Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Ik heb vanmorgen geconstateerd dat een motor waar je de hele winter (af en toe) op doorrijdt toch best wat gaat roesten in dat seizoen. Ook al spuit je m in met ACF50. -O- Het meeste erg oppervlakkig en met mn vingers eraf te vegen. Dus: ik ga zondag even lekker poetsen en waxen. Want zout zal er dit jaar niet meer komen, denk ik?

Hier (Houten) hebben ze anders nog een flinke bak zout leeggestort op de wegen :/
 
Bison Kombi Stick, omdat ik geen lasapparaat heb, en ik vind nergens iemand die kan lassen :')
Werkt wel goed :)

Ik zie het maar als een experiment, heb alleen (net als andere) weinig hoop op een goede afloop.

Echt geen metaalbedrijf in de buurt?
Of een stukje cv pijp wat je erover heen schuift, als het persé een beun methode moet zijn.
:X
 
De thundercat voorzien van nieuwe led knipperlichten :)

full


Zal tzt het eindresultaat wel posten, maar kan wel zeggen dat ie er een stuk moderner uit ziet zonder die grote lompe uitsteeksels :]

En voor degene die het zich afvragen... De led knipperlichten zijn vele malen feller en beter zichtbaar dan de originele knipperlichten :)
 
Laatst bewerkt:
Ook bij daglicht ?

Ze zijn in ieder geval een heel stukje kleiner.

(ik dacht eerst dat ze afgebroken waren :) )
 
Ik zie het maar als een experiment, heb alleen (net als andere) weinig hoop op een goede afloop.

Echt geen metaalbedrijf in de buurt?
Of een stukje cv pijp wat je erover heen schuift, als het persé een beun methode moet zijn.
:X

Rustig maar :) Binnenin zit er een draadeinde met een paar moeren erop.
Die zijn op hun beurt ook binnenin in de holle pijp verlijmd met bison combi stick, die krijg je er echt niet meer uit.
dat stuk dat je van buiten ziet is maar een deklaag van 2mm dik, maar die begint er al af te brokkelen omdat die wat dunnetjes is aangebracht.
Voor de rest is er geen beweging in te krijgen, zelfs als ik op de motor zelf zit.

Metaalbedrijf in de buurt? Dat wel, maar geen enkele wil de tijd daarin steken, en geen enkele kennis heeft een lasapparaat of kan lassen :')

Hier nog een foto ter illustratie:
IMG_20170220_134942_zps6nk7xpfm.jpg


Het draadeind gaat in ieder geval helemaal tot aan de lasnaad aan het scharnierpunt.
 
nieuwe accu erin die ik gekregen heb van een kameradski.
Speedohealer afgesteld, scheelt nu geen 22 kmpu meer.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de houder voor het slot en de Tomton Rider gemonteerd. Maandag even een schakelaar halen bij Louis in Aken, dan kan ik de stroom naar de navi toe tenminste afsluiten als ik hem niet gebruik
 
:Y

Ik had er eerst m'n twijfels over, maar ze zijn zelfs met daglicht feller.
Plus het voordeel is dat deze van alle kanten zichtbaar zijn :)

De miminale afstand tussen 2 knippers moet toch 25 cm zijn?
Dat haal je niet meer, want je bent je "stangetje" ook kwijt geraakt.
 
Vandaag mijn Enfield onder handen genomen. 2 nieuwe banden, nieuwe primaire ketting en achterwiel ketting.
Tevens set nieuwe koppeling platen gemonteerd.
Nog te doen:
-Olieverversen (staat nu uit te lekken)
-Voorvork olie verversen
-Klep speling controleren
-Nieuwe accu bevestiging maken
-Storing groot licht opzoeken
En als dat allemaal klaar is kan hij er hopelijk weer een jaartje tegen.........

Groeten Paul
 
Heeft u een link waar u ze vandaan heeft? Deze zien en super uit. Superklein ook. :P
De thundercat voorzien van nieuwe led knipperlichten :)

[afbeelding]

Zal tzt het eindresultaat wel posten, maar kan wel zeggen dat ie er een stuk moderner uit ziet zonder die grote lompe uitsteeksels :]

En voor degene die het zich afvragen... De led knipperlichten zijn vele malen feller en beter zichtbaar dan de originele knipperlichten :)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag niet zozeer iets aan de motor gedaan maar voor het eerst met mijn jongste zoon achterop gereden. Rustig een uurtje gereden en hem laten kennismaken met de motor en wat er allemaal gebeurd in een bocht, met optrekken en met remmen.
Hij vond het leuk en ik ook!!
 
Olie ververst, de te vaak hergebruikte ringen vervangen en jawel nu een motor uit '85 die niet meer lekt, wel zo prettig in de garage..na schokbreker lekkage, toen ineens benzine lekkage uit de carb en steeds een druppel motorolie tsja je koopt een oude fiets dus wat wil je...

Toen een 18mm bougiesleutel gezocht want mijn oude was per ongeluk met de vorige motor mee verkocht onder het zadel :-(

Nog niet eenvoudig in de bouwmarkten op zondag alleen 16 en 21 mm, dus maar pijpsleutel 18 meegenomen.
Werkt prima dus nu "klaar" voor de seizoenstart alleen geloof ik piepende remmen te horen mmm die komen er dus nog wel af..
 
Vanwege de oldtimerregeling dus 3 maanden opgeborgen geweest onder een hoes.
De motor onder zijn winterhoes vandaan gehaald, afgekoppeld van de druppellader.
Benzineslangen aangesloten, benzinekranen open gezet. Hele systeem was afgetapt.
Spiegels weer rechtgezet. Deze moesten naar binnen gedraaid worden om door het poortje te kunnen.

Binnen 3 seconde starten liep hij weer op alle (2) cilinders *O*
 
Achterlichtbevestiging opgemeten en met beugeltjes vastgezet aan het subframe zodat ie goed in de undertail vast komt te zitten. Over 1,5 week wordt het achterlicht aangesloten met de originele stekkers :)
 
Laatst bewerkt:
De motor vanmorgen gewassen met Motul Moto-wash. Prima spul, de motor glanst weer!
Verder de bevestiging van de Tom Tom veranderd.
De kuip van de Hayabusa is erg laag, dus op het stuur was eigenlijk geen plek zonder dat de Tom Tom de onderkant van de kuip raakte.
Hij zit nu wat centraler en dus praktischer.
Ben er blij mee!
 
Terug
Bovenaan Onderaan