Het Grote Boze Suzuki GS(X) Topic deel 9

Thanks, en inderdaad een laser.
Ik heb ook nog een marshal deeptone, maar dit is net wat leuker qua geluid :)
 
Hoi Gs fans!

Ik ben al een tijdje opzoek naar een sleutel project.

Nu ga ik morgen kijken naar een GS 750 uit 1979

Deze motor kan wel een opknap beurt gebruiken ;)

Is er nog genoeg te verkrijgen van dit model?
 
Iemand interesse in 2x stofring en keerring voor de voorremklauw van een GS?

Had ze een tijdje geleden besteld voor mijn gs550 maar ze zijn te groot. Webshop (niet nader te noemen) houdt vol dat het aan mij ligt... maar ze passen toch echt niet :+ Binnendiameter keerring is 43mm, buitendiameter 50mm.

Weet dus niet voor welk model ze wel zijn, misschien een Gs550 met 1 klauw aan de voorkant?

Volgens de fabrikant zijn ze voor de volgende modellen geschikt:

1977 GS550E CALIPERS
1978 GS1000C FRONT CARIPERS (GS1000C
1978 GS1000EC FRONT CARIPERS (GS1000C
1978 GS1000EN FRONT CARIPERS (GS1000C
1978 GS1000N FRONT CARIPERS (GS1000C
1978 GS550E CALIPERS
1979 GS1000C FRONT CARIPERS (GS1000C
1979 GS1000EC FRONT CARIPERS (GS1000C
1979 GS1000EN FRONT CARIPERS (GS1000C
1979 GS1000N FRONT CARIPERS (GS1000C
1979 GS425L CALIBERS
1979 GS550E CALIPERS

14ad1xf.jpg


-edit- ik ben niet de enige.
 
Laatst bewerkt:
Iemand nog een GSX400 (2cilinder) achtige aan het slopen? Ik zoek de uitlaatbuizen, van blok tot en met dwarsverbinding, geen dempers of zo. Heeft iemand dat voor weinâg voor me liggen?

Dank,

Hugo
 
Dat niet maar ik heb wel een setje dempers voor een GS 4 in 2 liggen.
Zijn zeker niet nieuw maar wel nog zeer goed te gebruiken. Voor een lekker biertje op te halen.

Eigenlijk gewoon een verkapte verkoop post...
:+
 
Is er een trekkertje om de lagerringen uit het balhoofd te halen van de GSX400E? Ze zijn helaas mee gestraald en gemoffeld... De bovenste kan ik er uit tikken met een lange drevel van onderaf, maar de onderste kan ik op die manier niet bereiken. Hoe haal ik die eruit?

Dank,

Hugo
 
Is er een trekkertje om de lagerringen uit het balhoofd te halen van de GSX400E? Ze zijn helaas mee gestraald en gemoffeld... De bovenste kan ik er uit tikken met een lange drevel van onderaf, maar de onderste kan ik op die manier niet bereiken. Hoe haal ik die eruit?

Dank,

Hugo
Lasrups leggen zodat schaal heet word en krimpt bij afkoelen. Dan een stripje erin lassen om tegen aan te meppen.

Ook weer niet roodgloeiend want dan laat je coating weer los...
 
Ah oke... volgens mij is dat Suzuki code 08113-62057-000, klopt dat? Nr 19 van deze site?

als ik dat google krijg ik deze pdf met suzuki OE part numbers en daarnaast de bearing number, in dit geval "6205LLU"

Of zit ik nu weer naar het verkeerde te kijken :+

Het middelste cijfer van de code zonder het laatste cijfer is het type kogellager. 6205 in dit geval. Je hebt dan de basisuitvoering van het lager. Daarnaast moet je kijken welke uitvoering het moet zijn, wel op niet met stofafdichting aan een of beide kanten. Dan krijg je voor het merk NBC de code 6205 LLU bij SKF en Timken wordt het 6205 2RS
 
Zijn er hier mensen die ervaring geven met een gel accu in hun gs?

Ik heb aan het begin van de zomer en nieuwe ("water") accu gekocht. Schijnbaar is op een gegeven moment het niveau lager komen te staan (mogelijk door verdamping in warme garage?), wat dus de accu heeft beschadigt. Ik krijg ondanks het laden, niet meer dan 10-11 volt. Oftewel r.i.p.

Nu wil ik dus kijken naar een gel accu om dit probleem te voorkomen.
 
Accu heb je gewoon nog garantie op lijkt mij.
Verder de laadspanning meten want normaal koken de accu's niet zo snel leeg behalve met een te hoge laadspanning.
Laadsysteem staat bekend als wat problematisch van de gs(x)en
 
Als de spanning in de accu niet meer boven de 12v komt na laden, valt het niet meer onder garantie. Dan ligt het schijnbaar aan eigen onderhoud...

Bij mij gs is ook het contact slot en beetje gaar. Dus mogelijk dat hij nog net op contact is blijven staan of iets dergelijks.

Ik heb een optimate 2 druppellader. Dus een te hoge spanning lijkt me niet het geval.
 
Hebben de leveranciers nog nooit gehoord dan dat bij een nieuwe accu er door fout tijdens het productie proces een losse verbinding kan zijn ontstaan in 1 van de cellen en dat deze tevoorschijn gekomen is door de trillingen die je nu eenmaal hebt met een motorfiets?
Ik zou dat niet accepteren die smoes van hun en een nieuwe eisen. En anders rechtstreeks de importeur van de accu aanschrijven.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wel mail gestuurd al maar nog geen reactie.

Maar buiten garantie of niet, ben ik benieuwd of er mensen hier gebruik maken van een gel of agm accu in hun gs?
 
Terug
Bovenaan Onderaan