Carb vt 600

mayo

MF veteraan
4 okt 2006
2.309
0
Sittard
Heb een honda vt 600 van 88.
Nu ben ik deze aan het verbouwen en loop tegen een probleem aan de carb van de voorste cilinder niest zal ik maar zeggen.
Kleppspelling is op nieuw afgesteld en kleppen zijn opnieuw ingeslepen.
Maar als ik mn carbs synchroon wil stellen duwt ie de vacuum slang eraf dus heb ik druk in plaats van vacuum.
Wel komt er een nieuw membraan op van de gasschuif want in die zat een scheurtje kan dat hieraan liggen.
Sproeiers zijn goed en mengels ook afgesteld met gunson colortune.
Bougies zijn ook nieuw.
 
Heb een honda vt 600 van 88.
Nu ben ik deze aan het verbouwen en loop tegen een probleem aan de carb van de voorste cilinder niest zal ik maar zeggen.
Kleppspelling is op nieuw afgesteld en kleppen zijn opnieuw ingeslepen.
Maar als ik mn carbs synchroon wil stellen duwt ie de vacuum slang eraf dus heb ik druk in plaats van vacuum.
Wel komt er een nieuw membraan op van de gasschuif want in die zat een scheurtje kan dat hieraan liggen.
Sproeiers zijn goed en mengels ook afgesteld met gunson colortune.
Bougies zijn ook nieuw.
 
Heb een honda vt 600 van 88.
Nu ben ik deze aan het verbouwen en loop tegen een probleem aan de carb van de voorste cilinder niest zal ik maar zeggen.
Kleppspelling is op nieuw afgesteld en kleppen zijn opnieuw ingeslepen.
Maar als ik mn carbs synchroon wil stellen duwt ie de vacuum slang eraf dus heb ik druk in plaats van vacuum.
Wel komt er een nieuw membraan op van de gasschuif want in die zat een scheurtje kan dat hieraan liggen.
Sproeiers zijn goed en mengels ook afgesteld met gunson colortune.
Bougies zijn ook nieuw.

Sproeiers zijn goed en mengels ook afgesteld met gunson colortune.

Ben je dat geld ook nog kwijt....
 
Komt niet van de inlaat die zijn getest toen ze zijn ingeslepen opnieuw en kleppen zijn gesteld.
Als een klep niet goed zo sluiten moet er ook een pTroon in het niezen zitten en dat is er niet.
Daarbij als ik de powerfilters eraf haal met de aanzuig buizen is het weg
 
Wellicht eens testen met origineel luchtfilter, als je die nog hebt tenminste en als het niet teveel werk is om die er nog op te zetten. Je geeft zelf een voorzet, ligt het niet gewoon aan de powerfilters.
Power filter betekent meer lucht, wellicht dat het "meer lucht" zich een weg gaat zoeken.
 
Kan ik eens proberen maar had de sproeiers er ook op aangepast maar las gisteren een verhaal op een forum tot met powerfilters het wel eens problemen kan geven bij een honda vt 600.
En heb nog een set carbs liggen die ik schoon ben aan het maken die liggen compleet uit elkaar.
Maar die worden meteen gepoedercoat.
Wellicht eens testen met origineel luchtfilter, als je die nog hebt tenminste en als het niet teveel werk is om die er nog op te zetten. Je geeft zelf een voorzet, ligt het niet gewoon aan de powerfilters.
Power filter betekent meer lucht, wellicht dat het "meer lucht" zich een weg gaat zoeken.
 
Kan ik eens proberen maar had de sproeiers er ook op aangepast maar las gisteren een verhaal op een forum tot met powerfilters het wel eens problemen kan geven bij een honda vt 600.
En heb nog een set carbs liggen die ik schoon ben aan het maken die liggen compleet uit elkaar.
Maar die worden meteen gepoedercoat.
Een carburateur poedercoaten?
Ik ben benieuwd naar het resultaat.
 
Zo zitten weer in elkaar.
Grotefoto-DRW6CWIZ.jpg
 
Vroeger veel aan het klooien geweest met brommers, grotere sproeiers, luchtfilters vervangen door een stukje pvc pijp met een stukje panty als filter. Geweldig. Totdat met een grote klap m'n cylinderkop eraf knalde en de cylinder zielig buiten hing. Toen was ik er klaar mee. Uiterlijk is niet alles, alle verandering is geen verbetering.
 
Terug
Bovenaan Onderaan