Het ZAC topic deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb zelf vorig jaar ook de tomscursus gedaan en het is echt niet nodig om daar op sc1's te rijden. Zoals Peter ook zegt, gewoon een paar toerbandjes en het moet wel lukken :Y Zo'n dag is niet echt spannend maar het moet allemaal maar even voor de formaliteit :]

ondanks formaliteit gingen er wel een paar zonder certificaat naar huis begreep ik...
dus wat peter al zei... wel even de spelregels na leven
 
Het gaat hem er meer om of hij de SC1 gewoon kan gebruiken. En ja dat kan. Het is idd geen racetempo wat je rijd en zolang je rekening houdt met het feit dat je idd je banden niet warm hebt gaat dat prima. Bandenwarmers heb je met de cursus niets aan want je staat regelmatig even stil.
 
Het gaat hem er meer om of hij de SC1 gewoon kan gebruiken. En ja dat kan. Het is idd geen racetempo wat je rijd en zolang je rekening houdt met het feit dat je idd je banden niet warm hebt gaat dat prima. Bandenwarmers heb je met de cursus niets aan want je staat regelmatig even stil.

Klopt, alleen zijn de weg banden beter geschikt voor dit soort dagen,
zeker als het wat kouder is.

Afhankelijk van de rij ervaring, ik denk weinig circuit ervaring,
kun je de normale bandenspanning handhaven.
Anders moet je ook nog aan het veranderde stuur gedrag van een raceband wennen.

Blijven natuurlijk goed bedoelde adviezen *:)
 
ja ga wel ff een rosso corsa bestellen die kan ik sowieso nog wel een paar dagen gebruiken als het nog niet zo warm is. ga 25 april toch nog een dag assen doen met vrienden
 
is dat eigenlijk moeilijk die toms cursus of is het net zoiets als je theorie van het rijbewijs of is het idd een formaliteit en is aanwezig zijn al voldoende
 
is dat eigenlijk moeilijk die toms cursus of is het net zoiets als je theorie van het rijbewijs of is het idd een formaliteit en is aanwezig zijn al voldoende

Niet moeilijk, maar wel serieus er mee bezig zijn.
De bedoeling is dat je zo veilig mogelijk met een paar andere malloten zo snel mogelijk over het circuit gaat. :]
Dan is het handig als je met respect, wat in de praktijk getoetste regeltjes en wat extra praktijk gerichte oefeningetjes je rondjes draait. :W
 
ja ga wel ff een rosso corsa bestellen die kan ik sowieso nog wel een paar dagen gebruiken als het nog niet zo warm is. ga 25 april toch nog een dag assen doen met vrienden
Ik heb nog een nieuwe superbike pro slick achterband (180) liggen en en nwe bridgestone bt003 voorband. Wat ouder maar prima om mee te beginnen.
Ik maak een mooi prijsje voor een nieuwe set rubber. Doe maar ff PBtje als je het wat vind


Slick is natuurlijk niet geschikt bij regen. De Bt003 is prima geschikt, is een medium.
 
Laatst bewerkt:
Klopt, alleen zijn de weg banden beter geschikt voor dit soort dagen,
zeker als het wat kouder is.

Afhankelijk van de rij ervaring, ik denk weinig circuit ervaring,
kun je de normale bandenspanning handhaven.
Anders moet je ook nog aan het veranderde stuur gedrag van een raceband wennen.

Blijven natuurlijk goed bedoelde adviezen *:)

Dát ben ik verder met je eens. Maar als je ze alleen daarvoor moet kopen en omleggen zou dat voor mij de moeite niet zijn.

Niet moeilijk, maar wel serieus er mee bezig zijn.
De bedoeling is dat je zo veilig mogelijk met een paar andere malloten zo snel mogelijk over het circuit gaat. :]
Dan is het handig als je met respect, wat in de praktijk getoetste regeltjes en wat extra praktijk gerichte oefeningetjes je rondjes draait. :W

:^

Maar is leuk, zeker het starten is erg leuk om te doen en voor ons om naar te kijken!

[me="Roy "R""]houd van de geur van verbrande koppelingsplaten in de middag![/me] ;)
 
Laatst bewerkt:
:Y eindelijk iemand die het Eric dan lastig kan maken :]

Vlak jezelf ook niet uit pannekoek :+
Die "nummer 1 plaat" ga je toch niet zonder slag of stoot opgeven mag ik hopen? ;)
En met een beetje 'mazzel' komen er aankomend jaar weer wat meer mannen dichter bij de top rijden })
 
Klopt, alleen zijn de weg banden beter geschikt voor dit soort dagen,
zeker als het wat kouder is.

Afhankelijk van de rij ervaring, ik denk weinig circuit ervaring,
kun je de normale bandenspanning handhaven.
Anders moet je ook nog aan het veranderde stuur gedrag van een raceband wennen.

Blijven natuurlijk goed bedoelde adviezen *:)
SC1 rij je snel kapot bij die temperaturen. En al helemaal met een TOMS cursus waarbij je af en toe stilstaat. En als je SC1 kapot hebt gereden heb je er echt niks meer aan omdat de kans heel groot is dat de grip enorm is teruggelopen. Sportieve straatband (Rosso) is ideaal met zoiets en ook erg goed te gebruiken met een trainingsdagje of race.

Ik zou de sc1 bewaren als de baantemperatuur hoger is en je een beetje tempo hebt. Dus na de Rosso's de sc1 erop na de middagpauze en dan een PRétje zetten :9
 
SC1 rij je snel kapot bij die temperaturen. En al helemaal met een TOMS cursus waarbij je af en toe stilstaat. En als je SC1 kapot hebt gereden heb je er echt niks meer aan omdat de kans heel groot is dat de grip enorm is teruggelopen. Sportieve straatband (Rosso) is ideaal met zoiets en ook erg goed te gebruiken met een trainingsdagje of race.

Ik zou de sc1 bewaren als de baantemperatuur hoger is en je een beetje tempo hebt. Dus na de Rosso's de sc1 erop na de middagpauze en dan een PRétje zetten :9


Bedankt voor de tips, maar hoe zit het nu met die sc 1 en 2,Is 1 soft en 2 medium.
en bijwelke temp. moet je nu de sc1 hebben en wanneer de sc2.

Maar ga toch starte of rosso's
 
U vraagt, wij antwoorden!

Grotefoto-OUD8IJUZ.jpg


Grotefoto-DOTVVZ4W.jpg


Grotefoto-8ZMAKDKE.jpg


Zo, altijd handig! *O*
 
Laatst bewerkt:
haha kijk die ga ik even opslaan wat veel duidelijker als dit gaat het niet worden

Wat ik wel apart vind is dat de sc voor de voorband precies andersom is dan bij de achterband bijvoorbeeld bij 25 /30 graden. dan zou je voor een sc 3 en achter een sc 0 moeten hebben.

Maar de meest gebruiksvriendelijke combi is dus sc1 voor en sc2 achter.
 
Laatst bewerkt:
haha kijk die ga ik even opslaan wat veel duidelijker als dit gaat het niet worden

Wat ik wel apart vind is dat de sc voor de voorband precies andersom is dan bij de achterband bijvoorbeeld bij 25 /30 graden. dan zou je voor een sc 3 en achter een sc 0 moeten hebben.

Maar de meest gebruiksvriendelijke combi is dus sc1 voor en sc2 achter.


Kijk wel even goed of je DIABLO's of DRAGON's heb.
Die werken namelijk ook precies andersom... ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan