Fazerrijder (V/M) hangplek - deel 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
Unleashed Airbox
y4mse1yFgg-3r1vYKljSDOrtX15V-j5wW_lqwF48oREOtUYRH5mbu9WnJ8_jqrDonTncL2DitI1Rr4wiPKDsmpdoFmdUOOHmt-UhwZnrB0cA85hWKK04gxGUebY1OIxn6ulW5-ju6BBcl_-YBYPYgxnRyxJX-3aFTW9C4NZXRhcesQmNRteWKPgmjzK1LJ56dFezBzO4HqH7csIYDrzpyy1xA


Orgineel vs Graves
y4mQW-LfxvgslTsz1slwumCTHQLummf8HLiIF4MSmLG0fh_TNQyRasPLxrvDwDf5KXhUh4RTtity-lrqadA8c2z8XJJghm8MMCJofG3rg0RfSI4esAaG432SSD6Cd_5TJTgU1stJ5ICuIJhQ8tdEX6hus9kCZYK9Fet5WMzNJ1kfbbkdEA_xHpV4rDVKJ99Lng9c07mYLXzuhirukh-Y5DuYA



De velocity stacks zijn geplaatst, de toef op de taart. Weer iets meer pitten en beter oppakken rond 6500-7000rpm. Als je een bocht uitkomt in zijn twee rond 7000rpm en je trekt hem open begint hij al uit zichzelf te klimmen _O-.

Bovenin moet hij ook iets krachtiger zijn maar ik heb dat nog niet echt gevoeld.

Kortom leuke toevoeging als je de overige zaken al aangepakt hebt. Heb je dat niet gedaan dan zou ik eerst met andere punten beginnen.

Het is wel bijzonder dat een fiets die fabrieks-af redelijk tam is en relatief lastig op één wiel gaat nu in de eerste 2 versnelling "wheelyhappy" is. Stuurdemper is nu geen overbodige luxe :X

Mods nu
Leovince GPPRO
Decat
Airbox Mod
BMC Luchtfilter
Graves velocity stacks
Ivan ECU Flash
Powercommander 5
Vertanding: 16/46

Volgens mij ben ik redelijk rond nu.
 
Laatst bewerkt:
Ben aan nieuwe banden toe maar weet niet goed welke ik neem. Zit te denken aan een set Metzeler M3 120/70-17 190/50-17. Heeft iemand hier ervaring met deze banden??? Ik rij nu met achter een Dunlop sportsmart en voor een Metzeler weet zo niet welke type. Normaal heb ik voor en achter dezelfde band. Maar door een foutje rij ik nu voor en achter verschillend.
 
Unleashed Airbox
[afbeelding]

Orgineel vs Graves
[afbeelding]


De velocity stacks zijn geplaatst, de toef op de taart. Weer iets meer pitten en beter oppakken rond 6500-7000rpm. Als je een bocht uitkomt in zijn twee rond 7000rpm en je trekt hem open begint hij al uit zichzelf te klimmen _O-.

Bovenin moet hij ook iets krachtiger zijn maar ik heb dat nog niet echt gevoeld.

Kortom leuke toevoeging als je de overige zaken al aangepakt hebt. Heb je dat niet gedaan dan zou ik eerst met andere punten beginnen.

Het is wel bijzonder dat een fiets die fabrieks-af redelijk tam is en relatief lastig op één wiel gaat nu in de eerste 2 versnelling "wheelyhappy" is. Stuurdemper is nu geen overbodige luxe :X

Mods nu
Leovince GPPRO
Decat
Airbox Mod
BMC Luchtfilter
Graves velocity stacks
Ivan ECU Flash
Powercommander 5
Vertanding: 16/46

Volgens mij ben ik redelijk rond nu.

Der blijft nog dit over...
 
Unleashed Airbox
[afbeelding]

Orgineel vs Graves
[afbeelding]


De velocity stacks zijn geplaatst, de toef op de taart. Weer iets meer pitten en beter oppakken rond 6500-7000rpm. Als je een bocht uitkomt in zijn twee rond 7000rpm en je trekt hem open begint hij al uit zichzelf te klimmen _O-.

Bovenin moet hij ook iets krachtiger zijn maar ik heb dat nog niet echt gevoeld.

Kortom leuke toevoeging als je de overige zaken al aangepakt hebt. Heb je dat niet gedaan dan zou ik eerst met andere punten beginnen.

Het is wel bijzonder dat een fiets die fabrieks-af redelijk tam is en relatief lastig op één wiel gaat nu in de eerste 2 versnelling "wheelyhappy" is. Stuurdemper is nu geen overbodige luxe :X

Mods nu
Leovince GPPRO
Decat
Airbox Mod
BMC Luchtfilter
Graves velocity stacks
Ivan ECU Flash
Powercommander 5
Vertanding: 16/46

Volgens mij ben ik redelijk rond nu.

Morgen ook een Fazer1000 2003, geel natuurlijk. Inderdaad de oudere ook redelijk tam zeker vergeleken met het blok op de R1 zelf. Wel een vooral opmerkelijk comfortabele en mooie motor. Wat zijn goede mods aan de 2001-05 om hem wat vrijer te laten ademen? Heb er al een bos gp1 demper op. Natuurlijk standaard carbkit verhaal eventueel luchtfilter hoewel ik dat niet altijd een verbetering vind op alle motoren. Denk dat inrijden ook al gaat helpen gezien de slijtage van de banden schijven en kmstand van 20k heeft er nooit een fanatiekeling op gereden, gelukkig maar.
 
Morgen ook een Fazer1000 2003, geel natuurlijk. Inderdaad de oudere ook redelijk tam zeker vergeleken met het blok op de R1 zelf. Wel een vooral opmerkelijk comfortabele en mooie motor. Wat zijn goede mods aan de 2001-05 om hem wat vrijer te laten ademen? Heb er al een bos gp1 demper op. Natuurlijk standaard carbkit verhaal eventueel luchtfilter hoewel ik dat niet altijd een verbetering vind op alle motoren. Denk dat inrijden ook al gaat helpen gezien de slijtage van de banden schijven en kmstand van 20k heeft er nooit een fanatiekeling op gereden, gelukkig maar.

De Fazer 1000 ken ik niet goed genoeg. Je zou even op de site van Ivan kunnen kijken naar de must-have mods (http://www.ivansperformanceproducts.com/fz1.htm) .


Zo op het eerste gezicht is er ruimte genoeg voor verbetering :P
FZ-1%20stk%20vs%20akra%20421.gif
 
Laatst bewerkt:
Zo inderdaad, die carbkit gaat er zowieso op. Mijn gevoel van de proefrit is hier op die stock graph te zien. Bijna 10pk erbij en vooral veel lekkerder oppakken is de moeite waard. Het is eigenlijk altijd een behoorlijke verbetering, de Magna racechopper kreeg er bijvoorbeeld 9pk 12nm bij rond 6000tpm, top maar 4 maar minder belangrijk.

Hallo mede fazer fanaten trouwens...
 
Sinds de plaatsing van de bar-end mirrors irriteer ik me een beetje aan de rempomp met dat lelijke vierkante reservoir die nu erg in het oog springt.

Ik wil deze vervangen voor een rempomp met los reservoir. Het reservoir vervang ik voor een mooi zwart aluminium reservoir :P

Weet iemand welke pomp compatibel is met een FZ1, bijvoorkeur met gelijke remhendel mount.
y4mF-JoBgRii_k-lKAjxM-d3WQlkNb-1Nqb2inw6GrJFNFbBtb7Lc-OmWU8hkuEhu3OTAl97e2af5S2GCXfQ3dHfGCgFIgHn8HqZkkwmqUZAzYmiFI9cw_hAQn5dAsqOn6K6olF5V_dYQtos9Ufg9olEITAgRuzAxkXY-zdC92qaLuVo5yEKY0MvRVxc3p9s_PvN4Z3yQKX7cb9wKuP0n6cTA
~[/img]
 
Laatst bewerkt:
Sinds de plaatsing van de bar-end mirrors irriteer ik me een beetje aan de rempomp met dat lelijke vierkante reservoir die nu erg in het oog springt.

Ik wil deze vervangen voor een rempomp met los reservoir. Het reservoir vervang ik voor een mooi zwart aluminium reservoir :P

Weet iemand welke pomp compatibel is met een FZ1, bijvoorkeur met gelijke remhendel mount.
[afbeelding]\[/img]

Heb je wat meer foto's en info over die spiegels? Ziet er vet uit!
 
Even jullie mening!

Op 31/3 toen ik naar m'n werk reed liep m'n fz1 opeens slecht. Moeilijk oppakken. Knallen uit de uitlaat. En 1 bocht die duidelijk kouder was dan de andere drie.

Dagje gesleuteld. Diagnose: kapotte bobine. Nieuwe besteld bij japparts. Monteren en lopen als vanouds. Ik helemaal blij.

Vorige week. Bijna thuis na woonwerk. Weer slecht lopen en ploffen.

Thuis weer een bocht duidelijk kouder dan de rest. Nu wel een andere cilinder.

Maar weer een bobine besteld. Helaas zijn ze 90€ per stuk. Net gemonteerd en alles weer goed.

Wat denken jullie? Toeval? Of kan ik dit verwachten na 86.000 km? En niemand kan dr toekomst voorspellen, maar gaan die andere er ook aan? Wat zouden jullie doen?

Heb nu bij Boonstra 2 2e hands bobines besteld. Puur als reserve/backup. Gebruik m'n fiets dagelijks, elke keer een week op roukama wachten is er onhandig. En ik moet in juni een lang weekend naar Duitsland. Dat mag zeker niet in de soep lopen!
 
Laatst bewerkt:
Heb je wat meer foto's en info over die spiegels? Ziet er vet uit!

Thanks, ben ik er ook blij mee, ziet er net wat sportiever uit.
Ferrara 2 stuureind-spiegel bij MotoZoom.


Foto's zie Redline Rider in "Fazerrijder (V/M) hangplek - deel 14"

Montage moet je even kijken, ik heb zo op mijn stuurgewichten gemonteerd en deze vervolgens in het stuurgedraait, hierdoor is het stuur dus iets breder geworden. De ruimte heb ik opgevuld met carterplug ringen :P.

Bij je gashendel even goed smeren zodat het gas wel netjes teruggaat.


Even jullie mening!

Op 31/3 toen ik naar m'n werk reed liep m'n fz1 opeens slecht. Moeilijk oppakken. Knallen uit de uitlaat. En 1 bocht die duidelijk kouder was dan de andere drie.

Dagje gesleuteld. Diagnose: kapotte bobine. Nieuwe besteld bij japparts. Monteren en lopen als vanouds. Ik helemaal blij.

Vorige week. Bijna thuis na woonwerk. Weer slecht lopen en ploffen.

Thuis weer een bocht duidelijk kouder dan de rest. Nu wel een andere cilinder.

Maar weer een bobine besteld. Helaas zijn ze 90€ per stuk. Net gemonteerd en alles weer goed.

Wat denken jullie? Toeval? Of kan ik dit verwachten na 86.000 km? En niemand kan dr toekomst voorspellen, maar gaan die andere er ook aan? Wat zouden jullie doen?

Heb nu bij Boonstra 2 2e hands bobines besteld. Puur als reserve/backup. Gebruik m'n fiets dagelijks, elke keer een week op roukama wachten is er onhandig. En ik moet in juni een lang weekend naar Duitsland. Dat mag zeker niet in de soep lopen!

Ik heb ook al twee bobines vervangen, ook vlak naelkaar. Eentje was echt stuk en bij de andere had ik twijfels. Dat was bij 30.000km inmiddels weer 20.000 probleemloze kilometers achter de rug :)
 
Laatst bewerkt:
Thanks, ben ik er ook blij mee, ziet er net wat sportiever uit.
Ferrara 2 stuureind-spiegel bij MotoZoom.


Foto's zie Redline Rider in "Fazerrijder (V/M) hangplek - deel 14"

Montage moet je even kijken, ik heb zo op mijn stuurgewichten gemonteerd en deze vervolgens in het stuurgedraait, hierdoor is het stuur dus iets breder geworden. De ruimte heb ik opgevuld met carterplug ringen :P.

Bij je gashendel even goed smeren zodat het gas wel netjes teruggaat.Ik heb ook al twee bobines vervangen, ook vlak naelkaar. Eentje was echt stuk en bij de andere had ik twijfels. Dat was bij 30.000km inmiddels weer 20.000 probleemloze kilometers achter de rug :)

Ziet er echt netjes uit!! Een van de weinige bar end modellen die ik mooi vind met kuip!

Ik hoop dat het bij 2 blijft. Maar heb dus straks 2 tweedehands als backup. Ik weet niet of er bedrijven zijn die de oude kunnen fixxen?
 
Hoi, wie heeft hier ervaring met een Chinese aftermarket windscherm?

Ik moet geregeld van Amersfoort naar Eindhoven rijden en ik merk dat ik op de snelweg veel last heb van de wind. Nu zat ik op de bekende Nederlandse sites te kijken maar dan gaan die opzetwindschermen voor minstens 120 euro. Vind ik een beetje duur voor wat plastic.

Nu zag ik op Aliexpres een leuk opzet schermpje voorbijkomen voor 30 dollar:
full

Universele Rook Bovenste Buitenste Voorruit Air Windgeleiders Voorruit Beugel Set Verstelbare voor Motorfiets in Universele Rook Bovenste Buitenste Voorruit Air Windgeleiders Voorruit Beugel Set Verstelbare voor Motorfiets van Windschermen & Windgeleiders op AliExpress.com | Alibaba Groep

Heeft iemand ervaring met dit of soortgelijk scherm?

Ik rij op een fazer 600 uit 1998.
 
Die Gele vind ik wel echt geweldig.. helaas en gelukkig staat hij niet meer tekoop.
Gisteren nog even gereden op de Fazer ik moet zeggen echt een feest om mee te rijden. Met de 20k afleverbeurt is er een nieuw luchtfilter op gekomen wat ook hard nodig was, rijd veel beter nu dan met de proefrit. Hij is zo orgineel toch al gewoon erg soepel en snel, niet zo spannend explosief als de CP3 of zelfs CP2 blokken maar voor een vier in lijn zeker vermakelijk en bovendien erg comfortabel. Uit de wind kunnen zitten heeft ook wel weer eens wat.
 
Ik heb de laatste tijd steeds meer moeite om mijn koppelingshendel in te knijpen. Nou heb ik ook kleine/korte handen.
Loopt de kabel niet soepel meer? (Bouwjaar 2010)
Of moet ik misschien kijken naar verstelbare hendels?

Het valt me wel op dat de hendels bij mij niet in dezelfde "hoek" op mijn stuur zitten. Is dat standaard zo? (Remhendel staat meer naar voren, koppeling meer naar onder)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan