Verlengde achterbrug :s . wat vind jij?

TurboHayabusa

Rookie
15 sep 2023
14
27
Twente
Geregeld zie ik op advertentiesites motoren met een verlengde achterbrug voorbijkomen met veel !!!! in de aanprijzingstitel omtrent de verlengde achterbrug. Waarom!? Ik moet er altijd hartelijk om lachen :D
Ik rijd dus zelf een stage 1 turbo Hayabusa +/-245rwhp en tot nu toe is ie maar 1 keer onbedoeld ietjes omhoog gekomen met het voorwiel! Ik rijd dus niet als een opaatje ;) die van mij trap ik op de staart 😈. Waarom zijn er dan bikes met een verlengde achterbrug? Zelfs Bikes onder de 150pk worden voorzien van die dingen soms tot +100cm. Ziet er niet uit ( vind ik ) en wat wil men daarmee nu precies zeggen?
 
Geregeld zie ik op advertentiesites motoren met een verlengde achterbrug voorbijkomen met veel !!!! in de aanprijzingstitel omtrent de verlengde achterbrug. Waarom!? Ik moet er altijd hartelijk om lachen :D
Ik rijd dus zelf een stage 1 turbo Hayabusa +/-245rwhp en tot nu toe is ie maar 1 keer onbedoeld ietjes omhoog gekomen met het voorwiel! Ik rijd dus niet als een opaatje ;) die van mij trap ik op de staart 😈. Waarom zijn er dan bikes met een verlengde achterbrug? Zelfs Bikes onder de 150pk worden voorzien van die dingen soms tot +100cm. Ziet er niet uit ( vind ik ) en wat wil men daarmee nu precies zeggen?
Ik moet hartelijk lachen om jouw onwetendheid :D

Je hebt ze voor hill climb
IMG_0175.jpeg


En je hebt ze om te feveren
 
Heel veel mensen rijden motor voor de lol en die beleven daar lol aan. Toch niets mis mee? Als het functioneel het beste was op de openbare weg dan zouden veel meer motorfietsen dat hebben.
Er zijn ook al topics geopend over het nut van heel veel pks. Is grotendeels ook voor de lol.
 
de oorsprong van de verlengde achterbrug ligt in de dragracerij... simpelweg om het voorwiel aan de grond re houden tijdens een sprint, wat je er op de openbare weg mee moet is mij een raadsel, maar er zijn ook zat mensen die dat zeggen van mijn zijspan; dus lekker belangrijk, we rijden allemaal op onze eigen manier motor en dat is juist het mooie van ons wereldje, je kunt je eigen ding doen zonder dat iedereen het afbrandt...

als die jongens plezier hebben met prachtig spuitwerk en verlengde achterbruggen is dat toch helemaal prima sterker nog, dan is hun achtergrond toch van geen enkel belang, het zijn motorrijders.....
 
de oorsprong van de verlengde achterbrug ligt in de dragracerij... simpelweg om het voorwiel aan de grond re houden tijdens een sprint, wat je er op de openbare weg mee moet is mij een raadsel, maar er zijn ook zat mensen die dat zeggen van mijn zijspan; dus lekker belangrijk, we rijden allemaal op onze eigen manier motor en dat is juist het mooie van ons wereldje, je kunt je eigen ding doen zonder dat iedereen het afbrandt...

als die jongens plezier hebben met prachtig spuitwerk en verlengde achterbruggen is dat toch helemaal prima sterker nog, dan is hun achtergrond toch van geen enkel belang, het zijn motorrijders.....
Eens, maar waar ik wel een probleem mee heb is dat deze groepen als in het youtube filmpje het imago van de motorrijder geen goed doet.

Ze veroorzaken overlast en er gaat ook nog wel eens wat fout.

Zo heb ik ook bezwaren tegen grote groepen (toer)rijders die in colonne rijden en kruispunten af gaan zetten om de groep bij elkaar te houden. Je bent al een opvallende groep, trek niet alle aandacht naar je toe aub.....

Maar om op de vraag van ts terug te komen.... de hele verlengede achterbruggen scene is niet aan mij besteed. Het ziet er naar mijn persoonlijke smaak niet uit, de motor stuurt voor geen meter meer en je hebt geen druk meer op het achterwiel. Daardoor ook veel minder grip. (wat wel weer makkelijk is bij het driften en burnouts maken wat deze mensen graag doen).
 
Volgens mij, ik ben geen kenner, een antillianen dingetje. Tis voornamelijk om te driften, normaal een bocht nemen is er niet mee te doen.
Ik vind het niks.
ook Marokkaans dingetje,
heb een collega die zo'n haja-dinges heeft met lange achterbrug .

ach ja..
hijshappie
 
Hier ook een collega met een aantal GSXR'en Hayabusa's met verlengde achterbrug (allemaal netjes bij de RDW gekeurd en geregistreerd). Ook in zijn familie en vriendenkring hebben meerdere mensen zo'n ding. Ben wel eens mee gaan kijken naar het dragracen met hem, daar worden ze o.a. voor gebruikt. Ook driften is iets gemakkelijker te beheersen met een langere wielbasis. Noemen ze inderdaad 'fever'-en.

Niet mijn ding, maar wel bijzonder en voor mij daarom leuk om te zien.
 
Geregeld zie ik op advertentiesites motoren met een verlengde achterbrug voorbijkomen met veel !!!! in de aanprijzingstitel omtrent de verlengde achterbrug. Waarom!? Ik moet er altijd hartelijk om lachen :D
Ik rijd dus zelf een stage 1 turbo Hayabusa +/-245rwhp en tot nu toe is ie maar 1 keer onbedoeld ietjes omhoog gekomen met het voorwiel! Ik rijd dus niet als een opaatje ;) die van mij trap ik op de staart 😈. Waarom zijn er dan bikes met een verlengde achterbrug? Zelfs Bikes onder de 150pk worden voorzien van die dingen soms tot +100cm. Ziet er niet uit ( vind ik ) en wat wil men daarmee nu precies zeggen?
Bijzonder.
 
Geregeld zie ik op advertentiesites motoren met een verlengde achterbrug voorbijkomen met veel !!!! in de aanprijzingstitel omtrent de verlengde achterbrug. Waarom!? Ik moet er altijd hartelijk om lachen :D
Ik rijd dus zelf een stage 1 turbo Hayabusa +/-245rwhp en tot nu toe is ie maar 1 keer onbedoeld ietjes omhoog gekomen met het voorwiel! Ik rijd dus niet als een opaatje ;) die van mij trap ik op de staart 😈. Waarom zijn er dan bikes met een verlengde achterbrug? Zelfs Bikes onder de 150pk worden voorzien van die dingen soms tot +100cm. Ziet er niet uit ( vind ik ) en wat wil men daarmee nu precies zeggen?
Nee,een turbo.
Dat is nuttig 👌
 
Op Assen was er vorig jaar een Hayabusa, en de sportieve meneer die "normaal overal vol gas reed" had de grootste moeite op het circuit.
Rondjes van 2:35 want de motor was naar zijn zeggen "natuurlijk veel te zwaar" voor het circuit.
55 seconden per ronde langzamer dan de snelste van de dag vrijrijden.
Een rijdende chicane. 8)7
 
Laatst bewerkt:
wat goooeeeeeedddddddd dat jij je voorwiel pas een keer van de grond hebt gehad...
Nu nog een AMG marokko benz 500slc en je bent helemaal de man
 
Als ik met mijn slechts 115 pk tellende Yamaha met meer dan 1/3 gas optrek schiet het voorwiel direct hemelwaarts, dus ik waag het bovenstaande te betwijfelen.
Weet niet welke Yamaha je hebt, maar dat zal vooral afhangen van hoeveel cilinders je hebt :P
Mijn GSX-S750 met 114pk heeft in ieder geval niet veel zin in een wheelie bij 1/3de gas
 
Geregeld zie ik op advertentiesites motoren met een verlengde achterbrug voorbijkomen met veel !!!! in de aanprijzingstitel omtrent de verlengde achterbrug. Waarom!? Ik moet er altijd hartelijk om lachen :D
Ik rijd dus zelf een stage 1 turbo Hayabusa +/-245rwhp en tot nu toe is ie maar 1 keer onbedoeld ietjes omhoog gekomen met het voorwiel! Ik rijd dus niet als een opaatje ;) die van mij trap ik op de staart 😈. Waarom zijn er dan bikes met een verlengde achterbrug? Zelfs Bikes onder de 150pk worden voorzien van die dingen soms tot +100cm. Ziet er niet uit ( vind ik ) en wat wil men daarmee nu precies zeggen?
Dan wordt het tijd dat je eens gas gaat geven!!
Ik heb een GS1000 met turbo, en daar komt het voorwiel regelmatig onbedoeld omhoog, niet altijd leuk als je met 100+ het gas lostrekt en het voorwiel hangt ineens voor je neus... Voornamelijk voor het behouden van je rbw
 
de oorsprong van de verlengde achterbrug ligt in de dragracerij... simpelweg om het voorwiel aan de grond re houden tijdens een sprint, wat je er op de openbare weg mee moet is mij een raadsel, maar er zijn ook zat mensen die dat zeggen van mijn zijspan; dus lekker belangrijk, we rijden allemaal op onze eigen manier motor en dat is juist het mooie van ons wereldje, je kunt je eigen ding doen zonder dat iedereen het afbrandt...

als die jongens plezier hebben met prachtig spuitwerk en verlengde achterbruggen is dat toch helemaal prima sterker nog, dan is hun achtergrond toch van geen enkel belang, het zijn motorrijders.....
Het voorwiel blijft misschien langer op de grond, maar tegelijkertijd begint het achterwiel grip te verliezen..
 
Heerlijk om te lezen…. Al die veroordelingen, wijzende vingertjes, haantjes die op de hoogste stok willen zitten…. welkom op MF…

Tot voor een paar jaar terug wist ik het nut ook niet van die verlengde achterbruggen, het leek mij sterk dat ze allemaal aan dragracen deden….
Ook ik werd veroordeeld, afgezeken, moest zelf ook niet zo zeiken…. er was 1 forum lid die vertelde dat het om driften ging…. Ahaa, duidelijk. :t
Wat ik daar van vind is even niet belangrijk….

Zo, nu weer terug naar het afzeiken en belachelijk maken van elkaar.

Had ik al …. Welkom op MF *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan