Wat is een leuke project-motor?

Moet het nu een 70/80er jaren project motor zijn of iets goedkoops om mee te rijden ?
 
Moet het nu een 70/80er jaren project motor zijn of iets goedkoops om mee te rijden ?
Haha das een goede vraag. De bedoeling is een oldtimer opknappen. Maar die VX800 is op zn minst leuk om de komende tijd op rond te crossen en wat onderhoud te doen. Oftewel: ik wil gewoon gvd nu een motor haha.

Om op te knappen zoek ik er een 70’s/80’s, evt. 90’s motor bij.

Oja die VX800 voeldoet wel aan de eisen: “kan iemand achterop” en “chille rijhouding”. Daardoor komen er wel wat meer motoren in aanmerking voor de projectmotor.
 
Laatst bewerkt:
Leuke kawa 4 cilinder dan ? Zie ik liever als een suzuki VX, alleen de tellers zijn mooi bij die suzuki.
Kan je er daarna een mooie klassieke z1000/900 4 cilinder bij kopen
≥ kawasaki gt550 1990 — Motoren | Kawasaki — Marktplaats
550GT.png
 
Laatst bewerkt:
Leuke kawa 4 cilinder dan ? Zie ik liever als een suzuki VX, alleen de tellers zijn mooi bij die suzuki.
Kan je er daarna een mooie klassieke z1000/900 4 cilinder bij kopen
≥ kawasaki gt550 1990 — Motoren | Kawasaki — Marktplaats
Bekijk bijlage 1967767
Die stond idd ook bij mijn favorieten op marktplaats.

Voor project motor kom ik inmiddels uit op:
- yamaha xs
- honda cb (80’s)
- honda cx
- suzuki gs
- kawasaki z gt

Gaan er nog rode vlaggen op bij die modellen? + genoeg onderdelen beschikbaar?
 
Dat is een erg brede keus, daar zit van alles tussen.
Alles wat oud is zal een probleem geven qua onderdelen, dat hoort erbij. Voor modellen die veel verkocht zijn, is over het algemeen makkelijker wat te vinden nieuw of tweede hands.
Daarom worden al die dingen verbouwd tot cafe racer.
 
BMW R60/6

Dit is toch ook wel een wunderschöne fiets. Maar misschien een dure onderneming of valt dat mee? Ik heb iig begrepen dat BMW als een vd weinige fabrikanten nog steeds onderdelen maakt / levert voor de oudere modellen. Alleen gezien ik een Mini rijd weet ik ook dat BMW nou niet bepaald goedkoop is met z'n onderdelen.

Wat zou een mooie prijs zijn voor die motor?
 
Ik heb hier nog een hyosung gt650 staan die voor weinig weg mag. Rijdt goed, en er is al een hoop aan gedaan, en er moet nog wel wat aan gedaan worden, zoals alles spuiten.
Stuur maar een pb bij interesse. Hoef er absoluut niet de hoofdprijs voor.
En anders ga ik er gewoon mee verder.
 
BMW R60/6

Alleen gezien ik een Mini rijd weet ik ook dat BMW nou niet bepaald goedkoop is met z'n onderdelen.
Kijk eens bij tweedehands onderdelen sites, prijzen vallen mij enorm mee, ook voor bmw. Weet niet hoe oud de r60 is en of er veel van verkocht zijn
 
BMW R60/6

Dit is toch ook wel een wunderschöne fiets. Maar misschien een dure onderneming of valt dat mee? Ik heb iig begrepen dat BMW als een vd weinige fabrikanten nog steeds onderdelen maakt / levert voor de oudere modellen. Alleen gezien ik een Mini rijd weet ik ook dat BMW nou niet bepaald goedkoop is met z'n onderdelen.

Wat zou een mooie prijs zijn voor die motor?

Ik vind de onderdelen prijzen wel meevallen. In Hunsel zit een bedrijf dat alles heeft voor mooie prijzen. (is wel even geleden dat ik er nog was)

Het is wel een langzame motor, weinig pk voor je geld. Best fijne toermachine wel.
Geen idee wat de aanschafprijs zou moeten zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan