Aandrijving Sneldheidsmeter kawa z750b

Sjoerd92

MF'er
27 jul 2014
111
0
Hallo iedereen,

Tijd terug heb ik een z750b uit 78 gekocht. De jongen vertelde me al dat de snelheidsmeter het niet deed het gaf altijd 30kmph aan. Hij had zelf al gekeken en had hem zoals hij het zelf zei: Zeer vakkundig elkaar gezet.

Toen de motor bij mij thuis stond ben ik eerst gaan kijken naar de snelheidsmeter. had hem helemaal uit elkaar gehaald. Er kwamen allerlei onderdelen uitvallen. Na wat zoeken en logisch na denken heb ik hem uit eindelijk wel vakkundig in elkaar gekregen. Hij gaf weer 0 kmph en als je de wijzer omhoog deed ging hij vanzelf weer terug.

Helaas lag het probleem niet alleen daar want toen ik het voorwiel draaide gebeurde er niks. Heb toen de aandrijf kabel gecontroleerd die is goed, had ook nog een andere geprobeerd het probleem bleef.

Nu ben ik aangekomen bij de aandrijving van de snelheidsmeter bij het voorwiel.
Zijn er nog tips wat jullie hebben?

kan je zo'n aandrijving uit elkaar halen om te kijken wat er mis is?
Of moet ik maar gelijk voor een andere kijken en waar kan ik dat het beste doen?
 
[img ] https://lh6.googleusercontent.com/-...AAAAACU/IE9CUZozRkY/w769-h577-no/IMG_0809.JPG [/img ]

Vandaag heb ik men voorwiel los gemaakt en de aandrijving voor de snelheidsmeter eraf gehaald.

[img ] https://lh6.googleusercontent.com/-...AAAAACE/hkedIkgcZJo/w433-h577-no/IMG_0807.JPG [/img ]

Volgens mij is het een afgelopen zaak, als ik aan het gedeelte draai waar hij aan het wiel klemt. Draait het pin die binnen in zit voor de kabel niet mee.
Is dat inderdaad einde verhaal? of kun je hem nog uit elkaar halen en repareren?
 
volgens mij is dat een onderdeeltje wat op heel veel kawa's wordt gebruikt. Op zich is het mechaniekje niet ingewikkeld, maar als er wat stuk is lijkt een tweedehands me een stuk makkelijker en goedkoper.

uit elkaar kan altijd, in elkaar is dan vaak wat lastiger ;)
 
Ik heb er 1 van ebay besteld, tussen 7 en 27 augustus kan hij arriveren.
Maar, ik bedacht me in eens. In Amerika werken ze met mijlen. Zit er dan verschil tussen de aandrijvingen van Europa en Amerika?
 
Terug
Bovenaan Onderaan