. Maar ik weet 100% zeker dat het bij dit bedrijf voorkomt dat er showroommotoren gebruikt worden voor proefritten die vervolgens als nieuw verkocht worden....
Is er sowieso niet al een onderscheid tussen showroommotoren en nieuw geleverd. Showroommodel is voor mij: motor staat in de showroom, wordt door mensen op gezeten, bedrijf heeft er ook belang bij om motoren in de showroom te hebben staan. Nieuw is voor mij: recht uit de krat en alleen noodzakelijke handelingen zijn uitgevoerd om te kunnen afleveren aan de klant.

Mag aannemen dat je op een showroommodel ook al een grotere korting kunt bedingen.

In dat geval is het probleem tweevoudig:
  • Showroommodel is verkocht als nieuw
  • Als nieuw verkochte motor is gebruikt voor proefritten
Ik vraag me dus ook af of TS een showroommodel gekocht heeft of een nieuwe motor. Dat zou op de factuur moeten staan.

(Los van dat het inderdaad niet gebruikelijk/gewenst is om showroommodellen voor proefritten te gebruiken, daar zijn demo's voor)
 
Heeft geen zin om de dealer te melden,die kan zich immers niet verdedigen
Zou ook heel onbehoorlijk zijn
TS heeft de dealer kansen zat geboden om eea netjes uit te leggen aan zijn klant die een behoorlijke zak geld meebracht en zijn boterham betaald. Aan de schandpaal ermee })
 
Maar TS heeft niet bevestigd dat het dit bedrijf is toch? Als ik de reviews lees zijn die doorgaans goed, gemiddeld 4,5 ster op Google.
 
Laatst bewerkt:
Mijn huidige auto stond gedurende anderhalve maand nieuw in de showroom en mocht ik, alles opgeteld en afgetrokken, met € 2500 korting meenemen. Dat was, zo werd toegelicht, omdat hij in december op kenteken was gezet en er al een paar keer iemand in had gezeten. Kilometerstand: 12. Zo hoort dat en gaat dat normaal gesproken, ook met motoren.
 
Mijn huidige auto stond gedurende anderhalve maand nieuw in de showroom en mocht ik, alles opgeteld en afgetrokken, met € 2500 korting meenemen. Dat was, zo werd toegelicht, omdat hij in december op kenteken was gezet en er al een paar keer iemand in had gezeten. Kilometerstand: 12. Zo hoort dat en gaat dat normaal gesproken, ook met motoren.

Dat is een heel ander verhaal, dan is de auto op kenteken gezet zodat ze de bonus konden halen. Dat heeft weinig met deze situatie van doen.
 
TS heeft de dealer kansen zat geboden om eea netjes uit te leggen aan zijn klant die een behoorlijke zak geld meebracht en zijn boterham betaald. Aan de schandpaal ermee })
Het enigste wathij gedaan heeft is vragen waarom hij op 56 km staat,poe poe wat heeft hij hard opgetreden
TS doet helemaal niets als blijven rijden en hier zeuren , het zou hem sieren als hij is naar de dealer gaat en niet hier loopt te jammeren
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan