Motorheftafel verplaatsen opladen, tips en tricks????

BMW R110R

Rookie
11 nov 2011
20
0
Beste Forummers,

Ik zit met een dilemma |( ....... ben van plan een motorheftafel aan te schaffen.
Nou is dat opzich geen probleem.
Alleen hoe krijg je zoiets op een aanhanger zonder heftruck of dergelijke. :?
Het exemplaar is toch al gauw 175+ KG.
Alle tips zijn welkom!!!
 
Waar wil je hem kopen?

Mijne komt van Datona.nl , opgehaald met aanhanger (met heftruck erin gezet). Ze zitten in Friesland, was voor mij goed te doen.
Neem wel een die je met je compressor omhoog kan pompen, zo'n voetpompje is ruk! :)
 
Vroeger... toen zelfredzaamheid nog een standaard eigenschap van een motorrijder was....


Eet verdorrie wat spinazie, beslis dat je m erop gaat zetten en doe het !
Eerst voorkant optillen, die erop zetten op een stuk glad plastic ofzo, achterkant optillen en schuiven maar.
Vorige jaar zo een nog wel wat zwaardere hefbrug op een aanhanger gezet. Gewoon doen.
 
Laatst bewerkt:
met een paar man. 1 kant optillen. aanhanger er onder rijden. kant 1 neerzetten op de aanhanger kant 2 optillen en op de aanhanger schuiven. goed vastzetten met een paar sjorbanden als hij midden boven de as staat.
uitladen in omgekeerde volgorde.
 
Ik maak een combinatie van de diverse mogelijkheden. Ik zet hem in de hoogste stand dan de aanhanger er onder. Ik vermoed dat de tafel dan zweeft ofzo en dan laat ik hem zakken dan staat ie er op. Is eigenlijk niet zo moeilijk.

Mocht ik moeite hebben met de zwaarte kracht dan neem ik hem op sleep touw met skatebord wieltjes er onder.

Mocht dat nog mis gaan dan bel ik wel even met Mammoet
 
Ik maak een combinatie van de diverse mogelijkheden. Ik zet hem in de hoogste stand dan de aanhanger er onder. Ik vermoed dat de tafel dan zweeft ofzo en dan laat ik hem zakken dan staat ie er op. Is eigenlijk niet zo moeilijk.

Mocht ik moeite hebben met de zwaarte kracht dan neem ik hem op sleep touw met skatebord wieltjes er onder.

Mocht dat nog mis gaan dan bel ik wel even met Mammoet

We zijn hier op MF dol op foto's en filmpjes :)
 
Serieusmode: ik neem een compressor mee en zet hem omhoog. Dan hoop ik dat de rand op de aanhanger uitkomt en laat ik hem zakken. En dan de garage krik er aan de andere kant onder.
En nog iets er onder, dat hij makkelijk schuift. Dan met mijn lompe massa er maar tegen aan rijden...... ;)

(Even voor de duidelijkheid ik haal hem in mijn eentje op.)
 
Serieusmode: ik neem een compressor mee en zet hem omhoog. Dan hoop ik dat de rand op de aanhanger uitkomt en laat ik hem zakken. En dan de garage krik er aan de andere kant onder.
En nog iets er onder, dat hij makkelijk schuift. Dan met mijn lompe massa er maar tegen aan rijden...... ;)

(Even voor de duidelijkheid ik haal hem in mijn eentje op.)


En dit is de serieusmode?
Waar en wanneer haal je hem op? Dan kom ik filmen.
_O-
 
agJIP.gif
 
Terug
Bovenaan Onderaan