powercommander 5 of ecu flashen gsxr1000 k7

The Green Flash

MF veteraan
2 okt 2002
2.440
0
apeldoorn
ik heb een vraag ik heb een gsxr1000 k7 met 196pk door full yoshimura systeem en race filter nu wil ik hem sneller hebben voor weg en circuitgebruik nu kan ik mijn ecu opsturen naar carma electronics dan worden alle restricties weggehaald enz en dus naar zeggen meer vermogen Iemand ervaring mee?? ze hebben namelijk geen testbank om het voor en na te laten zien :Y :N
ik kan ook een pc5 kopen en hem dan laten fine tunen kost hetzelfde geld wat is wijsheid?? *O*

alvast bedankt voor de tips.

grt jan
 
Pc5. Knap 196pk.


ja was bij de valkenier mijn powercommander deed bij hele hoge toeren onderbreken van de injectie en dan voelt het net of je geen stuurdemper hebt met overschakelen slaan met het stuur hebben toen de pc3 ertussen weggehaald en toen was dat probleem opgelost en gaf hij nog 176 op het achterwiel
dus denk ik dat mijn pc 3 kapot is of misschien een keer opnieuw een nieuwe map erin doen hen ik ook van horen zeggen
iemand ervaring mee???
 
Pc5. Knap 196pk.

full


zal wel krukas pk zijn dan heb ik ook 176 hehe ( zonder ram air ) .

een zx10 r uit 2010 had laatst met pc/race filter 175 AW pk dus k7 gix met 196 AW pk vind ik ook erg veel idd :)
 
Laatst bewerkt:
en zelf zou ik ook voor een pc gaan ( als ik tussen jou 2 keuze's moest kiezen )die kan je mee nemen naar je volgende motor / of los verkopen
een losse Ecu kopen is volgens mij stuk duurder en niet zo mee te nemen naar een volgende motor .

maar waarom probeer je de FI tuner pro niet kost 150 minder en werkt perfect ( 199 nieuw )

kan je van die 150 euro mooi een custom map laten maken
 
Laatst bewerkt:
Ik zou de ecu laten flashen waardoor limiters etc eruit gehaald worden. Pas wel op dat deze lui die dit doen, de ecu niet locken op hun eigen flash, dan zou je tegen problemen aan kunnen lopen wanneer je ooit nog een aanpassing laat doen door een ander.

Wat betreft fuel tables aanpassen in de ecu, niet doen. Hier pak je beter een pc5 voor, en deze laat je proper afstellen op een dyno.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb onlangs een R6 ecu geflashed, klusje van letterlijk 5 minuten. Ik heb het gedaan met een kabel en software van flash-tune.com. De startonderbreker is ook meteen ongedaan gemaakt.

bij de R6 zitten fuel maps standaard niet op de 100%. Ze bouwen bij volgas op naar ergens tussen de 90 en 95% en dan vlak voor de begrenzer bouwen ze al weer af naar de 85%. Mijn gedachte is dat hij dan minder hard de begrenzer in hakt. Met de flash gaat hij dus wel naar de 100% en wordt het afremmen op de motor ook verminderd bij gasdicht. Dit zorgt er gewoon voor dat je motor soepeler rijdt.

Er zijn verschillende manieren om je ECU te flashen, maar ik heb ook al verhalen gelezen dat de verschillende methodes met elkaar kunnen conflicteren en dus je ECU bricken met een beetje pech.

Persoonlijk ga ik liever voor een PC5 of een bazzaaz unit, omdat je altijd terug kan naar origineel.
 
Laatst bewerkt:
heb voor 89 euro een x-tre besteld voor de k7 moet ook een hoop restricties opheffen,ga het proberen de eerste 3 versnellingen zijn behoorlijk geknepen als ik het moet geloven en de topspeed limiter wordt ook opgeheven nou dan ben ik al een aardig eind :}

ik heb een pc3 ertussen gehad maar hij begon bij overschakelen volle toeren met het stuur te slaan elke versnelling dit omdat hij de injectie onderbrak toen de pc3 ertussen weggehaald en probleem opgelost maar geen pc3 erna meer tussen zou ik misschien opnieuw een nieuwe map moeten inbrengen in de powercommander en de oude map eruit halen of zou de powercommander kapot zijn?rijdt tot de 11000 toeren gewoon prima pas daarna geeft die de onderbreking :?
 
Laatst bewerkt:
ik heb een pc3 ertussen gehad maar hij begon bij overschakelen volle toeren met het stuur te slaan elke versnelling dit omdat hij de injectie onderbrak toen de pc3 ertussen weggehaald en probleem opgelost maar geen pc3 erna meer tussen zou ik misschien opnieuw een nieuwe map moeten inbrengen in de powercommander en de oude map eruit halen of zou de powercommander kapot zijn?rijdt tot de 11000 toeren gewoon prima pas daarna geeft die de onderbreking :?

Klink niet erg aannemelijk. Als je stuur gaat slaan komt je wiel (bijna) los. Als hij de injectie onderbreekt krijg je meer druk op je voorwiel en zou hij juist niet moeten gaan klapperen. Had je niet gewoon meer power waardoor ie nu wel licht werd aan de voorkant en eerder niet?
 
Er is er volgens mij geen een in het gsx-r1000 topic die echt positieve ervaringen heeft met een x-tre. Alleen maar gedoe met je gear indicator en ze merken er geen drol van.
 
Klink niet erg aannemelijk. Als je stuur gaat slaan komt je wiel (bijna) los. Als hij de injectie onderbreekt krijg je meer druk op je voorwiel en zou hij juist niet moeten gaan klapperen. Had je niet gewoon meer power waardoor ie nu wel licht werd aan de voorkant en eerder niet?

nee hij hield echt in bij overschakelen 12000toeren daardoor sloeg hij met het stuur ook van 5 naar 6
 
Er is er volgens mij geen een in het gsx-r1000 topic die echt positieve ervaringen heeft met een x-tre. Alleen maar gedoe met je gear indicator en ze merken er geen drol van.

ik merkte wel degelijk verschil bij me vorige motor :Y

het is ook tot half gas he in de 1ste 3 versnellingen alleen
je krijgt wat agressiever koppel gevoel/power je ontsteking word later ipv te laat dus het Moet wel wat doen .

bij volgas is er geen verschil dus ook niet in 1 2 3

of je teller voorbij 299 gaat heb ik nog niet gezien
de toeren /snelheid gaan zowiezo door :Y

ook bij de testbank zijden ze dat het werkt vooral op 1000/1300 cc merk je zeker wat TOT half gas . hij zij tegen mij je afstelling is goed . een pc zou geldverspilling zijn voor die max 2-3 pk die je nog wint . een tre zal wel helpen voor wat meer karakter/koppel
 
Laatst bewerkt:
ik merkte wel degelijk verschil bij me vorige motor :Y

het is ook tot half gas he in de 1ste 3 versnellingen alleen
je krijgt wat agressiever koppel gevoel/power je ontsteking word later ipv te vroeg dus het Moet wel wat doen .

bij volgas is er geen verschil dus ook niet in 1 2 3

of je teller voorbij 299 gaat heb ik nog niet gezien
de toeren /snelheid gaan zowiezo door :Y

ook bij de testbank zijden ze dat het werkt vooral op 1000/1300 cc merk je zeker wat TOT half gas . hij zij tegen mij je afstelling is goed . een pc zou geldverspilling zijn voor die max 2-3 pk die je nog wint . een tre zal wel helpen voor wat meer karakter/koppel
ok *O*
 
:S als die denkt dat i in ze 6 staat geeft die juist vol vermogen in de 1tm5
dat is de hele point juist van een x tre / smart tre / a tre
als die denk dat i in ze 6 staat geeft die dus altijd de juiste ontsteking ipv te laat

ik ga er 1 van ebay halen zo als ik al vaker heb gedaan 30 -+ ben je klaar :]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan