motoRRmania
MF veteraan
Dat grijze motorblok doet wel afbreek aan het geheel ( ook bij de Roberts uitvoering)
De witte is wel heel erg wijs ~
Vind ik niet, zwart zou teveel contrast opleveren met de witte kuip.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat grijze motorblok doet wel afbreek aan het geheel ( ook bij de Roberts uitvoering)
De witte is wel heel erg wijs ~
Ik heb de laatste tijd steeds meer moeite om mijn koppelingshendel in te knijpen. Nou heb ik ook kleine/korte handen.
Loopt de kabel niet soepel meer? (Bouwjaar 2010)
Of moet ik misschien kijken naar verstelbare hendels?
Het valt me wel op dat de hendels bij mij niet in dezelfde "hoek" op mijn stuur zitten. Is dat standaard zo? (Remhendel staat meer naar voren, koppeling meer naar onder)
Koppelingshendel is een half jaar geleden vervangen, sindsdien zijn de klachten. Er is ook een slippende koppeling bijgekomen. Bij de garage geweest, koppelingsplaten naar de kl*te. Grrrr.
Ik dacht dat ik dit jaar wel klaar was met een grote beurt (met kleppen), nieuwe banden en een nieuw kettingset.
Maar helaas.
Dan vraag ik me af of hij goed gemonteerd is de hendel. moet speling hebben de kabel!
Dus als hendel strak tegen het eind zit is niet goed.
Dat dus.
Tussen het "huis" waar de koppeling aanvast zit, en het "huis" waar de knipperlichtschakelaar zit, zat een ruimte van een pink breedte...
Dat was mij nooit opgevallen.
Maar kan ik nog de motorzaak aansprakelijk stellen, omdat zij de koppeling niet goed hebben teruggezet? Ik heb volgens mij geen bon, misschien wel een bankafschrift.
Hoort de benzinemeter zo sterk te varieren onderweg? De wijzer Schommelt soms 1/4 tank op en neer. Net getank terwijl hij nog maar 1/4 aangaf ging er maar een 10,8liter in, de helft dus van de 21L die erin zou moeten kunnen. (140km gereden dus komt neer op 1:13, op zich niet schokkend met wat gas erop.)
Weet niet welk type Fsz je hebt?
Ik heb type 2002 Fsz 1000 schommelt ook! Ik rij heel eind door op het lampje al aan is..is de meter al het vlak uit naar beneden, dan gaat er ong elke keer 18 a 19 liter in..
Brandstof verbruik is bij deze netjes! bij doorgaande wegen Duitsland flink doorrijden 1:18 bij rustig 1:20
Bedankt voor je tips! Een Hornet vind ik inderdaad ook erg leuk maar ik dacht dat aangezien ik redelijk veel snelweg rijd misschien een kleine kuip wat comfortabeler is. Diversion heb ik wel eens op gereden maar is net iets minder mijn smaak al vind ik het nieuwe model wel heel mooi.
De fazer met injectie heeft een aangepast zadel voor iemand van 1m63. De andere is inderdaad origineel en moet denk ik verlaagd worden. Prijsverschil tussen beiden is toch wel een ruime 1000 euro dus ik denk dat ik het er grotendeels vanaf laat hangen of de kleppen dan al gesteld zijn en hoe overige slijtage onderdelen eraan toe zijn. En anders wellicht toch nog budget wat verruimen.
Dan is de 2002-2003 gewoon een thundercat, wat een onzin zeg...
Ik heb een Fazer 2002 (nieuw gekocht) met iets over de 100.000 km, rijdt als een zonnetje en zuinig ca. 20km/l. Geen grote reparatie gehad, af en toe iets meer olie.
Ik weet niet naar je woont, maar rijd langs wat anders - motomaat om te adviseren. Kan ook eerst per mail.
Een echte dealer zoals http://www.harry-meijer.nl/ (toen ze nog Yamaha dealer waren) is niet nodig. Plotseling kan kleine dingen niet worden gerepareerd en moet 'zonodig' naar BMW overstappen.
De 2002 - 2003 zijn de echte Fazer, daarna is het een R6.
Ik ben 1.59 m en heb allerlei aanpassingen om te verlagen.
Jij mag wel een keer naar kijken.
Toch geen onzin, ga voor een echte Fazer!Maar wel veel fijner blok dan die R6 kloon..
Toch geen onzin, ga voor een echte Fazer!
Het zijn allemaal echte Fazers.....
De laatste versie van de Fazer is toch de best aturende en heeft het meest verfijnde blok.
De techniek stond en staat niet stil......
En dat was voornamelijk te merken aan het frame. Van wieberdiewatski naar op treinrails.