startmotor cb750f2 1979

baar

Rookie
8 jan 2015
12
0
Hi,

Ik heb zojuist een ritje moeten maken door hevige regen. Mijn bougies en bobines waren zo nat geregend dat ik af en toe op drie cilinders reed en ook heel even op twee, waardoor de motor ook afsloeg. Even schuilen bij het tankstation (en het warme blok) droogde de boel voldoende op om weer door te rijden. Alleen een probleem onstond, mijn elektrische start hield er na heel kort starten ineens compleet mee op. Het relais hoor je nog wel 'slaan'. En ook de verlichting en controle lampjes worden zwakker tijdens het indrukken van de startknop. De startmotor doet alleen helemaal niets meer.

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

Alvast dank.
Groet, Bart
 
Ik denk dat je een verkeerde conclusie hebt getrokken....
Denk dat je laadgedeelte ergens niet meer functioneert, en dat je motor daarom aan het stotteren ging....
Na een tijdje wachten bij tankstation heeft de accu zich voor een deel hersteld (of dynamo afgekoeld), en kon je weer even, daarna weer hommeles.....
Dus eerst laadsysteem helemaal checken ( ook als het systeem goed warm is, ) daarna onstekings-systeem controleren
 
Dank voor de reacties.

Vanochtend weer een stukje gereden. De startmotor deed het weer top. De accu laad sowieso genoeg bij. Hij stopte er namelijk heel abrupt mee gisteren, de startmotor maakte veel toeren en ineens was hij uit. De motor stotterde eerder ook al veel (recentelijk pas) bij droog weer. Dit heb ik al gerepareerd, nieuwe bougies, bougiedoppen, contactpunten en condensators. Deze laatste twee bleken het probleem te zijn, maar ik heb maar meteen de gehele oude meuk vervangen. De oude contactpunten deden het niet goed meer, zagen er versleten uit en veel te extreme vonken kwamen er vanaf. Na een beetje schuren en schoonmaken was het even veel beter, maar probleem kwam weer terug. Sinds ik dit vervangen heb doet de motor het weer perfect (sowieso bij droog weer). En wat betreft de condensators, van eentje was zelfs de isolatie van het kabeltje er af gesleten voor een klein deel.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan