Fazerrijder (V/M) hangplek - deel 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey allemaal, nog een vraagje over de FZ8. Ik heb er een paar zien staan en wat reviews over gelezen, maar ik lees ook verhalen dat de motor erg (te) heet wordt in de zomer, vooral bij de benen.

Is dit inderdaad zo of valt het wel mee? Het klinkt niet erg relaxt, en de proefrit die ik gemaakt heb was niet bij warm weer, dus ja..
 
Ik vind het wel meevallen. Tuurlijk wordt hij warm en zeker bij veel stilstaan in de stad kan dat vervelend zijn. Maar bij temperaturen boven de 25 graden is dat ook niet raar. Ik rij zoveel mogelijk in jeans in de zomer en dan is het over het algemeen goed te doen.
 
Gemiddeld 25.000 km met een set, bij normaal gebruik is haalbaar, mits je het voortandwiel tussendoor verwisselt.

Jij stelt het als voorwaarde dat je het voorkettingwiel moet vervangen om 25K te halen. Waarop baseer jij dat?
Een set bestaat uit een voorkettingwiel, een achterkettingwiel en een ketting. Deze slijten op elkaar in. Als je alleen het voorkettingwiel vervangt zal je zien dat de slijtage versneld omdat de oude delen op elkaar ingelopen zijn. Ga jij een onderdeel vervangen moet dat hele proces van inslijten weer opnieuw en zal dus juist tot extra slijtage leiden.
Ik heb zelf 22k met mijn set gereden toen ik hem verkocht en hij zit er nu nog op.
Ik durf de stelling aan dat met goed onderhoud je (minimaal?) 30K kunt rijden met een goede kettingset. En daarmee bedoel ik smeren, spannen en op gezette tijden de set reinigen.
 
Laatst bewerkt:
Paar dagen terug berichtte ik over dat ik waarschijnlijk een nieuwe carterpan ga installeren ivm een doorgedraaide aftaplug (inclusief schroefdraad binnenwerk :X ).

Volgens een monteur die ik erover heb gesproken moet zowel de complete uitlaat als de radiator eraf. Dat de uitlaat eraf moet snap ik ivm het spruitstuk wat in de weg zit maar de radiator? Die kan toch gewoon blijven zitten lijkt me?
 
Paar dagen terug berichtte ik over dat ik waarschijnlijk een nieuwe carterpan ga installeren ivm een doorgedraaide aftaplug (inclusief schroefdraad binnenwerk :X ).

Volgens een monteur die ik erover heb gesproken moet zowel de complete uitlaat als de radiator eraf. Dat de uitlaat eraf moet snap ik ivm het spruitstuk wat in de weg zit maar de radiator? Die kan toch gewoon blijven zitten lijkt me?

De radiator moet los om het spruitstuk eraf te halen. Het is overigens voldoende om deze enkel aan de bevestiging los te halen zodat hij aan de slangen blijft hangen. Scheelt weer gedoe met koelvloeistof.
 
Ik durf de stelling aan dat met goed onderhoud je (minimaal?) 30K kunt rijden met een goede kettingset. En daarmee bedoel ik smeren, spannen en op gezette tijden de set reinigen.

Ik ben het bewijs met 35k ;). Bij 30k ben ik toen wel overgestapt naar een 16t voortandwiel maar ik kan mij niet herinneren dat het originele tandwiel heel erg versleten was.

Ik moet wel zeggen dat ik bijna nooit in de regen rij en dat de ketting altijd schoongehouden en tijdig gesmeerd wordt. De ketting ziet er dus altijd bling uit 8-). (Dit is de DID Gold vervangingset)
WP_20160619_14_50_52_Pro%20%282%29.jpg
 
Laatst bewerkt:
Net de carterpan besteld bij Goedhart, helaas niet op voorraad in Europa dus moet uit Japan komen... 2 weken levertijd :(. Ze hadden bij Goedhart olie staan van het merk "Vrooam". Ik had hier nog nooit van gehoord, iemand ervaring mee?
 
Ik stuitte vanmiddag op een probleempje bij mijn FZS600 die ik niet eerder had gehad.

Als ik tussen de 90 en de 100 in de 5 (+/-5000 toeren) of 6 rijdt (+/-4000 toeren) en ik hang even wat steviger aan het gas begint de motor wat te sputteren en komt hij moeilijk weg. Toerental loopt ook niet op, dus koppeling en kettingset waren snel uitgesloten. Even terugschakelen en hem boven de 7000 toeren brengen is geen enkel probleem waarna hij ook gewoon als een speer er vandoor gaat.
Het gekke is dat dit alleen in de 5 en 6 voor komt. Als ik afrem en vanuit 3000 toeren hem open trek na een bocht vliegt hij ook uit de startblokken weg.

Ik denk zelf dat het mengsel net niet goed staat maar kan ik dat eenvoudig verhelpen?
 
Iemand hier wel eens het volgende gehad met FZS600 van (voor) 2001?
1 Starten
2 Tijdens stilstand beweegt de snelheidsmeter
3 Bij gas geven klimt die moeizaam in toeren
4 Display valt uit

Daarna de motor uitgezet, en geen leven meer in te krijgen. Hoor ook geen relais en dergelijke klikken als ik het contact omzet.

Contactslot heb ik uitgewisseld met een andere maar dat veranderd niets. Iemand die weet wat je aan voltage hoort te hebben als je over de accu polen heen meet, zit nu tussen de 12 en 13v? Zelfs met een wat lage spanning zou een relais nog hoorbaar moeten zijn zou je denken.

Aan het contact slot zitten 2 stekkers een met dikke draden en een met 4 dunnere. Ik verwacht dat op een van de 4 dunnere een keer spanning moet komen, maar dat lijkt niet het geval te zijn.


Kapot/uitgebrand/roetzwart contact op het startrelais. Nieuwe connectortje eraan en het werkt
Weer allemaal.
 
Laatst bewerkt:
Ze hadden bij Goedhart olie staan van het merk "Vrooam". Ik had hier nog nooit van gehoord, iemand ervaring mee?

Dat kan niet anders dan topspul zijn! Zat het ook nog in een rode fles? Dan helemaal... _O-

Ok, serieus: nee, geen ervaring mee.
 
Jij stelt het als voorwaarde dat je het voorkettingwiel moet vervangen om 25K te halen. Waarop baseer jij dat?
Een set bestaat uit een voorkettingwiel, een achterkettingwiel en een ketting. Deze slijten op elkaar in. Als je alleen het voorkettingwiel vervangt zal je zien dat de slijtage versneld omdat de oude delen op elkaar ingelopen zijn. Ga jij een onderdeel vervangen moet dat hele proces van inslijten weer opnieuw en zal dus juist tot extra slijtage leiden.
Ik heb zelf 22k met mijn set gereden toen ik hem verkocht en hij zit er nu nog op.
Ik durf de stelling aan dat met goed onderhoud je (minimaal?) 30K kunt rijden met een goede kettingset. En daarmee bedoel ik smeren, spannen en op gezette tijden de set reinigen.
Het is mijn eigen ervaring en ik bedoelde eigenlijk de ketting. Het voortandwiel heeft meer contactmomenten met de ketting dan het achtertandwiel, dus lijkt me enigszins logisch dat ie sneller verslijt. Rijstijl zal ongetwijfeld een factor zijn. ;)
 
Laatst bewerkt:
Hallo allamaal. Ik zal voordat ik wat ga vragen eerst mij zelf even voorstellen. Ik ben Vincent, 25 jaar en woon in Zeeland. Ik ben afgelopen maandag trotse eigenaar geworden van een Yamaha Fz1 Fazer.

Ik heb hiervoor een Yamaha Szr660 gehad. Ik heb nu ook nog een Yamaha R6 2004 maar deze staat te koop. Ik heb ook nog een circuitmotor Kawasaki Zx6rr.

Mijn display van de fazer staat op fahrenheit. Ik heb al diverse dingen gelezen en geprobeerd om hem op celcius te krijgen maar dit lukt niet. Weten jullie hoe ik dit kan doen?
 
Hallo allamaal. Ik zal voordat ik wat ga vragen eerst mij zelf even voorstellen. Ik ben Vincent, 25 jaar en woon in Zeeland. Ik ben afgelopen maandag trotse eigenaar geworden van een Yamaha Fz1 Fazer.

Ik heb hiervoor een Yamaha Szr660 gehad. Ik heb nu ook nog een Yamaha R6 2004 maar deze staat te koop. Ik heb ook nog een circuitmotor Kawasaki Zx6rr.

Mijn display van de fazer staat op fahrenheit. Ik heb al diverse dingen gelezen en geprobeerd om hem op celcius te krijgen maar dit lukt niet. Weten jullie hoe ik dit kan doen?

Staat die ook op mijlen? Kan het zo snel niet vinden maar in de handleiding staat om te wisselen tussen kilometers en mijlen weergave de toets select minstens 1seconde in drukken.
 
Nee hij staat op kilometers. Ik heb het handboek erbij gehouden maar daar staat niet in hoe hij op celcius kan. Ik had wat gevonden op Internet met beide knoppen inhouden en dan sleutel omdraaien en dan nog wat staopen doorlopen maar dat is hem ook niet gelukt helaas.
 
Nee hij staat op kilometers. Ik heb het handboek erbij gehouden maar daar staat niet in hoe hij op celcius kan. Ik had wat gevonden op Internet met beide knoppen inhouden en dan sleutel omdraaien en dan nog wat staopen doorlopen maar dat is hem ook niet gelukt helaas.

Anders gewoon onthouden dat de fan op 210f ongeveer moet aanspringen.
;)
 
Uit mijn hoofd weet ik het niet direct maar dit is terug te vinden in het handboek.
Anders even Google raadplegen.
Ook kan je de waarde omzetten naar temp luchtinlaat.
Ik heb het ooit gedaan maar vond de Celsius waarde van de motor het belangrijkste.
 
Op het Fz1-forum in 2011 ook al een vraag over geweest en geen oplossing gevonden.
Dat switchen van inlaat /koelwater temp.kan wel maar celcius fahrenheit niet.
 
Tnx. Onderstaande handleiding had ik al gevonden. Dit werk helaas niet op de FZ1. Ik kom een heel eind enkel als ik in programma D62 zit en ik doe de killswitch heen en weer springt hij niet van 001 naar 01 en 02. Ik kreeg hem enkel van 02 naar 00.

1. Turn the key to the on position.
If the clock is displayed in the distance/clock area, press the “SELECT” button for
more than a second to change it over to the distance display.
2. Holding down both the “SELECT” and “RESET” buttons for more than 2 seconds
changes the speed display from “mph” to “km/h”. The dash must be set to km/h to switch the coolant from F to C and to mph for C to F.
3. Turn the key off to store the new setting in memory, though a
disconnected battery nulls it and brings the display back to the original display.

To switch the water temperature display units:

1. Set the engine kill switch to OFF/STOP.
2. Hold the “RESET” and “SELECT” buttons down then turn the key to the on position (keep holding the reset and select buttons until “Co” appears in the left of the display area instead of the distance and time).
3. Press the “SELECT” button. The display changes to “dIAG “.
4. Press both the “RESET” and “SELECT” buttons at the same time.
“d01: xx” appears in the display area. (your TPS value is displayed in “xx”, it is unimportant for this change.)
5. Pressing the “RESET” button 2 times displays “d62: xx”.
The “xx” in “d62: xx” indicates which thermometric scale to display, Celsius or Fahrenheit.
“00” = No display
“01” = Celsius (°C)
“02” = Fahrenheit (°F)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan