Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

De zelfbouw nep RAM ball S8+ gsm mount gemonteerd :)

2KUWeR3.jpg


Eindelijk staat de GPS niet meer in de weg van de snelheidsmeter *D
 
Ik heb ook een mount voor mijn telefoon gefixt van de week :t
Heeft alleen nog ff een nieuw likje zwarte verf nodig.

41364654631_99ea405792_b.jpg


En Kriega tasjes voor de weekendjes Deutschland:
27493191238_1c88fa9480_b.jpg
 
Laatst bewerkt:
De snor van mn vrouw kwam vandaag tot stilstand. Eerst maar eens de kapjes eraf gehaald (ding rijdt al jaren zonder problemen).
Geen vonk, CDI bleek stuk.
Carburateur leek van de buitenkant misschien een beetje verdacht maar die nodigde niet echt uit om eraan te komen 8-)
full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een mount voor mijn telefoon gefixt van de week :t
Heeft alleen nog ff een nieuw likje zwarte verf nodig.

Hoe doen jullie dat toch? Ik gebruik wel eens Google maps, of de App Waze. Maar als ik GPS aanzet dan vliegt mijn data gebruik de pan uit
 
Ik gebruik ook Waze, had een weekje zitten navigeren in het buitenland, wel EU (geen roamingkosten) had iets van 1/8ste van m'n datapakket verbruikt, 500mb van 4GB inclusief elke dag even facebook checken enz.. :)

Als je alléén op GPS wil rijden dan is HereWeGo iets voor je, werkt ook met data, maar ook via offline wegenkaarten :t
 
Hoe doen jullie dat toch? Ik gebruik wel eens Google maps, of de App Waze. Maar als ik GPS aanzet dan vliegt mijn data gebruik de pan uit

Valt wel mee hoor volgens mij. Sowieso heb ik 10gb dus kan wel ff vooruit.

Het is meer mijn batterij die na twee keer ruim een uur constant met Waze aan wel bijna leeg is. Dus miss nog een x een kabeltje maken om te kunnen laden
 
Laatst bewerkt:
Hoe doen jullie dat toch? Ik gebruik wel eens Google maps, of de App Waze. Maar als ik GPS aanzet dan vliegt mijn data gebruik de pan uit


Tomtom go.
Is gratis tot 75km per maand en anders illegale variant binnenhengelen. Maar 20 euro per jaar offline navigeren vind ik geen 💰
 
Laatst bewerkt:
Hoe doen jullie dat toch? Ik gebruik wel eens Google maps, of de App Waze. Maar als ik GPS aanzet dan vliegt mijn data gebruik de pan uit

Overigens is het niet de GPS die data verbruikt, maar het laden van de kaarten zodat jij ook wat te zien hebt. Google maps kan idd ook een route of een gebied downloaden voor later offline gebruik.
 
Betaalde app van Tomtom is z'n geld meer dan waard. Alleen al vanwege de kronkelroutes en file-ontwijking voor in de auto.
 
Ik heb ook een mount voor mijn telefoon gefixt van de week :t
Heeft alleen nog ff een nieuw likje zwarte verf nodig.

[afbeelding]

En Kriega tasjes voor de weekendjes Deutschland:
[afbeelding]

Waze :}

Ik gebruik deze app in de auto en op de motor. Gratis, up to date, toont gevaarlijke situaties (slecht wegdek, auto langs de weg) en controles en tegenwoordig ook een motoroptie (heb nog niet echt ondervonden wat het voordeel hiervan is). Dataverbruik is prima, maar met m'n onbeperkte bundel maak ik me daar geen zorgen over. Nu met internet in heel de EU ook lekker navigeren buiten Nederland :) Waterdichte telefoon op de X-grip van RAM, 15cm kabeltje van Belkin tussen de iPhone en de USB-lader ernaast en rijden maar. Lekker compact en heel fijn bedienen. Ook geen gedoe met kabels oprollen of andere gekkigheid :t
 
Laatst bewerkt:
Zijstepjes eraf gehaald.. Rijd toch altijd alleen. Mooie afdek ringen in donker a2 rvs gedraaid,zodat het ook weer wat lijkt. Achterbrug en mono veer komen nu beter tot hun recht. Nog een een rvs radiator beschermer ,met het type nummer van de fiets erin,aangepast zodat net allemaal netjes en naadloos zonfer klapperen past. Deze ook natuurlijk gemonteerd...
 
Laatst bewerkt:
Gewassen *D pekel eraf gespoeld, moet zodirect alles weer behandelen met wd40 (hoekjes, scharnieren enzo) maar eerst alles even laten drogen :)
 
Een nieuwe set H7 lampen geplaatst. Binnen een week beide lampen stuk gegaan. Montage ging na het bestuderen van het instructieboekje heel vlot....viel reuze mee,,,, :+

Tussendoor zo’n Gammalamp geplaatst maar die stond veel te hoog te stralen. Gelukkig niet aan gedraaid, en met een merklamp staat de lichtbundel weer goed... :Y
 
Laatst bewerkt:
Het erge is, is dat ik er amper mee heb gereden. De eerste heb ik twee keer mee gestart en daarna acculader and gone. De tweede was al zwak van de start, bijgeladen, rondje gereden en na twee dagen plat. ) Opgeladen deed ie tot 12.3, op contact 11.6 en starten -O-

Misschien een slechte batch. Beiden waren Varta's uit Duitsland van de zelfde verkoper. Al vertrouw ik de Lidl lader ook niet helemaal meer. Laadspanning had ik gister even snel gecontroleerd en dat is 14.3 met een tiende schommeling naargelang het toerental.

Eigenlijk wil ik van AGM naar Lithium gaan. Iemand die mij hierin kan adviseren? Ik heb al veel gezocht, maar het blijft lastig vind ik. Geen Chinees en zo ,Shinyo, JMT. etc. Maximaal 150 euro heb ik er wel voor over om van de start perikelen af te zijn. Een CCA van >300 helpt daar bij mee.

Ik zal de spanningsregelaar voor de zekerheid even nameten.

Been there, done that. Toen maar de spanningsregelaar vervangen.
 
Eigenlijk wil ik van AGM naar Lithium gaan. Iemand die mij hierin kan adviseren? Ik heb al veel gezocht, maar het blijft lastig vind ik. Geen Chinees en zo ,Shinyo, JMT. etc. Maximaal 150 euro heb ik er wel voor over om van de start perikelen af te zijn. Een CCA van >300 helpt daar bij mee.

Ik zal de spanningsregelaar voor de zekerheid even nameten.
Ik heb jaren een Ultrabatt gehad in mijn ZX-10R, prima accu en de kwaliteit staat buiten discussie.
Die is zelfs een keer gratis onder garantie vervangen.. maar toen bleek het dus de spanningsregelaar.
Maar met een servicevraag herken je de leverancier pas.

Nu een 'doodgewone' JMT accu in de S1000R.
Volgens mij ook een prima ding.

De motor stond de hele winter buiten van september tot maart en hij startte op volle kracht bij 5°C 'zonder hiks' in ene keer.
Bij een normale accu was het aggregaat zeker overleden. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Gepoetst (gisteren dan) en alle ACF 50 weer verwijderd. En wederom tot de conclusie gekomen dat ik poetsen niet leuk vindt. :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan