Carb vt 600

mayo

MF veteraan
4 okt 2006
2.309
0
Sittard
Heb een honda vt 600 van 88.
Nu ben ik deze aan het verbouwen en loop tegen een probleem aan de carb van de voorste cilinder niest zal ik maar zeggen.
Kleppspelling is op nieuw afgesteld en kleppen zijn opnieuw ingeslepen.
Maar als ik mn carbs synchroon wil stellen duwt ie de vacuum slang eraf dus heb ik druk in plaats van vacuum.
Wel komt er een nieuw membraan op van de gasschuif want in die zat een scheurtje kan dat hieraan liggen.
Sproeiers zijn goed en mengels ook afgesteld met gunson colortune.
Bougies zijn ook nieuw.
 
Net eens gekeken als de slang niet goed zit sluit ie inderdaad wat af net carbs erop gezet en liep zonder gekke dingen dit weekend ef goed warm draaien
Sluit de dikke rand in het PF niet iets af op je carb?
Imitatie Power filters?
Kijk of ze wat afsluiten als je ze erop zet. Dat kanaal zit er niet voor niets.
 
Carbs lopen zit alleen met een dilemma hebs een compleet set carbs gekocht voor het membraan.
Nu heb ik deze carbs ook meteen goed schoongemaakt en gepoedercoat alles eruit gehaald geen probleem.
Nu wil ik de motor afstellen maar blijft hij te rijk staan stationair ik heb alles van de oude carbs omgezet naar deze wat gecoat zijn.
Dus hoofdproeier stationair spoeier. Lucht sproeier. Alles dus.
Bij de oude carb had ik een 42 stationair waarmee ik em perfect kreeg en nu zit ik met deze op 40 en is nog te rijk zie ik iets over het hoofd
Terwijl er nu open uitlaten en open filters opzitten zou ik toch zeggen tot ik grotere sproeiers moet hebben
 
Laatst bewerkt:
Carbs lopen zit alleen met een dilemma hebs een compleet set carbs gekocht voor het membraan.
Nu heb ik deze carbs ook meteen goed schoongemaakt en gepoedercoat alles eruit gehaald geen probleem.
Nu wil ik de motor afstellen maar blijft hij te rijk staan stationair ik heb alles van de oude carbs omgezet naar deze wat gecoat zijn.
Dus hoofdproeier stationair spoeier. Lucht sproeier. Alles dus.
Bij de oude carb had ik een 42 stationair waarmee ik em perfect kreeg en nu zit ik met deze op 40 en is nog te rijk zie ik iets over het hoofd
Terwijl er nu open uitlaten en open filters opzitten zou ik toch zeggen tot ik grotere sproeiers moet hebben
Mag ik vragen waarom jij denkt dat hij stationair te rijk staat?
 
Choke heb ik nageken sluit gewoon af
Luchtfilters zijn nieuw
Vlotterhoogte kijk ik morgen na.
Maar vind het zo raar heb alles omgezet dus zou hetzelfde moeten zijn.
 
Vroeger veel aan het klooien geweest met brommers, grotere sproeiers, luchtfilters vervangen door een stukje pvc pijp met een stukje panty als filter. Geweldig. Totdat met een grote klap m'n cylinderkop eraf knalde en de cylinder zielig buiten hing. Toen was ik er klaar mee. Uiterlijk is niet alles, alle verandering is geen verbetering.

Kan je nu al vertellen dat je cilinderkop er niet af is geknald omdat je een powerfilter hebt gemonteerd :+
 
Nou vandaag weer bezig met de carbs heb de ouwe terug gebouwd daar loopt ie op met een 40 sproeier in die andere was 38 nog teveel en heb alles omgezet snap der niks meer van
 
Nou vandaag weer bezig met de carbs heb de ouwe terug gebouwd daar loopt ie op met een 40 sproeier in die andere was 38 nog teveel en heb alles omgezet snap der niks meer van
Dan lijkt het er op dat er misschien iets in de carbs zelf niet goed zit. En dus niet zozeer de inhoud.
 
Heb alles weer terug op die wat gecoat zijn daar loopt die wel op maar te rijk zat standaard 38 in stationair die heb ik terug geplaatst en met open uitlaat en open filter is die te rijk moet de mengselschroef dicht zetten voor beter te laten lopen dus denk tot ik daar maar eens kleiner sproeiers voor bestel maar vind het alleen raar door kleiner te gaan.
 
misschien de carb. even ultrasoon reinigen er zit waarschijnlijk gewoon iets verstopt.
Hoe zijn je rubbers tussen de cilinders en carb. heb je hier nieuwe voor gebruikt of de oude.
De oude zijn meestal kogelhard geworden en sluiten dan bij hergebruik niet goed meer af.
 
Even een vraag rechtboven zit ook een soort sproeiers zit erin geschoven waar is die voor?
Ik noem het even een lucht spoeier voor de uitleg.
Carb die orgineel erop zat had deze maten.
Stationair 40
Hoofd 115
Luchtsproeier 45

Die ik gepoedercoat heb
Stationair 38
Hoofd 110
Luchtsproeier 50

Heb alle combis al gebruikt.
 
Deze foto
Grotefoto-AAMVJOVV.jpg
 
Heb je de zuipbuizen ook overgezet incl de gasnaalden?
Heb je gecontroleerd dat de Membranen werken?
Ergens zit er iets niet goed, of er is poeder binnen gedrongen bij het coaten.
 
Ja zijn ook overgezet daarom had ik een reserve set want bij de oude carb was eentje kapot
En met coaten niks te maken alles is vrij wat vrij moet zijn.
Alleen hij loopt dus te rijk met de orginele sproeiers en dat vind ik raar normaal zou je toch groter moeten gaan en wordt gecontroleerd met colortune bougie
 
Terug
Bovenaan Onderaan