quad project yamaha 600cc

mishaaa

MF'er
12 mei 2013
245
0
quadprojectlogo_zpsd05fd858.png


Hallo heren (en dames?),

Ik zal me even voorstellen. Ik ben misha 18jaar en studeer werktuigbouwkunde. Ik doe dit project deels samen met Justin, ook 18jaar.
Mijn hobbys zijn natuurlijk sleutelen.

Ik kreeg samen met een goede vriend van me een idee om een quad project te beginnen en er een blok onder te leggen van een motor. Ik zocht een quad die niet te duur was maar wel op kenteken (aangezien het blok meestal het duurste is van de quad). We kwamen al snel bij een chinese bami, een EGL Madmax. Genoeg ruimte voor een groot blok en zo nog een aantal dingen wat het toch gemakkelijker zal maken.
Wij dus contact op genomen en een paar dagen erna de quad (zonder blok) gaan ophalen met de aanhanger (die overigens 10cm te smal was..).



Eenmaal thuis aangekomen bedachten we, tja zonder blok kunnen we niet verder.
Nog even een foto met mij op de quad:



Dus maar eens gaan zoeken voor een motor. We kwamen uit bij een xj600 die toevallig in de buurt te koop stond.
Dus wij maar gaan kijken.




Meteen maar meegenomen en heeft justin hem nog naar huis gereden.




Specs van de motor:
600cc 4 cilinder, 6 versnellingen, 75pk luchtgekoeld. Genoeg voor een quad dus.

Even foto met motor en quad samen:



Eenmaal thuis meteen de quad en motor gestript en het blok eruit gehaald. DryFit in de quad en het paste perfectt:cheer:
Fotos zeggen meer dan woorden:









Wij natuurlijk helemaal blij omdat alles gewoon veel beter paste dan we gedacht hadden. Met name ook de benzinetank. Bij de meeste quads valt die deels in het frame, bij deze ligt die er mooi op waar door die niet in de weg ligt voor het blok, en we dus geen nieuwe hoeven te lassen. Weer een meevaller!

We zijn al veel verder, maar om alles in 1 update te gooien is saai.

Tot de volgende!
 
Laatst bewerkt:
Update 8:

Daar ben ik weer!

afgelopen tijd niet zo heel veel gedaan, aangezien ik het wel druk heb en door het goede weer.

allereerst een pakketje binnengekregen van Conrad vorige week.

20140604_220308_zps9dc9fb18.jpg

20140607_151948_zpsbbc2c5f0.jpg


Daar zat in:
-Signaallamp rood 12V
-Signaallamp Blauw 12V
-Signaallamp Geel 12V
-Zekering kastje voor quad
-Parkeersensoren voor mn auto
-geurding voor mn auto

En van stage heb ik wat montagedraad meegenomen en 2 plaatjes RVS voor de toerenteller behuizing.

20140607_151805_zps774dd059.jpg


De oude zekeringkast was met glaszekeringen. Dit vind ik niks en heb hem daarom vervangen door een met gewone zekeringen.

20140607_152519_zps36bc6488.jpg


Hier gemonteerd en wel, netjes met kabelschoentjes gedaan.

20140607_154916_zpse11abd2f.jpg


Paar dagen terug ook nog mn pakkingen binnen gekregen, betaal je 9 euro verzendkosten, terwijl op de envelop staat 1.92, lekker genaaid.

20140612_180930_zps77119e8e.jpg


Gister kreeg ik een tip van een vriend, dat een actioncamera in de aanbieding was bij de action, ben ik gaan kijken en heb ik hem gelijk meegenomen.

20140613_171622_zps5e20d8cf.jpg


Hij is zelfs nog kleiner dan een go pro, en heeft zelfs een schermpje.

IMG-20140613-WA0005_zps345fe0bf.jpg

IMG-20140613-WA0007_zpsf24ae1fb.jpg


Dussss, onboard filmpjes van de quad is een feit *O* :}

Ik ben gister begonnen aan de RVS luchtfilterbox aansluiting dinges, pijpjes zijn nog niet op maat, dit had ik vandaag gedaan (geen foto helaas).

20140613_182214_zps40bce385.jpg


Dit ga ik komende week op stage netjes lassen, daar beschik ik over een lastafel dus word het tenminste netjes en recht.

Ook wacht ik al sinds woensdag op mijn rubberen slangen voor de luchtfilter, de track en trace zegt al vanaf woensdag dat het pakket in het sorteercentrum ligt, en steeds word de afleverdatum een dag vooruit gepland. Volgensmij is er iets mis gegaan?

Tot de volgende update!

Ps, Reacties zijn niet verboden *O*
 
Laatst bewerkt:
Ah die gebackorderde slang is daarvoor, irritant dat wachten op onderdelen, zit soms meer tijd in dan daadwerkelijk sleutelen.

Ja precies, hij ligt bij postNL in het sorteercentrum, wel al 4dagen wat heel raar is. Kan me niet voorstellen dat die kwijt is daar ofzo. Denk eerder dat het pakket slecht ingepakt is en ze het overnieuw doen?
 
aiihhh jammer van die camera had dat gezegt joh had ik je een andere (betere ge adviseerd) Voor 73 euro + een hele bak mount's en extra's heb je er 1 die kwa uiterlijk EXACT hetzelfde is als de hero 3 dus ook de gopro mount passen. En die is 1080 P Full Hd dus.

Mocht deze het begeven (wat ik lees van die dingen KAN dat nogal best snel gebeuren) kun je dan nog altijd die andere halen uiteraard
 
ik film zelf nog alles met een gopro hero 2 :P Maar maten van me hebben nu die look-a-like camera die ook gewoon goed is.
de voordelen van gopro,Maar een vele mooiere betaaldbare prijs van 73 euro.
Buiten dat de functie van de hero 3 en 3+ kunnen 9 van de 10 mensen niet eens gebruiken.
4K. Heeft de gemiddelde nederlander niet eens een TV voor laat staan een (dure) Pc of laptop wat die resolutie aan kan.
daar betaal je dus voor terwijl je er eigenlijk niets mee kunt.

Mja zo denk ik er dus over he (MIJN MENING)
ik betaal liever zo weinig mogelijk en dan t liefste het beste hebben hahaha :D
 
Jaa je hebt gelijk, maar een gewone laptop kan ook geen 1080p draaien dan gaat die laggen, vind 720p ook wel goed genoeg, is maar voor jullie haha ik zelf maak alles live mee.
Tocb bedankt en ga die wel halen als deze het begeeft.
 
Kreeg een idee om wat leuks met de kappen te gaan doen, het is maar een idee en wilde weten wat jullie ervan vinden.

Hier een photoshop (niet alle kappen zitten erop).

quadphotoshop_zps8b146635.jpg


Laat even weten wat jullie ervan vinden, alvast bedankt!
 
ik zal dan als eerste (eerlijk) zeggen dat ik het niet mooi vind.
en waarom.??
Ik vind het A. te druk.
B. alle merken drank Red Bull Monster rockstar enz enz door elkaar. In mijn ogen een no go!

Nogmaals het is mijn MENING !!!
Maar daarbij zeg ik dan ook altijd. Luister niet naar andere en doe wat je zelf het mooiste vind anders krijg je er achteraf spijt van.


Je fotoshop skills zijn wel nice hoor eerlijk is eerlijk.

Ik weet niet of je het wat vind maar je zou het eens kunnen proberen een stickerset ala la block te maken.
(Ken block)
Ken-Block-Rally-Subaru.jpg


Zoiets als dat, Het is een stijl waar je van moet houden dat wel, Maar wel uniek.
Je zou dan zijn merken uiteraard kunnen veranderen in je eigen merken.
Ken block heeft meerdere ontwerpen auto's die eigenlijk allemaal wel vet zijn (Nogmaal: als je ervan houdt)
 
Jaa hebt eigenlijk wel gelijk, daarom is het ook gewoon een ontwerp he!

Zon ontwerp van block is zeker netjes, maar was eraan het denken hoe ik het ontwerp, naar realiteit ga brengen. Ik zal het dan al custom moeten laten maken en dit kost zeker 200 euro, en dat vind ik wat aan de dure kant.
 
Die 1e vind ik te kermis, de achtergrondkleuren zijn te verschillend als je snapt wat ik bedoel.
Die 2de vind ik wel zeer ziek, maar dat is allemaal niet voor mijn quad te krijgen, dus zal ookal custom gemaakt moeten worden.
 
idd, Maar het is te doen hahaha.
Zo heb ik het mijne toen ook laten maken :P maar voor de ktm's hebben ze gewoon de templates liggen dat scheeld wel al een hoop
al denk ik dat de extra kosten er niet heel veel meer door zullen worden- denk zelfs gelijk zijn.

Je zou eens Jamopa kunnen mailen en/of RLdesigns
 
Waarom mensen vrijwillig reclame van merken als redbull, monster enz op hun voertuig plakken zal ik nooit begrijpen. Jullie trappen er allemaal in. Wat is er nou eigenlijk 'custom' aan zo'n inspiratieloze 13-in-een-dozijn reclame-stickerset?
Doe iets origineels, laat je niet zo sturen.
 
Laatst bewerkt:
omdat het mooi is misschien XD hahaha
Mijn stickerset is CUSTOM made gemaakt. Ik heb al mn eigen merken gebruikt die ik dus gebruik voor offroad. denk aan kleding onderdelen en dat soort spul.
Maar dat zijn alleen de merken je print/ontwerp DAT maakt je motor uniek niet de logo's

Maar banditmax, Jij hebt dus een kale motor waar niets opzit ?
Monster red bull of dat soort spul hoef je toch niet perse voor betaald te krijgen om ze op je motor te plakken??? Ik heb alles van monster gewoonweg omdat ik het MOOI vind.

Maar dat heb ik al lang,
Weet nog goed dat ik hier de eerste shirt van Monster energy had dat de mensen vroegen wat monster was... Niemand had er ooit van gehoord. En nu een x aantal jaar later kent iedereen het.

Zat toen ook denken tussen of mooi ontwerp met monster erin of een FUN stickerset met Hertog jan erin en dat soort dingen, Maar volgens jou moet ik dan eerst vragen Of Hertog jan me wat kratjes daarvoor wil sponsoren hehehe :P
Die kratjes zijn nooit verkeerd dat niet,Maar jou punt snap ik dan weer niet ;)

Des te meer reden dat ik zeg, Doe wat je zelf wilt doen ;)
De 1 houd er van de ander niet (Maar goed ook,anders hadden we allemaal hetzelfde)
 
Jaa had het al gezien, en aangezien ze meer dan 1000 fotos hadden, en ik op mn telefoon op fb zat, had ik het snel genoeg gehad. Nu ik op mn laptop zit gaat het allemaal wat makkelijker.
Ik ga eens wat inspiratie opdoen en wat photoshopjes maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan