Welke tijdschriften lezen de brikkers ?

De Benelli van mij is "maar" een 250cc en stond zelfs op het ere podium van het NVT in Woerden dit jaar en daardoor ook in het Motorrijwiel Benelli 250 2c van 1972
 
Beste Ed,
Ik ga er, gezien je gebruikersnaam, van uit dat je een Honda CB50J hebt.

Even op laten boren naar minimaal 500cc, dan kom je er zeker in met foto en waarschijnlijk een heel artikel over jouw fiets _O-

Die heb ik ook, de CB50J staat nu een jaar of 2 stil, afwachtend op een grote verbouwing naar 125cc 2 cilinder, met een leuk Japans race accent, en zelfs een heus thema erop dat denk ik nog nooit gedaan is. Wat dat thema is hou ik nog voor mezelf, komt wel :+

Verders ging ik naar Woerden op de CB77, wat naar mijn idee best een motorwaardig motortje is. :)
 
Die heb ik ook, de CB50J staat nu een jaar of 2 stil, afwachtend op een grote verbouwing naar 125cc 2 cilinder, met een leuk Japans race accent, en zelfs een heus thema erop dat denk ik nog nooit gedaan is. Wat dat thema is hou ik nog voor mezelf, komt wel :+

Verders ging ik naar Woerden op de CB77, wat naar mijn idee best een motorwaardig motortje is. :)


Zekers, een CB77 is niets mis mee.
Was ook maar een grappie hoor. Kan altijd gebeuren dat je ergens bent en hoopt er later iets van terug te kunnen zien.
Wat dat betreft heb ik ook nooit geluk, dat in tegenstelling tot mijn broer.
Die vindt zich zelf terug op ouwe foto´s van de races in Hilvarenbeek in de jaren `70 :?

Maar eh, foto van de CB77?!?!
 
Dit topic effe een rotschop geven. Ik was mijn kast aan het opruimen en vond een stapel motorblaadjes. Bij het oud papier is ook een beetje zonde. Misschien kan ik er hier nog iemand blij mee maken. Gratis af te halen in Rotterdam. Als je de verzendkosten betaald duw ik het in een doos.

HET MOTORRIJWIEL: 117, 119-122, 124,125,127,129,131-136,138,140,141,143-146

Classic motorcycle mechanics (UK) 316,317,318
 
ik koop geen nieuwe tijdschriften meer, maar heb vele jaargangen van Motor, Moto73, Das Motorrad, PS, Classic Bike, The Classis Motorcycle Classic Racer en Klassik Motorrad. Daarnaast nog stapels bladen van andere uitgiftes.
 
Ik heb net een paar oude uit 1975 besteld in Duitsland waar de MV Agusta 350S Ipotesi in staat.
 
Motorblaadjes van nu zijn net als de meeste motoren van nu geschreven/ontworpen door marketeers en boekhouders. De boekjes uit de tijd van de brikken zelf zijn veel leuker om te lezen, en geven tegelijk een mooi tijdsbeeld van de betreffende periode. Ik overweeg ernstig om een topic te openen met artikels van pakweg 1965 - 1980, want daar kom je de wonderlijkste motortests, reisverslagen, advertenties en algemene motorpraat tegen …
 
Motorblaadjes van nu zijn net als de meeste motoren van nu geschreven/ontworpen door marketeers en boekhouders. De boekjes uit de tijd van de brikken zelf zijn veel leuker om te lezen, en geven tegelijk een mooi tijdsbeeld van de betreffende periode. Ik overweeg ernstig om een topic te openen met artikels van pakweg 1965 - 1980, want daar kom je de wonderlijkste motortests, reisverslagen, advertenties en algemene motorpraat tegen …
Precies! Vroegah... schreven ze uitgebreide meervoudige artikelen aan de hand waarvan je compleet motorblok kon reviseren.
Nu is het al heel wat als je zelf thuis je banden oppompt.
 
Motorblaadjes van nu zijn net als de meeste motoren van nu geschreven/ontworpen door marketeers en boekhouders. De boekjes uit de tijd van de brikken zelf zijn veel leuker om te lezen, en geven tegelijk een mooi tijdsbeeld van de betreffende periode. Ik overweeg ernstig om een topic te openen met artikels van pakweg 1965 - 1980, want daar kom je de wonderlijkste motortests, reisverslagen, advertenties en algemene motorpraat tegen …
Ik vind de bladen van nu ook prachtig. ( Motorrijwiel , bromfiets ) duidelijke foto’s
 
Daar heb je gelijk in, Het Motorrijwiel is een mooi blad. Al hou ik m'n hart vast nu ze zijn overgenomen door Motorplus... Maar TOCH haalt het motorrijwiel het niet bij de real-deal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan