ZZR 600 lekt benzine!

Status
Niet open voor verdere reacties.

pascaline

MF'er
31 mrt 2014
64
0
St. Willebrord
Hallo Allemaal,
Heb 3 weken geleden eenKawazaki zzr600 uit 1993 gekocht en vraag me af of een goed koop was!

Motor heeft net een beurt gehad: carburateurs schoongenaakt, bougies zijn vervangen, tankslang vervangen, achterrem vervangen, ketting en tandwiel vervangen enz...
Dus een heeeel grote beurt gehad.

Dinsdagavond terug gehad. Even een stukje gereden prima!
Vanochtend wou ik de motor pakken en ja hoor ze lekt benzine! En niet een beetje!! Jij ziet gewoon de benzine druppelen!

wat kan dit zijn? Heeft iemand ook zoiest mee gemaakt?

Ben natuurlijk woest en zeer teleurgesteld! :(


full
 
Waarschijnlijk laat je de benzinekraan losstaan, en lopen de carburateurs over.
De vlotternaalden sluiten niet goed af op de zittingen.
(ik ga er vanuit dat je geen benzinepomp hebt, alleen een benzinekraan)
 
Benzine lekt gewoon overaal --> alles ziet er onder: kan niet precies zien waar het uitkomt omdat benzine druppelt gewoon bij de carburateurs, bij de afsluiting van de tank.
Nee heb idd geen benzinepomp en ook geen benzinekraan hoor, ik zie helemaal geen kraan.
 
Nee betekend dat als je de motor een tijd stil zet je de benzine kraan dicht moet draaien ;)

Kan met google zo snel niet vinden waar hij bij de zzr 600 zit maar het is een kleine knop die je op aan/uit/reserve kan draaien. Als je die op aan laat dan blijft er langzaam benzine in de carburateurs lopen en dan lopen ze langzaam vol waardoor ze kunnen lekken. Dat is wat boevie bedoelt.
 
Misschien iets niet goed teruggeplaatst na het onderhoud? Er zijn niet heel veel mogelijkheden:
- Gaatje in de tank (roest)
- Lekkende benzinekraan-, benzinepomp-, benzinefilter of tankaansluiting (onderkant van de tank)
- Lekkend/loszittend benzineslangetje (van tank naar carburateurs)
- Lekkende vlotternaalden (overlopende carburateurs)

Als je de mogelijkheid heb, even de kappen eraf pakken en de benzineroute volgen, of terugbrengen naar degene die het onderhoud heeft gedaan...
 
Laatst bewerkt:
Nee betekend dat als je de motor een tijd stil zet je de benzine kraan dicht moet draaien ;)

Kan met google zo snel niet vinden waar hij bij de zzr 600 zit maar het is een kleine knop die je op aan/uit/reserve kan draaien. Als je die op aan laat dan blijft er langzaam benzine in de carburateurs lopen en dan lopen ze langzaam vol waardoor ze kunnen lekken. Dat is wat boevie bedoelt.
Als de vlotternaalden niet lekken, moet je de benzinekraan zonder problemen open kunnen laten staan...
$(KGrHqV,!qUFBhsRf)tFBQbwLKhypg~~60_57.JPG
 
Laatst bewerkt:
Nee zou ook zo moeten kunnen, gaf alleen even wat meer uitleg bij wat boevie bedoelde.

Ik denk zelf dat er ergens een slangetje misschien niet helemaal goed vast zat wat tijdens je laatste rit is losgetrilt en daarom lekt. Maar makkelijkste is inderdaad kappen eraf en proberen het spoor te volgen. Je kan alvast je benzinekraan dichtdraaien, als het dan nog doorgaat weet je dat het probleem in het stuk tussen je benzine kraan en tank in zit.
 
Benzinekraantje open laten staan is niet mogelijk bij een zzr (d in ieder geval) het werkt standaard op vacuüm, je kan een knopje indrukken om de benzine vrij te laten lopen.
Er lopen 2 slangetjes naar de benzinekraan. 1 naar de carburateur voor vacuum (Zit aan de zijkant van de kraan) en 1 naar de carburateur voor benzine. (zit aan de onderkant van de kraan).

Wat ik zou doen is eerst met een doek alle benzine wegvegen en vervolgens uitzoeken waar het vandaan komt.
Vloeistof( en benzine dus ook) heeft de geweldige eigenschap om de wet van de zwaartekracht te volgen, en zal uiteindelijk op het laagtste punt uitkomen.

De hoofdverdachten zijn benzineslang of carburateur. (maar iets anders is natuurlijk ook mogelijk). Als de beurt door iemand anders uitgevoerd is, zou ik teruggaan.
 
Hallo Allemaal,
Heb 3 weken geleden eenKawazaki zzr600 uit 1993 gekocht en vraag me af of een goed koop was!

Motor heeft net een beurt gehad: carburateurs schoongenaakt, bougies zijn vervangen, tankslang vervangen, achterrem vervangen, ketting en tandwiel vervangen enz...
Dus een heeeel grote beurt gehad.

Dinsdagavond terug gehad. Even een stukje gereden prima!
Vanochtend wou ik de motor pakken en ja hoor ze lekt benzine! En niet een beetje!! Jij ziet gewoon de benzine druppelen!

wat kan dit zijn? Heeft iemand ook zoiest mee gemaakt?

Ben natuurlijk woest en zeer teleurgesteld! :(


[afbeelding]
Waar heb jij je onderhoud laten doen misschien eerst terug gaan met je probleem en dan pas woest worden?
Het is maar een idee ;)
Waar gewerkt word worden fouten gemaakt is nu eenmaal zo.
 
Ok kon motor afgelopen zaterdag om 17.00 uur pas halen, Ze hebben een onderdeel van de benzinekraan vervangen.

Ik blij, zondag kan ik even rijden! Zaterdag staarte ze in 1 keer! Moest 2kms verder afspreken. Bakkie gedaan en dan gaan! NEE dus!! Ze wou niet meer starten!
Jongens hebben ze haar vol benzine laten verzuipen en toen ging het toch.
Nou de hele motorrit was een ramp als we gingen stoppen, wou ze niet meer starten. Moest haar helemaal vol laten lopen met benzine en dan ging ze weer.

Vanochtend, ja hoor!!! Ze lekt weer benzine!!! niet zoveel als afgelopen week maar toch ze lekt weer!!

Ik ben radeloos, weet niet wat ik moet doen! Zelf de motorzaak zegt dat een klote ding is!
 
Ok kon motor afgelopen zaterdag om 17.00 uur pas halen, Ze hebben een onderdeel van de benzinekraan vervangen.

Ik blij, zondag kan ik even rijden! Zaterdag staarte ze in 1 keer! Moest 2kms verder afspreken. Bakkie gedaan en dan gaan! NEE dus!! Ze wou niet meer starten!
Jongens hebben ze haar vol benzine laten verzuipen en toen ging het toch.
Nou de hele motorrit was een ramp als we gingen stoppen, wou ze niet meer starten. Moest haar helemaal vol laten lopen met benzine en dan ging ze weer.

Vanochtend, ja hoor!!! Ze lekt weer benzine!!! niet zoveel als afgelopen week maar toch ze lekt weer!!

Ik ben radeloos, weet niet wat ik moet doen! Zelf de motorzaak zegt dat een klote ding is!


ik snap er geen ene reet van.
 
Als je schrijft : "jongens hebben haar vol benzine laten lopen" Wat bedoel je dan te zeggen? Hij doet het weer als je de tank vult?

De motorzaak zegt dat het een klote ding is dus je hebt hem particulier gekocht?
 
Als je schrijft : "jongens hebben haar vol benzine laten lopen" Wat bedoel je dan te zeggen? Hij doet het weer als je de tank vult?

De motorzaak zegt dat het een klote ding is dus je hebt hem particulier gekocht?
Tis een vrouw.

mannen zeggen, hij is verzopen. Vrouw hoort iets anders.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan