Stationair toerental afstellen Suzuki gsx 750 es

TonnyS

Rookie
30 sep 2014
4
0
Ben sinds een halve week in bezit van een Suzuki gsx 750 es uit 1989. Nu is het toerental veel te laag wanneer hij stationair loopt. Dit is rond de 500 tpm, waardoor hij uit valt. Verder loopt de motor goed. Zelf weet ik bij deze motor niet hoe ik het stationaire toerental kan afstellen. Bij mijn andere motor, een Suzuki gsxr 600 Srad, kan je dit makkelijk doen door een enkele "afstelschroef". Is dit ook mogelijk bij de gsx 750 es, of moet er hier meer gebeuren.
 
Dat zal nagenoeg hetzelfde gaan.
Bij die srad is het een lange flexibele bout, die vlak achter een linker kuipdeel bereikbaar is.

Bij veel motoren zit die stelschroef wat dichter bij de carbs. Kijk er dus maar eens goed naar, wss heb je het ding zo gevonden :Y
 
P1040450.JPG
 
Ik neem aan dat de stelschroef in het midden onderaan zit? Heb nog weinig ervaring met andere motoren. Heb net mijn "nieuwe" motor schoon gespoeld, alleen nu slaat hij niet aan. Startmotor doet het wel, mogelijk ergens vocht gekomen waar dat niet mag?
 
Ik heb hem inmiddels ontdekt. De stelschroef kan momenteel niet verder naar links gedraaid worden. Betekent dat hij dan helemaal "open" staat of juist niet? Bij het naar rechts draaien had ik namelijk nog niet direct het gevoel dat het hielp.
In ieder geval alvast bedankt voor de reacties tot zover! Weet al weer meer van mijn motor dan vanmorgen ;)
 
Het helpt wel wat, echter heb ik het gevoel dat wanneer hij onder 1800 rpm stationair loopt hij de neiging krijgt om weg te zakken in de toeren en uit te gaan. Telkens wanneer je weer even het gashendel optrekt pakt hij hem weer op en gaat rond de 2000 zitten. Die 2000 rpm heb ik nu zelf op in gesteld. Wat kan de oorzaak zijn dat hij wegvalt in de toeren?
 
Terug
Bovenaan Onderaan