Hulp gevraagd bij aansluiten KOSO DB01R+

Shuden Ride

MF veteraan
5 jul 2012
1.822
3
Zutphen & Brussel
Ik heb echt jullie hulp nodig bij het aansluiten van de Koso.

Hieronder heb ik 2 schema's geupload. Van de Koso en van mijn motor. Honda VFR 750

Wie kan mij helpen??

oyqq.jpg


krhd.jpg
 
wat ik zelf tot nu toe aangesloten heb:

Koso - Motor

red - 12 volt van de accu
brown - ?
black - brown/white
blue - light blue
orange - orange
yellow - blue/black
green - brown/black (ik heb 2 kabels brown/black van de motor. Op het schema zie ik daar maar 1x op terug)
green/yellow - ?
white - light green/red
purple - yellow/black (ik wil de obd lamp gebruiken voor me zijstandaard)
grey - blue/red
red/white - ?
 
Laatst bewerkt:
Zoals ik het zie, is ook bij jou de groene draad van je motor de aarde,
Dat betekend dat je de zwarte draad van de koso op de groene draad moet aansluiten.

De rode van de koso moet je aansluiten op de kabel van de motor die 12V aangeeft wanneerde motor helemaal uit is, en de bruine van de koso moet je aansluiten op de draad van de motor die 12V aangeeft wanneer je de motor op contact hebt staan.

De rest lijkt me gewoon kabels volgen van het schema :)

Misschien is het ook wel handig om het volledige schema van je motor te zoeken, daat staan alle schakelingen ook bij op, dan kun je alles volgen :)

Gr. Raymond
 
Thanks kerel!

Neutraal brand
Knipperindicator brand
olie lampje brand (zit nog niet voldoende olie in dus kan kloppen)
Grootlicht lampje brand
OBD lampje brand (geschakeld op mijn zijstandaard)

Benzine meter doet het niet (tank ligt eraf)
tank lampje doet het dus ook nog niet. Dit kan ik dus niet testen omdat de tank niet aangesloten zit

Wat doe ik met de Green Yellow? Die moet op de low beam light. Waar is dit dan weer voor?
 
Geen idee wat de low beam light is,
Misschien dat het voor het normaal.ligt is?
Dat je kunt zien dat je je licht aanhebt? :P

Ik heb ook niet alles aangesloten hoor, ik heb namelijk geen tankmeter, en ook geen EOBD.
Zolang olie en knipperlichten het doen, dan is het veilig/ goed om ermee te rijden :P
Toerenteller is ook vrij makkelijk erop te zetten.
Als je hulp nodig hebt, dan roep maar :)

Gr. Raymond
 
Bedoel je met geschakelde plus, wanneer je de motor op contact zet?
Zoja, dan moet je kijken in het schema wat er gebeurt als je de motor op contact zet, en dan die draad volgen.
Heb je wel het hele schema nodig.
 
Geschakelde plus van de low beam? Nee want dan doet de teller het alleen als ik de verlichting aan heb.
Ja sorry, je vroeg twee verschillende dingen, en ik ging enkel in op de eerste.
Dat had wat duidelijker gemogen.

Het staat hierboven al: kijk in je schema welke draad je moet hebben. Vaak staat er in de kantlijn een schakel-overzichtje van je contact.
 
Haha ja dat was dan inderdaad niet duidelijk. Geeft niks.

Heb de geschakelde plus al gevonden in het schema.
Iedereen bedankt...

Waar ik nog over twijfel zijn:

red/white - fuel signal
green - fuel

volgens het schema van de motor gaan er drie draden naar de benzine meter. namelijk:
Black/Brown (massa?)
Green/Black
Gray/Black

Welke moet dan op de koso?
 
Bedankt voor het mee denken. De koso zit er op en het werkt. Vraag me niet hoe t gelukt is maar ik heb net zo lang geprobeerd tot dat het goed was.

Nou lijkt het wel alsof de benzine meter redelijk positief is. Maar kan ook zijn dat de originele meter juist te negatief was.

Slotje wat mij betreft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan