Sensor radiator

Santa Maria

MF'er
7 aug 2010
67
0
Belgie
Ik heb hier een gsxr k1 staan (schuiver gehad).
Nu was ik aan het kijken en vond ik 2 draden met een soort (senor) aan en ik vroeg me af of dit nu die van de radiator was of niet.
Maar als dit zo is dan weet ik niet hoe ik deze moet aansluiten op de sensor op de radiator. Iemand een duidelijke foto of uitleg hoe dit moet.
mvg
full
 
Als het goed is komt er een draad van je fan die daar inpast. Die zorgt ervoor dat bij een bepaalde temperatuur je radiatorventilator gaat draaien. Die leiding past er dus NIET in.

Dit is puur een temperatuursensor voor de ecu en schakelt zelf niets. De ecu schakelt in deze een relais die op zijn beurt de fan aanstuurt.

Op het plaatje zie ik alleen een krimpkous met soldeer die twee draden doorverbind.
 
Oke maar aan mijn fan zit voor derest niks waar ik de temp sensor mee kan verbinden. Enkel een contact voor het fan te laten draaien. Ik heb ook al gekeken op de kabelboom maar vind ook niet direct iets.
 
Ik heb de tweede foto eens uitvergroot, zo te zien heeft aan het eind daarvan een stekker gezeten die in jou sensor past.Kwijt geraakt met de schuiver? Zou even langs een motorzaak gaan en die draad laten repareren
 
thermo switch... zal toch gewoon voor het temp lampje zijn, voor wanneer hij te warm is geworden?

Cmk heeft gelijk, het is inderdaad een thermoswitch en geen sensor. Hij schakelt alleen het fanrelais.

Wat ik dan weer niet begrijp, is waarom er een tweede sensor wordt toegepast in het koelsysteem. De ECU krijgt zijn temperatuurinformatie van een temperatuursensor die al aanwezig is op het blok (de ECU stuurt deze temperatuur ook door naar het display, antwoord op je vraag). Waarom ze bij Suzuki de ECU het fanrelais dan niet aan laten sturen is me een raadsel...
 
Terug
Bovenaan Onderaan