Motor-Forum

Select Forum

Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Just keep on going!

Reg. datum:
03 jun. 2013
Bagage-rekken voor koffers op de motor gemaakt. *O*

In de vakantie had ik steeds veel werk om alle spullen af en op de motor te krijgen.
Voor een reis naar het noorden met tent bleek ik duidelijk meer bagage te hebben dan met reizen naar de Middellandse Zee. Voor mij was duidelijk dat ik meer inpak-ruimte moest hebben.
Daarom via MP 2 fikse zijkoffers gekocht waar zelfs de gemiddelde BMWrijder stil (?)van wordt.
Bedoeling is dat koffers en ook de rekken snel van de motor gehaald kunnen worden.
Rest door het jaar heen wil ik al dat ijzerwerk niet op de motor hebben. :N

BBH rekken zijn voor een heel andere motor, dus het paste van geen kanten.
Na veel passen en meten, hechten en lassen met soms toch weer los slijpen zit het spul er op.
Try and error,: Dus heel vaak is het rek erop en eraf geschroefd. :')

O, ja......De knipperlichten hoeven niet verplaatst te worden!
Bovenzijde zijkoffers zijn gelijk met buddy, dus bagagerol kan er simpel bovenop.
(ikzelf/ geen duo, behoud een prima zitpositie zonder ruzie met de koffers)

Eindresultaat:
Met paar minuten zitten rekken er STABIEL op. Koffers inklikken en reis kan beginnen. :]
Met 2x 40L(?) en 48L /topkoffer had ik al, moet het nu (mss met rol) wel lukken vwb ruimte.
Afbramen, schuren, stralen, mss nog effe moffelen dan lijkt alles geleverd af fabriek. :t
(Hoewel? Mijn buurman heeft een aftermarkt rek waar de koffers zo ongeveer in de rondte dansen)

http://www.motor-forum.nl/forum/download_document/645801/74690e44afe28635d99dfccf726cfa7b
Dit plaatje gevonden. Nee, is niet mijn topkoffer.
mean-machine wijzigde dit bericht op zondag 21 januari 2018 17:06 (24%)
Reden: foto toegevoegd
Rappe Brommerd: Da's krek wa'k wou!

aka Assman

Reg. datum:
11 jul. 2003
Carb ultrasoon gereinigd.
Nieuwe achterwiellagers gestoken.
Electromotor weer teruggehangen in de motor en een stekkerverbinding gesoldeerd.
2x yamaha xs400 dohc
kawasaki gpx600r
suzuki gr650x tempter
2x honda vfr750f
kim holland
je moeder
honda dominator nx650
honda vtr1000 firestorm
GasGas TXT280

kop-ieter

Reg. datum:
08 okt. 2004
blue spots op de tdm gezet
Bij overspel heb je geen winnaars, alleen verliezers, maar meedoen is belangrijker dan winnen

Moderator

Reg. datum:
02 jul. 2006
Functie:
Moderator
Vanochtend platte accu, ipv starten en wegrijden.

Wss op parkeer stand gezet ipv stuurslot.

Accu er uit, ook vloeistof te laag. Verwaarloosd, achterstallig. O-)

Nu bijgevuld en aan lader. Nog een andere passende accu er bij gepakt, voor t geval dat.

Ik heb gelukkig een lader met display dat aangeeft wattie aan het dien is, waarom en hoelang. Komt denk ik wel goed. En anders backup accu er in.

Reg. datum:
30 mei. 2010
Zodadelijk op een karretje naar de spuiter om het ontwerp te maken
huls

Reg. datum:
24 jan. 2018
Vanmorgen mijn nieuwe remschijven opgehaald *O*
Nu nog even tijd vinden om ze erop te gaan zetten -O-
ČZ 453-125cc, GS500E, Bandit 600N

Moderator

Reg. datum:
02 jul. 2006
Functie:
Moderator
quote:
Deeffox schreef op 26 januari 2018 @ 12:06:
Vanmorgen mijn nieuwe remschijven opgehaald *O*
Nu nog even tijd vinden om ze erop te gaan zetten -O-

Ligt meestal naast de zin.

Reg. datum:
19 mei. 2017
Motorolie vervangen + filter.
Luchtfilter vervangen
Kvs flush gedaan
Gisteren kwam mijn angel eyes binnen!!!! *O* *O*
De hele dag daarmee bezig geweest, wat een k*t werk zeg! -O-
Niet voor herhaling vatbaar (of toch wel?) :+
De kit zit nu te drogen om de angel eyes op zijn plek goed vast te zetten.
http://i64.tinypic.com/29lms10.jpg
http://i63.tinypic.com/10d6ywz.jpg

Gehoopte/verwachte resultaat :} *O* :]

http://i66.tinypic.com/34pf5eg.png

Reg. datum:
28 feb. 2002
quote:
Martell schreef op 25 januari 2018 @ 16:40:
Vanochtend platte accu, ipv starten en wegrijden.

Ik heb gelukkig een lader met display dat aangeeft wattie aan het dien is, waarom en hoelang.

Zelfde probleem had ik maandag. Zojuist pakketje bij buren opgehaald.

Verse accu en meteen lader erbij die aangeeft wattie aan het dien is. Handig *O*

Reg. datum:
24 jan. 2018
quote:
Martell schreef op 26 januari 2018 @ 15:54:

[...]

Ligt meestal naast de zin.

Dat is bij mij meestal niet het geval hoor. Als ik zin heb om aan de motor te klussen is de tijd er niet, en als ik tijd heb dan heb ik vaak geen zin :')

Ze lijken dus voornamelijk ver bij elkaar vandaan te liggen :P
ČZ 453-125cc, GS500E, Bandit 600N

Reg. datum:
03 sep. 2016
Gisteren nieuwe tassen op de motor gezet. Zijn oorspronkelijk cruiser tassen dus moest the flappen voor onder het zadel verwijderen, en wat gaatjes maken voor de bevestiging. Ben wel tevreden over het resultaat, tassen passen goed bij de motor naar mijn mening.

https://thumb.ibb.co/mu2b9G/IMG_0050.jpg https://thumb.ibb.co/nhsyOb/IMG_0051.jpg https://thumb.ibb.co/cUPpUG/IMG_0052.jpg

Reg. datum:
19 mei. 2017
Het einde is in zicht! Whooohooooo
Wat http://i65.tinypic.com/293dnya.png

Reg. datum:
19 mei. 2017
:o
http://i65.tinypic.com/8wxpx5.jpg

Belg met NC700XA

Reg. datum:
26 feb. 2014
Eerlijk gezegd vind ik het maar niets, maar het is jouw fiets, dus jouw stijl :Y
Wel ballen hebben, zo'n ding openmaken en die angeleyes erin plakken. Zou ik mezelf nooit vertrouwen :')
PS: is het trouwens al opgelost met je "warmloper"?
RBW A2 vanaf 05/08/2015 :) Mijn YT Kanaal: CDA441 Mijn Blog: CDA441 RIP XF650 Freewilly

Oranje boven

Reg. datum:
01 okt. 2010
quote:

Ik vraag me af hoe lang het duurt voor je hiermee staande gehouden wordt.

Reg. datum:
03 sep. 2016
Ik vind het wel apart, geeft de motor alleen wel een heel vrouwelijke uitstraling. Kleur via schakelaartje terug naar wit te zetten hoop ik?

Reg. datum:
19 mei. 2017
quote:
CDA441 schreef op 27 januari 2018 @ 20:35:
Eerlijk gezegd vind ik het maar niets, maar het is jouw fiets, dus jouw stijl :Y
Wel ballen hebben, zo'n ding openmaken en die angeleyes erin plakken. Zou ik mezelf nooit vertrouwen :')
PS: is het trouwens al opgelost met je "warmloper"?

Haha inderdaad, de ene vindt het niet mooi en de ander weer wel. Ik zelf vind het erg mooi :)
Ik bleek geen "warmloper" gehad te hebben alleen dat de kvs temperatuur te hoog werd en dat wat stank af gaf. (Door de roestwater wat circuleerde als kvs van de vorige eigenaar)
Het enige wat technisch nog gedaan moet worden is opnieuw afstellen van de motor en als we daar toch bezig mee zijn een nieuwe bougie erin doen.

Reg. datum:
19 mei. 2017
quote:
Lady_Di schreef op 28 januari 2018 @ 10:02:

[...]

Als ik rij gaat het uit en rij ik met mijn normale verlichting.
Het is voor de sier bedoeld bij de meetings waar ik vaak aanwezig ben :t

@timothy.
Ik heb voor een meerprijsje een kit gehaald met de mogelijkheid om het te veranderen in 16 kleuren. Paars is 1 daarvan. Donker blauw ziet er idd wel beter en mannelijker uit.(wit kan ook)

HappyKoala

Sad "-vv" Bunny

Reg. datum:
22 jan. 2012
Functie:
HappyKoala
Niet vandaag maar vorige week, en ook niet zelf gedaan... Deze kwam uit mijn elektrisch niet meer optimaal functionerende CBR600F:

https://i.imgur.com/EfVD6fX.jpg

Nu zit er een goed functionerend tweedehandsje in, en ook een nieuw spanningsregelaartje, en snort 'ie weer als een malle *O*
Reality is that which doesn't go away when you stop believing in it.

BMW R850R

Reg. datum:
09 jan. 2012
quote:
nuri schreef op 27 januari 2018 @ 13:16:
Het einde is in zicht! Whooohooooo
Wat [afbeelding]

quote:
Lady_Di schreef op 28 januari 2018 @ 10:02:
quote:

Ik hoop niet lang. Al die verschillende kleuren koplampen die er tegenwoordig zijn ... buitengewoon irritant, en die op de lampen van hulpverleningsvoertuigen lijken nog het meest.
Aan de maan heb je meer dan aan de zon: de maan schijnt als je 'm nodig hebt, maar de zon schijnt overdag en dan is het toch al licht. En over de sterren: “Opa, wat zijn die lichtjes boven ons?” “Dat zijn gaatjes in de vloer van de hemel, jongen.”

HappyKoala

Sad "-vv" Bunny

Reg. datum:
22 jan. 2012
Functie:
HappyKoala
quote:
Max Snelheid schreef op 05 februari 2018 @ 22:30:
Ik hoop niet lang. Al die verschillende kleuren koplampen die er tegenwoordig zijn ... buitengewoon irritant, en die op de lampen van hulpverleningsvoertuigen lijken nog het meest.

:^

Die irritante knalblauwe Xenonlampen die zo oscillerend feller en minder fel worden... En dan zeggen ze dat het eigenlijk geen blauw is maar dat het alleen maar als blauw wordt waargenomen door een soort biologisch/psychologisch principe dat je hersenen opvallend licht blauwer vinden dan minder opvallend licht... Maar wat rot dat nou?! :( Als het als blauw overkomt is het blauw genoeg om irritant en gevaarlijk te zijn.

HappyKoala

Sad "-vv" Bunny

Reg. datum:
22 jan. 2012
Functie:
HappyKoala
Moet wel zeggen dat ik Nuri's resultaat best wel :9~ vind. Mooi hoor! Als je er maar niet echt de weg mee opgaat natuurlijk.

aka Assman

Reg. datum:
11 jul. 2003
Leeke carburatie
De carbs van een mede mf-er ultrasoon gereinigd.
Zat wat meuk/zwarte teer oid in de vlotterbakken.
De tank is al een keer behandeld tegen roest en het lijkt me dat dit deels in de carbs terecht gekomen is. Hoedanook, ze xijn weer clean.
2x yamaha xs400 dohc
kawasaki gpx600r
suzuki gr650x tempter
2x honda vfr750f
kim holland
je moeder
honda dominator nx650
honda vtr1000 firestorm
GasGas TXT280

BMW R850R

Reg. datum:
09 jan. 2012
Linker spiegel versteld, was ermee tegen een deurkruk aan gekomen ;)
Aan de maan heb je meer dan aan de zon: de maan schijnt als je 'm nodig hebt, maar de zon schijnt overdag en dan is het toch al licht. En over de sterren: “Opa, wat zijn die lichtjes boven ons?” “Dat zijn gaatjes in de vloer van de hemel, jongen.”

BMW R850R

Reg. datum:
09 jan. 2012
quote:
basman180 schreef op 07 februari 2018 @ 12:06:
[afbeelding]
De carbs van een mede mf-er ultrasoon gereinigd.
Zat wat meuk/zwarte teer oid in de vlotterbakken.
De tank is al een keer behandeld tegen roest en het lijkt me dat dit deels in de carbs terecht gekomen is. Hoedanook, ze xijn weer clean.

Dit topic heet "Wat heb jij vandaag aan jouw (vet MS) motor gedaan?! Part 5!!!" Voor wat je aan andermans motor gedaan hebt een apart topic starten? :P

Maar evengoed sympathiek :t

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.