hoofdrem cilinder zx9R

richard3

Die hard MF'er
9 okt 2006
558
3
nijmegen
ik ben in het bezit van eenzx9r en ben die nu een beetje aan het verbouwen.
zit al een jaar met een rempomp die niet het bijterige gevoel gevoel geeft wat je graag wilt. hij voelt een beetje sponsig aan, maar bij hard doorremmen. wordt er wel fatsoenlijk geremd.

toch zou ik hier graag een andere pomp op willen monteren, waar dien ik op te letten?
wat past er zo op een 94er? alles is natuurlijk passend te maken.. :z maar heeft niet de voorkeur
 
klauwen zijn gangbaar, zitten stalen remleidingen op, dit zou dus ook niet voor problemen mogen zorgen.

x7 , mooi. eens even kijken of we iets kunnen reseveren daarvoor;)
 
Ik zou het zo laten :Y. Minder fel aangrijpen betekend dat je minder snel de kans hebt op blokkeren bij een schrikreactie. En harder doorknijpen is toch goed vertragen. Ik zou er niets aan doen (maar heb dan ook 2x op mijn kokosnoot gelegen door verkeerd aanleggen :X ).
 
ik heb wel het idee dat op het moment dat de pomp of gereviceerd wordt of dat er een nieuwe pomp op komt de vertraging toch best wel eens wat meer zou zijn.. hij is nu goed, maar kom dan ook niet echt met volle bak op een bocht aanrijden om dan vol het anker uit te gooien... denk dat ik dan toch te kort kom,( dit is gevoelsmatig) heb de laatste tijd op wat modernere fietsen gereden en dan gooi je echt een anker uit... bij deze fiets is dat niet echt het geval.
 
Alles vervangen door Brembo spul of Beringer of...en zo zijn er genoeg merken met remspul ..... of gewoon een moderne fiets kopen

Je verteld zelf het verhaal al dat het nieuwere spul beter remt....denk je dan ook werkelijk dat je die ouwe 94er beter kan laten remmen?

Soms moet je je er bij neerleggen dat het gewoon niet beter word....wat je er ook aan doet met het originele spul.
 
Alles vervangen door Brembo spul of Beringer of...en zo zijn er genoeg merken met remspul ..... of gewoon een moderne fiets kopen

Je verteld zelf het verhaal al dat het nieuwere spul beter remt....denk je dan ook werkelijk dat je die ouwe 94er beter kan laten remmen?

Soms moet je je er bij neerleggen dat het gewoon niet beter word....wat je er ook aan doet met het originele spul.

Mijn gsx-r750sp is ook van 1994 en die heeft toch geen sponsige remmen?

Heb er al verschillende moderne motoren mee uitgeremd op circuit dus zo slecht zijn die ook niet.

Rempomp zal ook de beste tijd hebben gehad na 20 jaar, dus ofwel reviseren of een rempomp gebruiken van een modernere motor.

Heb je alles nog eens goed ontlucht?

Neen je moet niet direct brembo,beringer,ap racing,... gebruiken om goed te kunnen remmen.
 
Laatst bewerkt:
Mijn gsx-r750sp is ook van 1994 en die heeft toch geen sponsige remmen?

Heb er al verschillende moderne motoren mee uitgeremd op circuit dus zo slecht zijn die ook niet.

Rempomp zal ook de beste tijd hebben gehad na 20 jaar, dus ofwel reviseren of een rempomp gebruiken van een modernere motor.

Heb je alles nog eens goed ontlucht?

Neen je moet niet direct brembo,beringer,ap racing,... gebruiken om goed te kunnen remmen.


_O- _O- _O- _O- _O-
 
ik heb wel het idee dat op het moment dat de pomp of gereviceerd wordt of dat er een nieuwe pomp op komt de vertraging toch best wel eens wat meer zou zijn.. hij is nu goed, maar kom dan ook niet echt met volle bak op een bocht aanrijden om dan vol het anker uit te gooien... denk dat ik dan toch te kort kom,( dit is gevoelsmatig) heb de laatste tijd op wat modernere fietsen gereden en dan gooi je echt een anker uit... bij deze fiets is dat niet echt het geval.

Nogmaals. Met wat voor blokken rij je?
 
Ja.

Mijn racer (95'er zx6r) heeft de originele pomp en klauwen, alleen goede blokken erin en stalen leidingen. En dat remt gewoon goed :Y


:^


Maarrrrrrr...dan zeg ik.....het is maar net wat voor eis TS zich zelf op legt.

Dat sponsige remmen kan meerdere oorzaken hebben.

Wil je echt nog betere remmen.....dan moet je de portemonnee trekken ;)
 
:^


Maarrrrrrr...dan zeg ik.....het is maar net wat voor eis TS zich zelf op legt.

Dat sponsige remmen kan meerdere oorzaken hebben.

Wil je echt nog betere remmen.....dan moet je de portemonnee trekken ;)

Remmen van supersports uit de jaren 80/90 voldoen voor 95% van de motorrijders die ze toch niet maximaal benutten.

Pas als je wat vaker op circuit rijdt kun je overwegen om dit te veranderen.
 
Remmen van supersports uit de jaren 80/90 voldoen voor 95% van de motorrijders die ze toch niet maximaal benutten.

Zodra die 95% op een fiets van nu hebben gereden voldoen ze niet meer. Simpelweg omdat ze niet remmen in vergelijking met het spul van nu.

Zoals gezegd is de fout die de meeste mensen maken dat er een willekeurig carbon/dual carbon/extrasupersinter/etc in wordt getrapt zonder dat iemand zich heeft verdiept in de verschillen. En dan remt de boel ineens slechter.
 
oke, toch maar ff wat dingen duidelijker maken:

ja nieuw spul remt beter,
nee ik verwacht niet dat mijn oudere motor exact het zelfde remt. maar volgens mij hoort de rem gewoon niet sponzig te zijn en dat is die nu wel. vandaar mijn vraag.
heb hiervoor een 92er gs500 gehad, maar die rem gaf ook een duidelijke feedback.
ik zie vaak zat setjes zoals die van X7 voorbij komen waarvan ik denk. goh, zou dat ook op de 9 passen?

ik heb gekeken naar een revisie kit, maar dit heeft niet echt mijn voorkeur.
ik rij nu met organische blokken van Lucas als ik me niet vergis.
het gevoel in de hendel is gewoon niet wat je van een rem wenst.
 
oke, toch maar ff wat dingen duidelijker maken:

ja nieuw spul remt beter,
nee ik verwacht niet dat mijn oudere motor exact het zelfde remt. maar volgens mij hoort de rem gewoon niet sponzig te zijn en dat is die nu wel. vandaar mijn vraag.
heb hiervoor een 92er gs500 gehad, maar die rem gaf ook een duidelijke feedback.
ik zie vaak zat setjes zoals die van X7 voorbij komen waarvan ik denk. goh, zou dat ook op de 9 passen?

ik heb gekeken naar een revisie kit, maar dit heeft niet echt mijn voorkeur.
ik rij nu met organische blokken van Lucas als ik me niet vergis.
het gevoel in de hendel is gewoon niet wat je van een rem wenst.

Begin eens met gesinterde blokken. Organisch is leuk voor de achterrem, of voor decoratie of mensen die nooit remmen.
 
Laatst bewerkt:
gesinterde blokken zijn inderdaad een verbetering over organisch, heowel ze volgenms mij allebei gesinterd zijn... Een zachte rem betekent lucht in het systeem, plakkende remzuigers, lekkende hoofdremcilinder... kan allemaal. Ik had laatst zelf licht geschotelde schijven waardoor mijn rem zacht bleef ondanks gereviseerde klauwen en master en stalen leidingen.... dus da's misschien ook iets om naar te kijken.

Moderne remmerij is beter, maar het oudere spul is op zich goed werkbaar te maken.
 
ik vermoed een lekkende hoofdremcilinder. vandaar ook de vraag wat er aan alternatieve op deze motor passen. schijven heb ik vorig jaar vervangen. die zijn nog goed hebben niet veel km's gezien.
andere blokken zal ik dan tegelijk met de nieuwe hoofdremcilinder proberen. en dan de uitkomst nog hier melden:) zal wel een maandje overheen gaan omdat er nog een hoop andere dingen voor gaan
 
Model staat er om bekend dat hij sponzig remt.
Ik heb zelf een ZX-6R van '98 gehad met hetzelfde probleem, motor voorzien van stalen remleidingen mocht niet baten ook gesinterde blokken brachten niet het gewenste resultaat.

Zoek niet verder, nieuwe/andere remklauwen, Nissin Tokico 4 zuiger klauwen van een GSX-R 600 SRAD 1998 passen 1 op 1 en gaan je geven waar je naar opzoek bent ;)
 
Laatst bewerkt:
Model staat er om bekend dat hij sponzig remt.
Ik heb zelf een ZX-6R van '98 gehad met hetzelfde probleem, motor voorzien van stalen remleidingen mocht niet baten ook gesinterde blokken brachten niet het gewenste resultaat.

Zoek niet verder, nieuwe/andere remklauwen, Nissin 4 zuiger klauwen van een GSX-R passen 1 op 1 en gaan je geven waar je naar opzoek bent ;)

Als er af-fabriek van die 6-zuiger dingen op zitten kan je die in ieder geval meteen uit elkaar halen als de remhendel sponzig aanvoelt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan