Fazerrijder (V/M) hangplek - deel 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
@suuzie
Mijn FZ1 is uit 2009 en de koppeling werkt nog prima
Ik heb er wel verstelbare hendels op zitten maar die staan bij
mij op de uiterste stand, loopt allemaal nog lekker soepel.
Zijn wel een optie want je kan ze zo afstellen dat ze dichter oo je stuur komen te
staan en ze dus makkelijker te bedienen zijn.

Ik heb ze ooit via marktplaats besteld voor nog 30€
Succes 👍🏻
 
Ik heb de laatste tijd steeds meer moeite om mijn koppelingshendel in te knijpen. Nou heb ik ook kleine/korte handen.
Loopt de kabel niet soepel meer? (Bouwjaar 2010)
Of moet ik misschien kijken naar verstelbare hendels?

Het valt me wel op dat de hendels bij mij niet in dezelfde "hoek" op mijn stuur zitten. Is dat standaard zo? (Remhendel staat meer naar voren, koppeling meer naar onder)

Ik zou een nieuwe kabel monteren. Waarschijnlijk verkeerd gesmeerd....
 
Koppelingshendel is een half jaar geleden vervangen, sindsdien zijn de klachten. Er is ook een slippende koppeling bijgekomen. Bij de garage geweest, koppelingsplaten naar de kl*te. Grrrr.

Ik dacht dat ik dit jaar wel klaar was met een grote beurt (met kleppen), nieuwe banden en een nieuw kettingset.
Maar helaas.
 
Koppelingshendel is een half jaar geleden vervangen, sindsdien zijn de klachten. Er is ook een slippende koppeling bijgekomen. Bij de garage geweest, koppelingsplaten naar de kl*te. Grrrr.

Ik dacht dat ik dit jaar wel klaar was met een grote beurt (met kleppen), nieuwe banden en een nieuw kettingset.
Maar helaas.


Dan vraag ik me af of hij goed gemonteerd is de hendel. moet speling hebben de kabel!
Dus als hendel strak tegen het eind zit is niet goed.

Daardoor kun je slippende koppelingen krijgen.

Ook kan de kabel niet op de juiste plek zijn terug gelegd, zware koppelingshendel en komt ook de koppeling niet goed vrij of blijft onder spanning staan

Als je kleine handen hebt kun je de hendel stuk meer speling geven, daarbij wel opletten dat tie met ingetrokken hendel goed vrij komt!

*D
 
Dan vraag ik me af of hij goed gemonteerd is de hendel. moet speling hebben de kabel!
Dus als hendel strak tegen het eind zit is niet goed.


*D

Dat dus.
Tussen het "huis" waar de koppeling aanvast zit, en het "huis" waar de knipperlichtschakelaar zit, zat een ruimte van een pink breedte...
Dat was mij nooit opgevallen.

Maar kan ik nog de motorzaak aansprakelijk stellen, omdat zij de koppeling niet goed hebben teruggezet? Ik heb volgens mij geen bon, misschien wel een bankafschrift.
 
Hoort de benzinemeter zo sterk te varieren onderweg? De wijzer Schommelt soms 1/4 tank op en neer. Net getank terwijl hij nog maar 1/4 aangaf ging er maar een 10,8liter in, de helft dus van de 21L die erin zou moeten kunnen. (140km gereden dus komt neer op 1:13, op zich niet schokkend met wat gas erop.)
 
Laatst bewerkt:
Dat dus.
Tussen het "huis" waar de koppeling aanvast zit, en het "huis" waar de knipperlichtschakelaar zit, zat een ruimte van een pink breedte...
Dat was mij nooit opgevallen.

Maar kan ik nog de motorzaak aansprakelijk stellen, omdat zij de koppeling niet goed hebben teruggezet? Ik heb volgens mij geen bon, misschien wel een bankafschrift.

Wordt moeilijk dat aansprakelijk stellen..je krijgt zo,n wellus nietus verhaal, ja miss hebt U er zelf aan gedraaid? hendel stond op de juiste wijze afgesteld toen U hier vertrok..

Anders ff naar een andere motorzaak? Suc6
 
Hoort de benzinemeter zo sterk te varieren onderweg? De wijzer Schommelt soms 1/4 tank op en neer. Net getank terwijl hij nog maar 1/4 aangaf ging er maar een 10,8liter in, de helft dus van de 21L die erin zou moeten kunnen. (140km gereden dus komt neer op 1:13, op zich niet schokkend met wat gas erop.)

Weet niet welk type Fsz je hebt?

Ik heb type 2002 Fsz 1000 schommelt ook! Ik rij heel eind door op het lampje al aan is..is de meter al het vlak uit naar beneden, dan gaat er ong elke keer 18 a 19 liter in..

Brandstof verbruik is bij deze netjes! bij doorgaande wegen Duitsland flink doorrijden 1:18 bij rustig 1:20
 
Zaterdag de FZ1 ophalen bij Goedhart en eindelijk weer rijden... Keerringen waterpomp vervangen omdat die lekte en tapeind laten vervangen (was afgebroken). Snel een afspraak maken voor een ECU flash!:D Ga dit bij Nippon bikes laten doen denk ik. Ik hoef er niet perse meer pk's bij dus laat de standaard uitlaat lekker zitten. Het geld wat ik daarmee overhoudt ga ik in andere vering stoppen, dat zal alleen wel volgend jaar worden gok ik.
 
Weet niet welk type Fsz je hebt?

Ik heb type 2002 Fsz 1000 schommelt ook! Ik rij heel eind door op het lampje al aan is..is de meter al het vlak uit naar beneden, dan gaat er ong elke keer 18 a 19 liter in..

Brandstof verbruik is bij deze netjes! bij doorgaande wegen Duitsland flink doorrijden 1:18 bij rustig 1:20

2003 heb ik, zelfde dus. Dus dat rare schommelen is normaal net als al snel veel te weinig aangeven? 1:13 bij gasgeven in de stad en weggetjes is nog steeds wat aan de dorstige kant misschien dus. Misschien dat er altijd zeer rustig mee gereden is, zo zagen de banden er ook wel uit met 2,5cm ongebruikte randen. Mijn Magna bijvoorbeeld reed ooit toen ik hem net had 1:11 en nu 1:13,5 een motor moet dan eigenlijk nog ingereden worden.
 
Hoi allemaal

Ben wat aan het zoeken naar een opvolger voor mijn GS500 :D. Nu heb ik twee fazers op het oog. Namelijk een van 2002 met iets meer dan 40.000 km en een van 2004 met 23000 km. Zit natuurlijk ook een redelijk prijsverschil tussen beide. Ik heb gelezen dat de ene nog carburateurs heeft en de andere injectie. Ik heb een klein trauma aan carburateurs door mijn gs ;). Veel problemen mee gehad.. Nu vraag ik mij af of dit herkenbaar is bij het oudere model fazer en wellicht een goede reden om toch wat meer geld uit te geven, of heb ik gewoon pech gehad..

Ook als er nog andere redenen zijn om toch voor het nieuwere model te gaan hoor ik het graag.

Zijn er nog andere specifieke dingen/kwaaltjes waar ik bij deze fazers op kan letten? Met hogere km stand valt of staat het natuurlijk ook met gedane onderhoud. Als deze de grote 40.000km beurt niet heeft gehad ga ik 'm waarschijnlijk ook laten staan.

Alvast bedankt!!
 
Injectie heeft minder onderhoud nodig en op de FZ6 is die probleemloos.

Heb je ook al naar de XJ6 Diversion gekeken, ook een leuke motor, iets minder pk's (78) maar niet verkeerd qua looks en mogelijk iets goedkoper.

Ik heb zelf 2 FZS600 Fazers gereden (allebei nieuw gekocht) en probeemloos veel kilometers mee kunnen maken.
Dat waren dus wel carbs en geen injectie.
Bij 40000 zit een controle van de klepspeling eraan te komen.
Hoeft geen dure grap te zijn, maar wel als de klepspeling niet meer klopt, dan moeten de nokkenassen eruit om de speling met shims aan te passen.

Heb je ook naar een Honda CB600S (Hornet) gekeken?
Die is net iets kleiner dan een FZS600 en hoeft dan voor jou niet verlaagd te worden.
Mijn vrouw (1,63) rijdt ook zo'n Honda en dat past best.
(Misschien heb je die ook al in injectie uitvoering)

Succes met je zoektocht!
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je tips!:) Een Hornet vind ik inderdaad ook erg leuk maar ik dacht dat aangezien ik redelijk veel snelweg rijd misschien een kleine kuip wat comfortabeler is. Diversion heb ik wel eens op gereden maar is net iets minder mijn smaak al vind ik het nieuwe model wel heel mooi.

De fazer met injectie heeft een aangepast zadel voor iemand van 1m63. De andere is inderdaad origineel en moet denk ik verlaagd worden. Prijsverschil tussen beiden is toch wel een ruime 1000 euro dus ik denk dat ik het er grotendeels vanaf laat hangen of de kleppen dan al gesteld zijn en hoe overige slijtage onderdelen eraan toe zijn. En anders wellicht toch nog budget wat verruimen.
 
Bedankt voor je tips!:) Een Hornet vind ik inderdaad ook erg leuk maar ik dacht dat aangezien ik redelijk veel snelweg rijd misschien een kleine kuip wat comfortabeler is. Diversion heb ik wel eens op gereden maar is net iets minder mijn smaak al vind ik het nieuwe model wel heel mooi.

De fazer met injectie heeft een aangepast zadel voor iemand van 1m63. De andere is inderdaad origineel en moet denk ik verlaagd worden. Prijsverschil tussen beiden is toch wel een ruime 1000 euro dus ik denk dat ik het er grotendeels vanaf laat hangen of de kleppen dan al gesteld zijn en hoe overige slijtage onderdelen eraan toe zijn. En anders wellicht toch nog budget wat verruimen.


Ga gewoon proefrijden! de fazer600 met carbs rijdt fijn! zuinig en eigelijk niet kapot te krijgen! let bij aankoop op uitlaatcollector of die nog heel is!


De uitvoering met injectie vind ik niet fijn rijden! aan uit effect bij injectie is niet fijn in de bochten! en heeft onderin minder koppel dan de oude fazer!

:]
 
Fazer met carburateurs laten staan. Kleppen controle was niet gedaan geen onderhoud bekend en hij liep veel te rijk aldus technische vriend die mee was gelukkig :). Zag er wel heel netjes uit maar bij twijfel toch maar laten staan want kon anders gelijk naar dealer voor die dingen.

Binnenkort kijken bij een met injectie en dan kan ik inderdaad ook het verschil even voelen. Mocht het niks zijn spaar ik nog even verder ;)
 
Ik heb een Fazer 2002 (nieuw gekocht) met iets over de 100.000 km, rijdt als een zonnetje en zuinig ca. 20km/l. Geen grote reparatie gehad, af en toe iets meer olie.
Ik weet niet naar je woont, maar rijd langs wat anders - motomaat om te adviseren. Kan ook eerst per mail.
Een echte dealer zoals http://www.harry-meijer.nl/ (toen ze nog Yamaha dealer waren) is niet nodig. Plotseling kan kleine dingen niet worden gerepareerd en moet 'zonodig' naar BMW overstappen.
De 2002 - 2003 zijn de echte Fazer, daarna is het een R6.
Ik ben 1.59 m en heb allerlei aanpassingen om te verlagen.
Jij mag wel een keer naar kijken.
 
Laatst bewerkt:
Dan is de 2002-2003 gewoon een thundercat, wat een onzin zeg...
 
Ik heb een Fazer 2002 (nieuw gekocht) met iets over de 100.000 km, rijdt als een zonnetje en zuinig ca. 20km/l. Geen grote reparatie gehad, af en toe iets meer olie.
Ik weet niet naar je woont, maar rijd langs wat anders - motomaat om te adviseren. Kan ook eerst per mail.
Een echte dealer zoals http://www.harry-meijer.nl/ (toen ze nog Yamaha dealer waren) is niet nodig. Plotseling kan kleine dingen niet worden gerepareerd en moet 'zonodig' naar BMW overstappen.
De 2002 - 2003 zijn de echte Fazer, daarna is het een R6.
Ik ben 1.59 m en heb allerlei aanpassingen om te verlagen.
Jij mag wel een keer naar kijken.


Is gewoon superfiets!


:]
 
Het zijn allemaal echte Fazers.....
De laatste versie van de Fazer is toch de best aturende en heeft het meest verfijnde blok.
De techniek stond en staat niet stil......


En dat was voornamelijk te merken aan het frame. Van wieberdiewatski naar op treinrails.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan