Ik heb mijn Virago omgebouwd naar enkele carburateur. (zie link in mijn handtekening)
Nu zit ik met een vraagstuk waar ik nog niet direct een antwoord op kan vinden. Dit gaat om de boost sensor (vervroeger) die via vacuüm word aangestuurd. Deze zit normaal gesproken aangesloten op de carburateur van de voorste cilinder. Maar omdat ik nu een gecombineerd spruitstuk heb, zit de boost sensor nu eigenlijk op beide cilinders aangesloten.
Ik neem aan dat de boost sensor, op basis van de hoeveelheid vacuüm, gaat bepalen (via de CDI) wanneer hij moet gaan vervroegen met de ontsteking.
Mijn vraag is of ik nu ook een hoger vacuüm heb omdat er nu twee cilinders aan lopen te 'zuigen'? Zo ja, betekend dat hij dan te vroeg begint met vervroegen?
En in dat geval, wat is dan de juiste oplossingsrichting?
Is het een idee om de vervroeger in zijn geheel te verwijderen, omdat ik toch al top-end vermogen ben kwijt geraakt door de enkele carburateur opstelling?
Nu zit ik met een vraagstuk waar ik nog niet direct een antwoord op kan vinden. Dit gaat om de boost sensor (vervroeger) die via vacuüm word aangestuurd. Deze zit normaal gesproken aangesloten op de carburateur van de voorste cilinder. Maar omdat ik nu een gecombineerd spruitstuk heb, zit de boost sensor nu eigenlijk op beide cilinders aangesloten.
Ik neem aan dat de boost sensor, op basis van de hoeveelheid vacuüm, gaat bepalen (via de CDI) wanneer hij moet gaan vervroegen met de ontsteking.
Mijn vraag is of ik nu ook een hoger vacuüm heb omdat er nu twee cilinders aan lopen te 'zuigen'? Zo ja, betekend dat hij dan te vroeg begint met vervroegen?
En in dat geval, wat is dan de juiste oplossingsrichting?
Is het een idee om de vervroeger in zijn geheel te verwijderen, omdat ik toch al top-end vermogen ben kwijt geraakt door de enkele carburateur opstelling?