Beste aftermarket radiale rempomp voor de Euros..

Rainey

Die hard MF'er
13 sep 2004
275
13
Regio Zuid
Hi,

Ik heb een Soes GSX-R 1000 met de gebruikelijke spons rempomp. Veel gezocht op t forum maar mijn antwoord niet gevonden. Ik wil graag een radiale rempomp aanschaffen. Ik twijfel tussen de:
- Brembo RCS19
- PT Radiale rempomp

De Brembo is natuurlijk een Brembo, maar de PT is CNC gefreesd en de Brembo is gegoten.

Verder kost een bijpassend Brembo koppelingshandle 189 Euro???

Ook is er nog Lucas, Braking etc...

Uiteindelijk wil ik ook een remlichtschakelaar, maar dat kan evt ook via een banjobout met drukschakelaar. Ik weet echter niet of dat "lekker" werkt.

Wie heeft er ervaring?

Bij voorbaat dank!!
 
Laatst bewerkt:
Als ik in de remhandle knijp totdat ie druk opbouwt, is ie niet plankhard maar veert ie mee. Ik noem dat sponzig. Bovendien moet ik inderdaad hard knijpen om lekker te stoppen.

Nou rem ik van nature als een natte krant, dus ik kan alle technische backup gebruiken om dat wat te verbeteren. :+

De RCS 19 lijkt me wel wat. Jammer dat t bijpassend Brembo koppelingshandle 189 Euro kost :(
 
Te sponzig. Weinig feel.

Volgens mij heb je het over een nissin pomp,deze zit ook op mijn beide daytona's 675.
die worden geroemd voor hun remmen
Voor mijn circuit fiets heb ik stuggere hendels gemonteerd,is nu icm met nissin monoblocks zo hard als een stij.. plasser :P

Vraag eens Timj die leverd ,voor weinig goede hendels :)
 
Laatst bewerkt:
Als ik in de remhandle knijp totdat ie druk opbouwt, is ie niet plankhard maar veert ie mee. Ik noem dat sponzig. Bovendien moet ik inderdaad hard knijpen om lekker te stoppen.

Nou rem ik van nature als een natte krant, dus ik kan alle technische backup gebruiken om dat wat te verbeteren. :+

De RCS 19 lijkt me wel wat. Jammer dat t bijpassend Brembo koppelingshandle 189 Euro kost :(

Zit hem in de hendel :Y

Sorry,te laat gelezen :$
 
Een setje Nissin klauwen kan al een mooie betaalbare verbetering geven.
Zoals bijvoorbeeld op de zzr en gtr 1400 zitten. Veelgebruikte mod bij de zx10r 04-07 met belabberde tokico klauwen.

Staat Tokico er om bekend dat ze kwalitatief minder zijn dan? Die zitten toch (net zoals Nissin) op veel motoren standaard.

Op mijn GSXR had ik het opgelost met andere blokken en stalen leidingen. Het was echter mijn eerste motor dus de wensen lagen natuurlijk een stuk lager als die van de doorgewinterde motorrijder.
 
Misschien omdat nissin,remmen,net iets serieuzer neemt :P


Niet dat de meeste levende zielen,waaronder ik, er iets mee kunnen O-)
 
Laatst bewerkt:
Als je hendel "plankhard" is, heb je een te grote rempomp. Hoe groter de rempomp hoe harder de hendel maar hoe minder gevoel je hebt!

full


Mijn "sponzige" nissin rempomp heeft me al een keer,bij een schrik moment, een hefitige stoppie (en hart wip :X ) opgeleverd bij het aan remmen van een bocht op circuit zolder :P

Niks mis met die pomp :)

Met een nog hardere pomp,had ik waarschijnlijk op mijn bek gelegen :')
 
Laatst bewerkt:
Wederom dank voor alle reacties. Als gezegd ben ik op zoek naar meer "feel". Heb al Brembo blokken en Goodridge leidingen. Nu op zoek naar een andere pomp. Als dat niet werkt ga ik op zoek naar een S1000RR ... ? -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan