virago 750 82 caferacer project

Gister bezig geweest met het afvullen en ontluchten van het remsysteem. Geprobeerd om het op bovenstaande manier te doen, met de fietsventieltjes, maar dat lukte niet. Erg lastig te ontluchten. Uiteindelijk met een injectie spuit remsysteem afgevuld via de ontluchtingsnippel naar boven toe. Nu goede remdruk.
 
full
 
Daarna schakelsetje aangesloten, wachten was op draadsnij setje, gelijk maar een goed setje besteld. Nu voor de achterrem nog een remstang maken. Daarna kan ie zo'n beetje van de bok af....
 
Vanavond remstang voor de achterrem gemaakt. Had m eerst van aluminium gemaakt, maar vond dat niet echt solide. Nu van 8mm metaal gemaakt, beide kanten draad op getapt, direct maar even in de primer gezet, morgen spuiten. Ging toch meer tijd in zitten dan ik dacht 🐢
 
Phoe Sander wat is het een gave fiets geworden zeg! Goed bezig!

Moet er nog veel gebeuren of ben je er bijna zo?
Neem m een keer mee naar werk zou ik zeggen;)
 
Phoe Sander wat is het een gave fiets geworden zeg! Goed bezig!

Moet er nog veel gebeuren of ben je er bijna zo?
Neem m een keer mee naar werk zou ik zeggen;)

He Robbert! 😀
Moeten nog wel paar dingetjes gebeuren... Maar maandag is het weer gebeurd met de vakantie, dus dan gaat t minder hard.... Nu wel mooi weer wat gedaan, volgende stap is de uitlaat
 
Vandaag cardan afgevuld met verse olie. Daarna achterrem werkend gemaakt. Moest nog even een aanslag voor het pedaal maken, op onderstaande manier gedaan. Eenvoudig maar prima zo. Wil aan de binnenzijde van het pedaaltje nog even een nokje maken, denk ook dmv een boutje, zodat ik er nog een veer achter kan zetten. Blijft de rem in elk geval nooit hangen
 
Pedaaltje nu onder voorspanning gezet dmv een veer. Pedaaltje schiet mooi terug in ruststand, met een slag van 2 a 3 cm.
Aankomende week kom ik er niet aan toe verder te gaan, week erop hoop ik m van de steun te halen.
 
Wat leuk dat je van zo'n lelijke motor zo'n apart en veel leuker ding maakt!
Ik heb bewondering voor je creativiteit. :}
 
Zo, motor staat op de wielen :)
Zithouding bevalt me wel.... Van de week gaat ie op transport voor maken van een passende uitlaat..... En dan eens kijken of we m mooi aan de loop kunnen krijgen
 
Mini update, nieuwe tankdop besteld en gespoten, tankdop die ik had heeft t poedercoaten niet mooi doorstaan. Nu deze via internet, wat droogt die lak mooi met dit weer 👌🏼
 
Een set (open) uitlaatbochten heb ik nog te koop voor de xv750.
Stuur maar een pm bij interesse.
 
Terug
Bovenaan Onderaan