Motor-Forum

Select Forum

Arnhemmers verenigt U Deel 57 ! !

'T gas erop

Reg. datum:
01 mei. 2007
Arnhemmers verenigd U deeltje 57 ! !

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

imagesCAKNGJPK.jpg
imagesCAH5ZSAL.jpg
Arnhem is een stad en gemeente in het oosten van Nederland. Het is de hoofdstad van de provincie Gelderland. Arnhem heeft 149.821 inwoners (per 31 december 2012, bron: CBS) en maakt deel uit van de Stadsregio Arnhem Nijmegen (plusregio), een conurbatie met ruim 736.100 inwoners. Een inwoner van Arnhem wordt een Arnhemmer genoemd.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Arnhem ligt aan de rivier de Nederrijn en de Sint-Jansbeek, waaraan de stad zich heeft ontwikkeld. De stad ligt zowel ten noorden als ten zuiden van de Rijn. Vooral het zuidelijke stadsdeel heeft zich na de Tweede Wereldoorlog zeer sterk ontwikkeld. Door de ligging van Arnhem als doorgangsplek tussen West-, Oost-, Noord- en Zuid-Nederland, en doordat de stad het voorportaal van Duitsland is, heeft de stad zich kunnen ontwikkelen als belangrijke handelsstad. In de stad komen zes belangrijke wegen samen, vormt het Station Arnhem een belangrijke spoorwegverbinding in alle richtingen en is dit het belangrijkste station voor de verbinding met Duitsland. Ook vormt de Rijn voor Arnhem het portaal tussen Duitsland en de rest van Nederland.

De huidige naam Arnhem komt van Arneym en is afgeleid van Arn of Aro - van het Germaanse arnu (arend) - en heem (thuis). Ook de Latijnse aanduiding Arenacum zou thuis van de arend betekenen en duiden op de vele arenden die vroeger op de heuvels en in de bossen van Arnhem huisden. De naam Arneym wordt voor het eerst genoemd in 893 in een goederenregister van de abdij Prüm. Eerder, rond 814, werd al een schriftelijke vermelding gemaakt van Meginhardeswich; dit is het huidige Meijnerswijk in Arnhem-Zuid. Het werd in 847 geplunderd door de Vikingen.

In de Arnhemse tongval heet de stad 'Èrnem'. Het Ernems wijkt sterk af van Zuid-Gelderse dialecten door de Haagse invloeden: in de tweede helft van de 18e eeuw trokken rijke Hagenaars naar buitenhuizen in de bossen rondom Arnhem. Het Haagse accent werd door de lokale Arnhemse bevolking overgenomen omdat het accent status verschafte. Het accent wordt heden ten dage nog voornamelijk in de volkswijken als 't Broek, de Geitenkamp en Klarendal (uitspraak klèrendoal) gesproken.

Café de Schoof, centraal gelegen op de Korenmarkt. Het uitgaanshart van Arnhem! De Arnhemmers drinken nou eenmaal meer koffie dan dat ze rijden!
2nvw139.jpg
de arnhemmers.jpg

De Leden :
Eersteklasboefje
eersteklasboefje.jpg
Luthalia
luthalia2.jpg
luthalia.jpg
Jeffa
jeffa
Thanas
Thanas.jpg
Becat
Becat.jpg
B.B.I.L.
B.B.I.L.jpg
Baksteen
Baksteen
Daanrsv
Daanrsv
Arend SC
Arend SC.jpg
Alextreem
Alextreem.jpg
alextreem
droopyfret
bike2.jpg
Melvin
Melvinn
Maus 75
Maus 75.jpg
M.K.
M.K..jpg
Ludo 01
Ludo 01.jpg
LadyJ
LadyJ.jpg
Kala
Kala.jpg
Jelsel
Jelsel.jpg
Jefta
Jefta.jpg
Hans-G
Hans-G.jpg
Gobert
Gobert.jpg
Gobert3.jpg
Gobert2.jpg
Gejabo
Gejabo.jpg
Duccie
Duccie.jpg
dr. Dre2.jpg
VTBert
VTbeRt.jpg
Ludo 01
WaXstar.jpg
Danelli
Danelli
Trasos
Trasos.jpg
~Suus~
Suus.jpg
Sparc
Sparc.jpg
Shiny
Shiny.jpg
RiesB
RiesB2.jpg
RiesB.jpg
Racekip#1
Racekip#1.jpg
Pedro98
Pedro98.jpg
Osirus
Osirus.jpg
OPM
OPM.jpg
Oliesjeik
Oliesjeik.jpg
Niels-16v
Niels-16v.jpg
Moto Bob
Moto Bob
mijn r6
mijn r6.jpg
Miertje
MierJ.jpg
Vip3r
Vip3r.jpg
Lardosio
Lardosio.jpg
dr. Dre
dr. Dre.jpg
dr. Dre
Pijltje
Pijltje.jpg
Zuenman
Zuenman.jpg
Bibo
Bibo
Jeroen92
Jeroen1992.jpg
Tommy1985
Tommy1985.jpg
Frontysco
Frontysco.jpg
Master-D
Master-D.jpg
Danny k
Danny k.jpg
Bludge
Bludge
Stephan
Stephan.jpg
The Mud
The Mud.jpg
KoenWitjes
koenWitjes
lukepro3
lukepro3.jpg
Nathlin
Nathlin.jpg
HenriLiefers
Henriliefers2.jpg
Henriliefers.jpg
kaZH
kaZH.jpg
JeromG89
JeromG89.jpg

Het verleden

Arnhemmers Verenigt U Deel 30 (the big 3....0)
Arnhemmers verenigt u Deel 31 (at full speed)
Arnhemmers verenigt u deel 32 (trillend op mijn benen)
ArnhemmersVerenigt U Deel 33
Arnhemmers Verenigt U deel 34
Arnhemmers Verenigt U Deel 35
Arnhemmers verenigt u in Deel 36!!!
Arnhemmers verenigt u in Deel 37!!!
Arnhemmers verenigt u in Deel 38
Arnhemmers verenigt u in Deel 39: Waar werken we nu aan?
Arnhemmers verenigt u in Deel 40: Winterrrr
Arnhemmers verenigt u in Deel 40: Fijne feestdagen :)
Arnhemmers verenigt u in Deel 41
Arnhemmers & tapijtleggers .deel 42!
Arnhemmers en Tapijtleggers verder in deel 43
Arnhemmers in deel 44 wanneer de eerste BBQ van 2010?
Van HondaBob tot MotoBob Arnhemexclusief
Arnhemmers maken de Achterhoek onveilig deel 46
Arnhemmers verenigt u in Deel 47: Op naar de TT
Arnhemmers verenigt u in Deel 48: De hete BBQ zomer door
Arnhemmers verenigt u in deel 49: Da's bijna 50!
Arnhemmers verenigt u in Deel 50:Vallende bladeren ontwijken
Arnhemmers verenigt U deel 51: winter en sneeuw?....rot op!!
Arnhemmers verenigt U deel 52: bierdrinkenkutroepmeeting!!!!
Arnhemmers verenigt U deel 53; niet lullen maar poetsen!!
Arnhemmers verenigt U deel 54, Wordt snel weer beter Suus!
Arnhemmers-verenigd-U-deel-55-Beterschap-Suus
Arnhemmers verenigt U deeltje 56 ! ! Mooi weer komt eraan !
Arnhemmers verenigd U deeltje 57 ! !
MeanBlueMan wijzigde dit bericht op donderdag 29 oktober 2015 14:28 (203%)
'94: SUZUKI GSX 750 '81,'95: KAWASAKI GPZ 1000RX '86,'07: SUZUKI GSX-R750R '86 Limited Edition '13 HONDA CB-400N '81 Heden: HONDA CBR XX 1100 BB '97

RidingTheDutch

Reg. datum:
21 apr. 2013
ik zag trouwens gister Eersteklasboefje denk ik in presikhaaf :P

BACA Snake

Reg. datum:
27 jan. 2010
:W

THE MUD

Reg. datum:
22 aug. 2004
En daar zijn we weer *O* *O* *O*

Vanavond een leuk ritje gedaan met Thanas en Tom, mooie route had je voor ons in petto Thanas :Y . Opkomst viel wel wat tegen, het werd een Super Motard Micro Meeting Arnhem ;)
Current:... Ex: DR-Z 400SM, GSX-R 750 Streetfighter, Aerox 100cc, CBR 900RR SC 28 Fireblade naked, GSX-R 600 K3 Corona, KTM 640 LC4 SM, CBR 600 F4i FS Sport, GSX-R 600 Srad, GSX-R 750 Srad, VFR 800I, Runner 180cc VXR, CBR 919RR SC33 MK2

ktm 950

Reg. datum:
22 apr. 2014
Bedankt voor je banden advies Koen. Waar bestel jij altijd je banden ? Gaan er ook msen van hier naar de MF meeting 4 mei ?

Reg. datum:
04 sep. 2008
@Droopyfret, mijn foto staat 2x in de openingspost. de eerste mag blijven, de tweede mag weg.

Het was zeker een leuke rit, voor mij ook de eerste keer dat ik m gereden had, jammer dat ik in oosterhout even de weg kwijt was, blijkt dat we gewoon rechtdoor moesten toen we daar de wijk insloegen, die weg gaat recht naar de dijk, agja.

BANDEN:
Zelf monteren, dan kan je online kopen.
www.motorbandenmarkt.nl (die hebben ook garages waar je t kan laten monteren, kan je online vinden)
www.mynetmoto.com (gebruik ik meestal)
www.tirendo.nl
www.boksmotyre.nl (dan daar bestellen en laten monteren, goede man)

Maar google maar op motorbanden en je ziet een hele hoop mogelijkheden. Let wel op, als je online banden besteld en je gaat naar een garage om ze te laten monteren, betaal je vaak meer dan dubbel de kosten voor de montage. Dus is je winst snel weg. Bandenadvies vragen op internet is altijd leuk, zoveel mensen, zoveel aanbevelingen. Ik zelf rijd graag met Continental. Maar twijfel wel erg om de Michelin Pilot Road 4 te proberen. Vanwege de natte grip, maar of dat echt nodig is...
Niet lullen, banden rullen, of lekker spanen in het zand!

Motorloos....Niet meer! :P

Reg. datum:
22 jul. 2008
quote:
lukepro3 schreef op 23 april 2014 @ 22:45:
ik zag trouwens gister Eersteklasboefje denk ik in presikhaaf :P

Das niet mogelijk.... Is gister de hele dag met de tuin bezig geweest in Veenendaal. :P
Suzuki GSX-R 750 SRAD 1996 Suzuki GSX-R 750 K4 2005 Suzuki GSXR 750 K7 Suzuki GSX-R 750 K9
Baseballbat, baseballbat, after a tsunami all the furniture is wet.
Oh Suzuki, gelukkig ben jij mooi geen italiaan!

RidingTheDutch

Reg. datum:
21 apr. 2013
quote:
WaXstar schreef op 24 april 2014 @ 09:10:

[...]

Das niet mogelijk.... Is gister de hele dag met de tuin bezig geweest in Veenendaal. :P

oh? dan leek iemands motor er heel erg op haha

RidingTheDutch

Reg. datum:
21 apr. 2013
quote:
ktm 950 arnhem schreef op 24 april 2014 @ 01:01:
Bedankt voor je banden advies Koen. Waar bestel jij altijd je banden ? Gaan er ook msen van hier naar de MF meeting 4 mei ?

ik ga 4 mei met mijn vriendin achterop. denk wel dat ik alleen rij omdat ik maar 125cc mag rijden + bijrijder is niet vooruit te branden dus ik ga over 80 wegen heen en de snelweg vermijd ik.

THE MUD

Reg. datum:
22 aug. 2004
quote:
ktm 950 arnhem schreef op 24 april 2014 @ 01:01:Gaan er ook msen van hier naar de MF meeting 4 mei ?

Als ik tegen die tijd nog een motor heb staan kom ik wel even buurten. :Y
Was vorig jaar met een van de koekblikken en dat is toch anders, al heb ik wel een MF'er met pech langs de A1 kunnen helpen.
Current:... Ex: DR-Z 400SM, GSX-R 750 Streetfighter, Aerox 100cc, CBR 900RR SC 28 Fireblade naked, GSX-R 600 K3 Corona, KTM 640 LC4 SM, CBR 600 F4i FS Sport, GSX-R 600 Srad, GSX-R 750 Srad, VFR 800I, Runner 180cc VXR, CBR 919RR SC33 MK2

Reg. datum:
21 okt. 2012
Zo het schakelpookje is weer vastgezet, kon het boutje toch zeker 2,5 slag terug erin draaien. Trilt blijkbaar vaker los bij deze blokken, in de gaten blijven houden dus.

Testritje zit er vandaag helaas dan weer niet in, met dit lekkere weer..
If a man says he will fix it, he will. There is no need to remind him about it every 6 months.

Zx6r 2003

Reg. datum:
19 jan. 2010
Ik ga wel naar de mffm, mits het goed weer is

KTM 1290 Superduke SE

Reg. datum:
23 jan. 2010
quote:
Tom_ schreef op 24 april 2014 @ 12:35:
Zo het schakelpookje is weer vastgezet, kon het boutje toch zeker 2,5 slag terug erin draaien. Trilt blijkbaar vaker los bij deze blokken, in de gaten blijven houden dus.

Testritje zit er vandaag helaas dan weer niet in, met dit lekkere weer..

Lcoktite of beetje vloeibarepakking om de bout heen knaaien dan errin draaien.

@ktm 950 arnhem.. motorbandenmarkt.nl idd :) maatje van me doet ze voor 10€ ps errop leggen wel de wielen los na hem toe brengen.

@droopy.. gooi die offline leden er toch uit de openingspost, tis toch geen lexa chat of cu2night hier.

O-) :X
koenWitjes wijzigde dit bericht op donderdag 24 april 2014 17:29 (9%)
“Wat rijdt dat slijt, en wat staat dat vergaat!"

Reg. datum:
04 sep. 2008
Goed idee koen. Gewoon de openingspost flink inkorten. Minder lullen, meer rijden.

1 en 2 cilinders = altijd locktite op voorraad hebben!

Ik hoop van t weekend nog wel n ritje te doen, maar heb dan niet geel tijd denk ik. T weer volgende week begint volgens mij niet zo lekker. Voor volgende donderdag maar weer een ritje vastzetten, als t weer t toelaat. 19:30 vertrekken vanaf mc gelredome.

BACA Snake

Reg. datum:
27 jan. 2010
Idd, een heel zooitje is al geen eeuwen meer in dit topic geweest

Reg. datum:
21 okt. 2012
Op mijn telefoon blijft deze pagina idd maar laden, en dat met 4G. Ik hoop dat we snel op pagina 2 zitten.

En volgende keer dat de motor hier voor de deur staat zal ik er wat blauwe locktite onder gooien. ;)
If a man says he will fix it, he will. There is no need to remind him about it every 6 months.

Moderator

Jeg elsker deg også

Reg. datum:
08 jan. 2003
Functie:
Moderator
quote:
ktm 950 arnhem schreef op 24 april 2014 @ 01:01:

http://www.boksmotyre.nl

Vaak veruit het goedkoopst en erg goede zaak !

Enige die ik durf aan te bevelen bij vrienden en bekenden en die zijn er altijd enthousiast over :)
Pastafarian
The devil does not exist, it's just God when he's drunk.
All that is needed for evil to succeed is that decent human beings do nothing.

Motoren welkom bij cafe-schoof

Reg. datum:
22 jun. 2007
Eindelijk een nieuw deel...
Oh Aprilia, gelukkig ben jij mooi geen Japanner!

Aprilia Tuono R 2004

Reg. datum:
09 jul. 2007
Hé, een nieuw deel. *O*
Life is what happens to you while you're busy making other plans.

Reg. datum:
04 sep. 2008
Dat zijn al 2 aanbevelingen voor wim boks. Lijkt mij duidelijk.

KTM 1290 Superduke SE

Reg. datum:
23 jan. 2010
quote:
MeanBlueMan schreef op 25 april 2014 @ 02:04:

[...]

Enige die ik durf aan te bevelen bij vrienden en bekenden en die zijn er altijd enthousiast over :)

kom op met prijzen :) zijn ook mensen die zelf beetje sleutelen en wielen los kunnen aanleveren, denk dat online bestellen, zelf ergens banden laten draaien goedkoper nog goedkoper gok ik?
(effe lekker gesprekje lospeuteren)
“Wat rijdt dat slijt, en wat staat dat vergaat!"

'T gas erop

Reg. datum:
01 mei. 2007
quote:
MeanBlueMan schreef op 25 april 2014 @ 02:04:

[...]

Ook een super service, iemand die verstand van motoren en sleutelen heeft, en koffie word altijd vers gezet :)
'94: SUZUKI GSX 750 '81,'95: KAWASAKI GPZ 1000RX '86,'07: SUZUKI GSX-R750R '86 Limited Edition '13 HONDA CB-400N '81 Heden: HONDA CBR XX 1100 BB '97

THE MUD

Reg. datum:
22 aug. 2004
http://balmo-motorbanden.nl/html/contact.php

Zit in Westervoort, super vriendelijke en behulpzame vent en is tevens een actief MF'er ;)

Arnhem

Reg. datum:
30 jan. 2007
quote:
luthalia schreef op 24 april 2014 @ 23:20:
Idd, een heel zooitje is al geen eeuwen meer in dit topic geweest

Er staat een heleboel ouwe meuk tussen inderdaad... :+
zzr600 - zx7r- zx9r - ZX10r - FZ1-n

Moderator

Jeg elsker deg også

Reg. datum:
08 jan. 2003
Functie:
Moderator
quote:
koenWitjes schreef op 25 april 2014 @ 18:34:

[...]

kom op met prijzen :) zijn ook mensen die zelf beetje sleutelen en wielen los kunnen aanleveren, denk dat online bestellen, zelf ergens banden laten draaien goedkoper nog goedkoper gok ik?
(effe lekker gesprekje lospeuteren)

Ik stel zijn prijzen niet vast, dan moet je hem even bellen natuurlijk.

Zelf banden bestellen kan. Is goedkoper. Daarna moet je met de hele handel ergens heen om ze erop te laten leggen. Vergeleken met naar Wim gaan ben je je voordeel dan weer kwijt.

Wim past zijn prijzen constant aan, naar gelang zijn inkoopprijs. En heeft heel, heel erg veel verstand van wat hij doet.
Banden koop je daar best door te zeggen wat voor motor je rijdt en wat je rijstijl is.

Je kan zelf je velgen/banden meenemen, je kan zelf het sleutelwerk aan je motor doen op zijn brug met zijn gereedschap.
Ben je aan t prutsen/kom je er niet uit helpt ie je even tussendoor, zonder kosten. Wil je alles door hem laten doen kan dat ook. IK heb een collega doorgestuurd naar m die zijn best heeft gedaan maar nergens goedkoper terecht kon voor banden voor zijn CBR600RR als bij Wim.

En heb je s een band met hoogteslag of onbalans die erger is als normaal, dan krijg je een andere band, zonder problemen of mekkeren. Wim is wat kennis en kwaliteit betreft echt nr 1 in de omgeving, absoluut.
Pastafarian
The devil does not exist, it's just God when he's drunk.
All that is needed for evil to succeed is that decent human beings do nothing.

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.