Triumph Tiger 1050 oververhitte startmotor

RBS

MF veteraan
8 jan 2010
1.646
51
Beste techneuten,

Wie helpt mij uit de brand. Ik heb een Tiger 1050 uit 2007 met een ton op de teller die slecht/niet start bij warme start. De startmotor is dan loeiheet.

Ik heb het internet/forum al afgestruind en starten bij warme motor is een bekend probleem van de Tiger. Op basis daarvan heb ik de startmotor laten reinigen en modificeren, nieuwe dikkere kabels gemonteerd en een gel accu geplaatst. Echter het probleem blijft. Iemand ideeën wat de oververhitte startmotor kan veroorzaken? Alle ideeën zijn uiteraard welkom.

Ter info. Ik heb verder geen historie van de motor.
 
Beste techneuten,

Wie helpt mij uit de brand. Ik heb een Tiger 1050 uit 2007 met een ton op de teller die slecht/niet start bij warme start. De startmotor is dan loeiheet.

Ik heb het internet/forum al afgestruind en starten bij warme motor is een bekend probleem van de Tiger. Op basis daarvan heb ik de startmotor laten reinigen en modificeren, nieuwe dikkere kabels gemonteerd en een gel accu geplaatst. Echter het probleem blijft. Iemand ideeën wat de oververhitte startmotor kan veroorzaken? Alle ideeën zijn uiteraard welkom.

Ter info. Ik heb verder geen historie van de motor.
Startkoppeling die niet vrij loopt?
 
Hoe zijn de stekkers van de spanningsregalaar en van de dynamo?
Zelfde probleem gehad, maar lag niet aan startmotor.
Ik heb zelfs de stekkers verwijderd en gesoldeerd, was er klaar mee.
Is overigens een speed triple 1050
 
Hoe zijn de stekkers van de spanningsregalaar en van de dynamo?
Zelfde probleem gehad, maar lag niet aan startmotor.
Ik heb zelfs de stekkers verwijderd en gesoldeerd, was er klaar mee.
Is overigens een speed triple 1050
Zou ik naar moeten (laten) kijken. Wat was precies het probleem met jouw stekkers? En je had identiek hetzelfde probleem?

Mooi project heb je trouwens met de Monster 👍
 
De motorzaak heeft het naast de startkoppeling ook over lagers krukas in het blok.

Gezien de km stand wil ik niet al te veel meer investeren. Dus ben wat aan het inventariseren wat wel en wat niet. Ervaringen zoals @Perry zijn dus zeer waardevol.
 
Zou ik naar moeten (laten) kijken. Wat was precies het probleem met jouw stekkers? En je had identiek hetzelfde probleem?

Mooi project heb je trouwens met de Monster 👍
Stekkers hadden een slecht contact.
En wat er ook vervangen is zijn de relais onder het zadel. Schijnt ook slijtage gevoelig te zijn. Volgens mij zit daar ook een relais die het start relais schakelt.

En dankjewel
 
Heb er zelfs een ander blok onder gegooid, maar dat was om een andere reden.
En hier had ik ook dat start probleem.
Stukje rijden... Niet meer starten... 15 minuten wachten...en weer starten.
Gek van te worden, durfde niet eens tussendoor te tanken.
 
Heb de motor in februari gekocht. Te koud voor een goede testrit. Dus kort de straat heen en weer, onderhandelen en opladen. Maar vermoed dat de verkoper niet alles heeft vermeld.

De motor gelijk een grote beurt incl kleppen stellen gegeven gezien de onbekende historie. Daarna op weer een koude dag een klein stukje gereden (begon te jeuken), wilde hij niet meer schakelen. Later dat voorjaar wilde ik de motor naar de monteur brengen voor het schakelprobleem. Eerst een heel stuk gereden en geen problemen met schakelen. Dus ik naar de monteur om te overleggen, wil ik daarna wegrijden wil het ding niet starten. Tot op heden dus nog geen goede oplossing gevonden en mooie km’s kunnen maken.

Hopelijk ga ik hem vinden en anders verkopen of demonteren.
 
Relais ga ik vervangen en zal kijken naar de stekkers van spanningsregelaar en dynamo.

Nog meer ervaringsdeskundigen op het forum?
 
Terug
Bovenaan Onderaan