Fazerrijder (V/M) hangplek - deel 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja dat zag ik ook.
Als je echter via www.damted.nl naar Techniek gaat en dan naar dimlicht ombouw FZS600, dan kom je er wel.

Ik heb inderdaad de hosting even geparkeerd bij een andere site waar ik de hosting voor heb geregeld :)

Telfort was zo vervelend om het homepage gebeuren niet meer te supporten en andere hosting levert je vaak een hoop vervelende banners en pop-ups op.

De site staat trouwens nog steeds op de startpagina onder handige links.. Bovenaan zoals het hoort *O*
 
De basis staat al onder het afdak hier in de tuin, nu nog de tijd om er dit van te maken:
1488399232-800-x-599px-afcf84fe16524fa1fe758d56a2eba7cb.jpg


Wat een vet ding zeg.. :9~
 
Ga je van de verbouwing een topic aanmaken ? Wil ik zeker gaan volgen . Lijkt me ook leuk om te doen .
Als ik er aan ga beginnen dan houd ik daar zeker een topic over bij.
Echter heb ik echt geen tijd voorlopig, over 2 maanden vertrekken we naar Italië voor 4 maanden. De Fazer blijft helaas thuis, mijn Vespa gaat wel mee.. :]
 
[afbeelding]

Hoi, Ik heb een givi rek met koffers gemonteerd op m'n FZ1. Alleen die richtingaanwijzers. Niet mooi.

Heeft iemand een mooiere oplossing?
Graag met foto.

Bekend rek en bekende koffers. Heb ze niet vaak gebruikt maar voor motorvakantie zijn ze ideaal en het rek is binnen 5 minuten ge(de)monteerd!

En ja hoor: Taartschep eraf en je achterlampunit laten vervangen door een geintegreerde. Zo is mijn Fazer in 2012 door Termaat afgeleverd. Heb geen foto's van de achterkant, maar je kan hier wel zien wat het resultaat is van de zijant:

Fazer130912.jpg

Akra.jpg
 
En toch nog een foto van de achterkant met koffers gevonden:
64b43606-5547-4f31-aa2f-ca90eb024505_zps4uy48sjz.jpg
 
Nr34 thanks.
Ik heb een ander rek dat niet met het snelwisselsysteem werkt. Niet dat het dan veel langer duurt, behalve de knipperlichten dan.
Mooie oplossing met dat achterlicht.
 
Nog maar een vraagje de groep ingooien.
Welke remblokken gebruiken jullie? En hebben jullie goede ervaringen mee?
Belangrijk is dat ze goed remmen. Levensduur is van minder belang.
Ik gebruik de fz1 niet op het circuit.
 
De originele blokken gingen 23.000km mee. De gesinterde blokken daarna 20.000km (merk weet ik niet meer) . Ik rijd nu met gesinterde brembo blokken. Bevalt perfect, ook bij stevig gebruik :P
 
Mede FZ rijders vraag, is er iemand die weet of een slip-on van een fz1 op een fz8 past? Heb namelijk een Leo en akra op het oog beide van een fz1. Of als je een uitlaat hebt pb mij ff.
 
Beste fazerrijders, ik ga binnenkort een fazer600 kopen(de eerste generatie vanwege mijn beperkte budget). Mijn vraag: is een eerste generatie fazer 600 onderhoudsvriendelijk en is dit makkelijk zelf uit te voeren? Verder heb ik op de MF al gelezen over bekende problemen met Fazer zoals roestende bouten en uitlaatbochten, de contactslot en voortandwiel. Hebben jullie nog toevoegingen over de bekende kwalen van Fazer of aandachtspunten bij kopen van een Fazer uit 1998-2000?
 
Pffff.... wilde vanmiddag een oliewissel+filterwissel doen, bleek die aftapplug echt onwijs vast te zitten. Uiteindelijk losgekregen maar behalve de plug trok ik ook de binnenkant van het tapgat mee zeg maar, kortom de draad is naar de klote. Ben bang dat de vorige eigenaar 'm iets te enthousiast heeft vastgedraaid... |(

Gebeld met een motorbedrijfje (Waar je onder toezicht zelf het onderhoud kan doen) Die gaven al aan dat het waarschijnlijk een nieuwe carterpan + pakking wordt a 150 euro :( Dan denk je goedkoop uit te zijn door het onderhoud zelf te doen :/ -O-
 
Pffff.... wilde vanmiddag een oliewissel+filterwissel doen, bleek die aftapplug echt onwijs vast te zitten. Uiteindelijk losgekregen maar behalve de plug trok ik ook de binnenkant van het tapgat mee zeg maar, kortom de draad is naar de klote. Ben bang dat de vorige eigenaar 'm iets te enthousiast heeft vastgedraaid... |(

Gebeld met een motorbedrijfje (Waar je onder toezicht zelf het onderhoud kan doen) Die gaven al aan dat het waarschijnlijk een nieuwe carterpan + pakking wordt a 150 euro :( Dan denk je goedkoop uit te zijn door het onderhoud zelf te doen :/ -O-

Weet niet of je nieuw draad kan tappen en of er dan een grotere aftapplug in kan ?

Is maar een idee . Misschien heeft iemand hier ervaring mee en anders het techniek topic.
 
Weet niet of je nieuw draad kan tappen en of er dan een grotere aftapplug in kan ?

Is maar een idee . Misschien heeft iemand hier ervaring mee en anders het techniek topic.

Die monteur gaf aan dat eerst te bekijken inderdaad maar hij achtte de kans klein... Zelf nog nooit gedaan en aangezien ik dan toch ga boren in het carter ben ik er wat huiverig voor ;-)
 
Die monteur gaf aan dat eerst te bekijken inderdaad maar hij achtte de kans klein... Zelf nog nooit gedaan en aangezien ik dan toch ga boren in het carter ben ik er wat huiverig voor ;-)

Tja, wanneer je toch een nieuwe moet kopen zou je wel eens kunnen proberen, beetje kapot of volledig kapot, nieuwe blijft aan dezelfde prijs :+
 
Hoe lang doen jullie op een Fz1 met een kettingset. Mijne is nu na 10 mnd op. Geen idee welk merk er op gegaan is. Nu maar een merk ketting besteld. Ik rij best veel, en probeer hem 1/week te smeren.. misschien toch iets vaker doen.
 
Hoe lang doen jullie op een Fz1 met een kettingset. Mijne is nu na 10 mnd op. Geen idee welk merk er op gegaan is. Nu maar een merk ketting besteld. Ik rij best veel, en probeer hem 1/week te smeren.. misschien toch iets vaker doen.

Hoeveel heb je er nu dan in 10 maanden mee gereden?

Mijn eerste set ligt er nog om en is nu 20000 km oud.
 
Hoe lang doen jullie op een Fz1 met een kettingset. Mijne is nu na 10 mnd op. Geen idee welk merk er op gegaan is. Nu maar een merk ketting besteld. Ik rij best veel, en probeer hem 1/week te smeren.. misschien toch iets vaker doen.

Ik heb 35.700km met de originele set gedaan.
 
Mijn eerst set heb ik zelf tot 22000 Km onderhouden. Elke 500 km smeren.
Laatst zag ik mijn brommert met 30K op de teller staan en ook nog met de kettingset die er af fabriek opgezet is.
 
Ik zit bijna op de 20k met de originele set. Hoe halen jullie trouwens het kapje bij het voortandwiel weg? Volgensmij moet ik de schakelstang dan demonteren?
 
Gemiddeld 25.000 km met een set, bij normaal gebruik is haalbaar, mits je het voortandwiel tussendoor verwisselt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan